Γυμναστείτε αποδοτικά και δίχως εξοπλισμό από την άνεση του σπιτιού σας!

Συντάκτης: Flowmagazine

Δεν έχεις budget προκειμένου να γραφτείς σε γυμναστήριο, ούτε θέλεις να χάνεις χρόνο στις μετακινήσεις; Κανένα πρόβλημα.  Γυμνάσου γρήγορα και ανέξοδα στο χώρο σου, χρησιμοποιώντας μόνο το σώμα σου!

Πλεονεκτήματα της γυμναστικής στο σπίτι

Είναι σούπερ βολική

Όπου κι αν βρίσκεσαι, το μόνο που χρειάζεται να έχεις διαθέσιμο είναι το σώμα σου. Άρα μπορείς να κάνεις την άσκηση οπουδήποτε και οποτεδήποτε: στην κρεβατοκάμαρα όταν ξυπνάς, στην κουζίνα ενώ περιμένεις να γίνει το φαγητό, ακόμα και στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου.

Είναι δωρεάν

Για να προπονηθείς, δεν χρειάζεται να αγοράσεις τίποτα άλλο, εκτός από ένα ζευγάρι παπούτσια. Δεν χρειάζεσαι αθλητικά ρούχα, ούτε καν ένα στρώμα γιόγκα, πόσω μάλλον μια ακριβή συνδρομή στο γυμναστήριο.  Ίσως χρειαστείς μερικά στηρίγματα, όπως μια καρέκλα ή έναν πάγκο αλλά πρόκειται για αντικείμενα που σίγουρα κάπου θα έχεις στο σπίτι.

Γυμναστείτε αποδοτικά και δίχως εξοπλισμό από την άνεση του σπιτιού σας!

Δεν μπλέκεις

Μπορείς να κάνεις τις ασκήσεις μόνος σου, χωρίς να περιπλανιέσαι σε ένα γυμναστήριο με έναν προπονητή που ενδεχομένως να μην σου ταιριάζει.Είναι αποτελεσματική

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Physiology and Behavior» αναφέρει  ότι, ως μορφή προπόνησης με αντίσταση, η άσκηση με βάρος σώματος βοηθά στην οικοδόμηση μυών «ανεξάρτητα από ένα εξωτερικό φορτίο». Και όχι μόνο. Όταν Πολωνοί ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα δέκα εβδομάδων ασκήσεων με σωματικό βάρος σε διάφορες παραμέτρους φυσικής κατάστασης σε μια μικρή ομάδα νεαρών γυναικών, βρήκαν βελτιώσεις σε επτά από τις εννέα παραμέτρους. Τα μεγαλύτερα κέρδη ήταν στην αερόβια ικανότητα, με βελτίωση 33%. Η μυϊκή αντοχή, ιδιαίτερα στον πυρήνα, αυξήθηκε κατά 11%, ενώ η δύναμη στο κάτω μέρος του σώματος σημείωσε αύξηση 6%. Ακόμη και η ευλυγισία ήταν καλύτερη μετά την προπόνηση.

Δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνεις πολλές φορές την εβδομάδα

Αν και είναι καλό να τηρείς τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη φυσική δραστηριότητα, μικρότερες ποσότητες άσκησης με σωματικό βάρος μπορούν επίσης να αποφέρουν αποτελέσματα. Σε μια μικρή μελέτη ενεργών ατόμων στα εξήντα τους, Ιάπωνες ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια προπόνηση που αποτελείται από οκτώ απλές ασκήσεις στο κάτω μέρος του σώματος αύξησε τη μυϊκή δύναμη και την ισχύ των συμμετεχόντων κατά περίπου 15% μετά από δέκα μήνες. Αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά σε αυτό το στάδιο της ζωής, η δύναμη και η «εκρηκτικότητα» συχνά μειώνονται. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες πέτυχαν αυτά τα κέρδη κάνοντας μόνο έξι προπονήσεις το μήνα.

Παρέχει «λειτουργική» εκγύμναση

Οι περισσότερες ασκήσεις με σωματικό βάρος δουλεύουν πολλούς μύες ταυτόχρονα αντί να εκπαιδεύσουν έναν απομονωμένο μυ ή μυϊκή ομάδα. Ως εκ τούτου, οι ασκήσεις με σωματικό βάρος θεωρούνται πιο λειτουργικές, χρησιμοποιώντας περισσότερους μύες και αρθρώσεις τη φορά, εξασκώντας την ισορροπία και μιμούμενες τις καθημερινές δραστηριότητες.

Γυμναστείτε αποδοτικά και δίχως εξοπλισμό από την άνεση του σπιτιού σας!

Μπορεί να προσαρμοστεί στο επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης

Όταν χρησιμοποιείς το σώμα σου ως βάρος, δεν μπορείς να αφαιρέσεις δέκα ή είκοσι κιλά όπως στα μηχανήματα ή τους αλτήρες. Αλλά υπάρχουν τρόποι να τροποποιήσεις τις κινήσεις για να μειώσεις ή να αυξήσεις την αντίσταση. Προσαρμόζοντας τη θέση του σώματός σου για παράδειγμα, όπως κάνοντας push-ups σε έναν τοίχο και όχι στο πάτωμα, ή αλλάζοντας την στήριξη από τα δύο στο ένα πόδι, ή «παίζοντας» με το τέμπο εκτέλεσης για μεγαλύτερη ή μικρότερη δυσκολία.

Είναι καλό για την υγεία

Κυριολεκτικά χιλιάδες μελέτες έχουν δείξει ότι όσο περισσότερο κινείσαι, τόσο χαμηλότερος είναι ο κίνδυνος για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, παχυσαρκία, πολλαπλούς τύπους καρκίνου, πόνο στις αρθρώσεις και νόσο του Αλτσχάιμερ. Η άσκηση μπορεί επίσης να βελτιώσει τη διάθεσή σου, να μειώσει τα επίπεδα του άγχους και να βελτιώσει τον ύπνο.  

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…