Γιορτινό τραπέζι: μπορώ να περιορίσω την όρεξή μου;

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Κατά την ανέμελη περίοδο των γιορτών, είναι γεγονός πως μαζί με τις υποχρεώσεις μας «χαλαρώνουν» επίσης και οι διατροφικές μας επιλογές, ενώ περιτριγυριζόμαστε από ένα πλήθος γευστικών εδεσμάτων που μας παρασύρουν στο να φάμε περισσότερο. Καλώς ή κακώς, η κατάσταση αυτή συντηρείται από παραμονές Χριστουγέννων μέχρι και την γιορτή των Φώτων. Έτσι οι πειρασμοί είναι μεγάλοι και ανεξάντλητοι. Αλήθεια όμως, υπάρχει κάποιος τρόπος ώστε να περιορίσουμε την όρεξή μας; Ας ρίξουμε μια ματιά.

Πρωτεΐνη η θαυματουργή

Η πρωτεΐνη αποτελεί ένα βιομόριο που, σύμφωνα και με ερευνητικά δεδομένα, έχει την ιδιότητα να μας κάνει να αισθανόμαστε χορτάτοι για περισσότερη ώρα, περιορίζοντας έτσι το αίσθημα της πείνας. Φροντίστε λοιπόν τα γεύματα που πραγματοποιείτε να περιέχουν κάποια ποσότητα πρωτεΐνης. Μία σαλάτα «ενισχυμένη» με τόνο, κοτόπουλο ή ένα κομμάτι τυρί χαμηλών λιπαρών θα μπορούσε να αποτελέσει ένα χορταστικό ελαφρύ γεύμα, ενώ ένα φρούτο σε συνδυασμό με κάποιο cracker ολικής αλέσεως που θα επαλείψετε με cottage ή κάποιο τυρί spread χαμηλό σε λιπαρά, ακόμη και ένα γιαούρτι με μία μικρή χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς είναι επιλογές σνακ που θα κρατήσουν μακριά τις λιγούρες!

Αυγό στο πρωινό σας;

Αποτελέσματα διατροφικών μελετών δείχνουν πως όταν κανείς επιλέγει να εντάξει το αυγό στο πρωινό του γεύμα έχει την τάση να προσλαμβάνει λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας. Το αυγό φαίνεται πως, όταν καταναλώνεται στο πρωινό, έχει την ιδιότητα να περιορίζει το αίσθημα της πείνας και να μειώνει την επιθυμία μας για φαγητό, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση σημαντικά λιγότερων θερμίδων στα επόμενα γεύματα. Ένα ποτήρι ημιαποβουτυρωμένο γάλα σε συνδυασμό με μία φέτα ψωμί ολικής αλέσεως, ένα βραστό αυγό, μία φέτα κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά και κάποιο φρούτο θα μπορούσε να αποτελέσει μία «έξυπνη» επιλογή πρωινού που σίγουρα  θα περιορίσει την όρεξή σας.

Γιορτινό τραπέζι: μπορώ να περιορίσω την όρεξή μου;

Συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα

Η υπέρμετρη πείνα και η επιθυμία για τσιμπολόγημα που αισθάνεστε, πολύ συχνά οφείλεται στο γεγονός ότι μένετε νηστικοί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα της ημέρας. Μην ξεχνάτε πως ο οργανισμός είναι ένα πολύπλοκο και ακριβές σύστημα, που χρειάζεται συνεχώς «ανεφοδιασμό» σε ενέργεια. Τα μικρά και συχνά γεύματα μπορούν να δώσουν τη λύση και, όπως επισημαίνουν οι διατροφολόγοι, να συμβάλλουν σημαντικά στο να ελέγξετε το αίσθημα της πείνας.

______________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς θα τηρηθεί το μέτρο στην παιδική διατροφή τα Χριστούγεννα

______________________

Πόσο αργά καταναλώνετε το γεύμα σας;

Σίγουρα θα έχετε ακούσει πολλές φορές ότι, από τη στιγμή που ξεκινάμε το γεύμα μας μέχρι αυτή που θα αντιληφθούμε ότι έχουμε χορτάσει μεσολαβούν περίπου 20 λεπτά. Αν λοιπόν αυξήσετε το χρόνο που τρώτε, τότε το σήμα του κορεσμού θα φτάσει έγκαιρα στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να νιώσετε «πλήρεις», χωρίς όμως να έχετε παραφάει. Κατά τη διάρκεια λοιπόν του γιορτινού τραπεζιού φροντίστε να τρώτε αργά, μασώντας καλά το φαγητό σας και ακουμπώντας τα μαχαιροπίρουνα στο τραπέζι ανάμεσα από τις μπουκιές σας. Δείτε επίσης την ώρα του γεύματος σαν μία καλή ευκαιρία να συνομιλήσετε και να συναναστραφείτε με τους δικούς σας ανθρώπους. Έτσι θα επιμηκύνετε κατά πολύ τη διάρκεια του γεύματός σας!

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…