Η Ευγνωμοσύνη μου άλλαξε την ζωή

Συντάκτης: Νάνσυ Παπαδοπούλου

Υπάρχει ένα αντίδοτο στις τοξικές σκέψεις, τόσο δυνατό που αν το χρησιμοποιήσουμε μπορούμε να γιατρευτούμε και να ζήσουμε μια πιο γεμάτη και γαλήνια ζωή. Η ευγνωμοσύνη είναι μια λέξη που αν της δώσεις σημασία μπορεί να σου χαρίσει μια τελείως νέα οπτική για την ζωή. Τα οφέλη της είναι πολλά και οι λόγοι για να την εντάξεις στη ζωή σου είναι εξαιρετικοί.

Η πρακτική της ευγνωμοσύνης χαρίζει ευδαιμονία και ευεξία, ενώ ταυτόχρονα είναι ένα ανεκμετάλλευτο εργαλείο που μπορεί να αλλάξει ριζικά κομμάτια του εαυτού μας.

Πως βοηθάει στη βελτίωση της ζωής μας

Σε κάνει να νιώθεις σύνδεση με ό,τι έχει πραγματική αξία. Το να μάθεις να εστιάζεις σε αυτά σε αποφορτίζει και σε κάνει να νιώθεις λιγότερο αγχωμένος.

Σου προσφέρει συναισθηματική νοημοσύνη. Όταν δηλαδή χάνεσαι στο χάος του αρνητισμού, η ευγνωμοσύνη σε φέρνει ξανά σε ισορροπία.

Καλλιεργεί την εμπιστοσύνη του εαυτού. Όταν στερούμαστε αυτό το συναίσθημα τείνουμε να δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στους άλλους ανθρώπους και όχι στον δικό μας εαυτό.

Μας γεμίζει ενέργεια. Όταν σκεφτόμαστε αρνητικά ξοδεύουμε πολύτιμη ενέργεια στην υπερανάλυση καταστάσεων, ατροφώντας έτσι την σωματική και την συναισθηματική μας υγεία.

Βοηθά στο να επανακάμψεις ευκολότερα μετά από κάποια ζόρικη κατάσταση. Σε μαθαίνει να εστιάζεις στα θετικά που υπάρχουν στη ζωή σου, με αποτέλεσμα να προοδεύεις και να το ξεπερνάς γρηγορότερα.

Ας δούμε πιο συνοπτικά μερικά από τα οφέλη

  • Γινόμαστε πιο χαρούμενοι
  • Νιώθουμε πιο υγιείς
  • Δυναμώνει τα συναισθήματά μας
  • Αγκαλιάζουμε τον εαυτό μας
  • Είμαστε πιο δημιουργικοί και αποδοτικοί
  • Μας κάνει λιγότερο εγωιστές
  • Δεν είμαστε πια τόσο υλιστές
  • Ανακάμπτουμε ευκολότερα
  • Κοιμόμαστε ευκολότερα
  • Μειώνεται το αίσθημα της ζήλειας και της ανασφάλειας
  • Μας κάνει πιο φιλικούς και επικοινωνιακούς
  • Αυξάνει τα επίπεδα παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας
  • Χαλαρώνει τα επίπεδα άμυνας μας.
  • Γινόμαστε καλύτεροι φίλοι και ακροατές

Η ευγνωμοσύνη είναι ένα συναίσθημα που πηγάζει από μέσα μας, το οποίο όμως στην πραγματικότητα αποτελεί επιλογή και στάση ζωής.

Αν θες και εσύ να το εντάξεις στη ζωή σου μπορείς να τα καταφέρεις, αρκεί να δείξεις μια σχετική συνέπεια.

Ας δούμε όμως τρόπους που θα σε βοηθήσουν να καλλιεργήσεις αυτή την νέα στάση ζωής.

  • Εσωτερική αναζήτηση

Μπορούμε να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να αναζητήσουμε το καλό μέσα μας, να σκεφτούμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά που θαυμάζουμε στον εαυτό μας και είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτά.

Μπορούμε να ξεκινήσουμε να γράφουμε καθημερινά 10 πράγματα (ενδεικτικά) που εκτιμάμε στη ζωή μας. Σε αυτή τη λίστα μπορούμε να γράφουμε οτιδήποτε. Αυτή η άσκηση θα μας κάνει να σκεφτόμαστε ή να προσπαθούμε να σκεφτούμε θετικά πράγματα. Κάθε φορά που θα νιώθουμε άσχημα αυτή η λίστα θα μας επαναφέρει σε ισορροπία.

  • Διαλογισμός

Η κατάσταση του διαλογισμού, είναι μια πνευματική εμπειρία στην οποία ο διαλογιζόμενος έχει βρει ένα κλειδί. Έχει καταφέρει να ανοίξει μια πόρτα και βιώνει την απόλυτη γαλήνη. Ο διαλογισμός είναι η εμπειρία της απόλυτης εσωτερικής ειρήνης και της ένωσης με την Αλήθεια, που δεν είναι άλλη από την ποιότητα της αγάπης.

Το παρακάτω βίντεο θα σε βοηθήσει

  • Κράτα ημερολόγιο

Αφιέρωσε καθημερινά λίγο χρόνο στο να κρατάς το δικό σου ημερολόγιο. Γράψε οτιδήποτε έρχεται στο μυαλό σου και προσπάθησε να μην το ωραιοποιείς. Άσε το μυαλό σου ελεύθερο και μην κατακρίνεις τις σκέψεις σου. Άστο να σε πάει όπου αυτό θέλει. Ο τρόπος αυτός θα σε βοηθήσει να αποφορτίζεις το περιττό άγχος και το στρες. Δεν χρειάζεται να έχεις κάποια ιδιαίτερη έμπνευση για να γράψεις. Αυτό θα σε βοηθήσει μελλοντικά να βλέπεις και την εξέλιξη της ζωής και της προσωπικότητάς σου.

Προτείνω να δεις και αυτή την ομιλία: 

Να θυμάστε πως οι δυσάρεστες καταστάσεις δεν γίνεται να εξαφανιστούν μαγικά από την ζωή σας. Ασχοληθείτε με την υγεία της πνευματικότητάς σας και όλα θα διαμορφωθούν προς το καλύτερο.

Συντάκτης: Νάνσυ Παπαδοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.