Γιατί οι ξηροί καρποί είναι βασικοί για την απώλεια βάρους

Συντάκτης: Ναταλία Σοφουλάκη

Το να τρως ξηρούς καρπούς σαν σνακ, θα μπορούσε να είναι το κλειδί για να μην πάρεις κιλά με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι η αντικατάσταση ενός ανθυγιεινού σνακ με μόλις μισή ημερήσια μερίδα (14 γραμμάρια) ξηρών καρπών θα μπορούσε να επιβραδύνει την αύξηση του σωματικού βάρους στους ανθρώπους καθώς μεγαλώνουμε και συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια μακροχρόνια μελέτη που παρακολουθούσε 51.529 άνδρες επαγγελματίες υγείας, ηλικίας 40 έως 75 ετών, 121.700 νοσοκόμες, ηλικίας 35 έως 55 ετών και 16.686 νοσοκόμες, ηλικίας 24 έως 44 ετών.

Οι συμμετέχοντες ζυγίζονταν κάθε τέσσερα χρόνια και ανέφεραν πόσο συχνά έτρωγαν ξηρούς καρπούς, καθώς και τις συνήθειες άσκησής τους κάθε δύο χρόνια.

Τα ευρήματα, τα οποία έλαβαν υπόψη τυχόν αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής, έδειξαν ότι η αύξηση της κατανάλωσης ξηρών καρπών κατά μισή μερίδα την ημέρα συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο να παρθούν δύο ή περισσότερα κιλά σε μια τετραετή περίοδο.

Παρόλο που τα καρύδια εμφάνισαν ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα (συνδέθηκαν με 15% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας), η μελέτη σημειώνει ότι κάθε είδος ξηρού καρπού είναι ωφέλιμο για την αποτροπή αύξησης του βάρους.

Ωστόσο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η μελέτη είναι παρατηρητική, οπότε δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί μια σαφής αιτία.

Έτσι, αν και οι ξηροί καρποί δεν θεωρούνται υγιεινό σνακ για τη διαχείριση του βάρους, λόγω του υψηλού αριθμού θερμίδων, αυτή η έρευνα υποδηλώνει ότι η πληθώρα τους σε υγιεινά ακόρεστα λίπη, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και ίνες μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους καθώς μεγαλώνουμε.

Συντάκτης: Ναταλία Σοφουλάκη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.