Γιατί να γίνει κάποιος Vegan;

Συντάκτης: Χριστίνα Γιώτη

Γιατί να γίνει κάποιος Vegan;

Ο όρος vegan σχεδιάστηκε το 1944 από μια μικρή ομάδα χορτοφάγων των Vegan Society.
Ο όρος επιλέχθηκε συνδυάζοντας το πρώτο και το τελευταίο γράμμα της λέξης χορτοφάγος. Αρχικά ορίστηκε ως «Η αρχή της χειραφέτησης των ζώων από εκμετάλλευση από τον άνθρωπο». Σήμερα όμως ορίζεται ως ένας τρόπος ζωής ο οποίος προσπαθεί να αποκλείσει όλες τις μορφές εκμετάλλευσης των ζώων και τη σκληρότητα, είτε πρόκειται για τρόφιμα, ρούχα, είτε για οποιονδήποτε άλλο σκοπό.

Τι τρώνε;

Αυτός ο τύπος χορτοφαγικής διατροφής, αποκλείει το κρέας, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και όλα τα άλλα ζωικά συστατικά. Πολλοί vegans επίσης δεν τρώνε τρόφιμα που μεταποιούνται με τη χρήση ζωικών προϊόντων, όπως η ραφιναρισμένη λευκή ζάχαρη και ορισμένοι οίνοι. Ο ορισμός Vegan αναφέρεται είτε σε άτομο που ακολουθεί αυτόν τον τρόπο κατανάλωσης, είτε στην ίδια τη διατροφή.

Μια vegan διατροφή περιλαμβάνει όλα τα όσπρια, τα λαχανικά και τα φρούτα και όλους τους συνδυασμούς των τροφίμων που παράγονται.

Για δεοντολογικούς λόγους οι vegans επιλέγουν να αποφεύγουν την κατανάλωση ζωικών προϊόντων.

Οι ηθικοί vegans πιστεύουν ότι: όλα τα πλάσματα έχουν το δικαίωμα στη ζωή και την ελευθερία.

· Αντιτίθενται στη λήξη της ζωής μιας συνειδητής ύπαρξης απλά για να καταναλώσει τη σάρκα της, να πίνει το γάλα της ή να φορέσει το δέρμα της, ειδικά επειδή υπάρχουν διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις.

· Είναι αντίθετοι με το ψυχολογικό και φυσικό άγχος που μπορούν να υπομείνουν τα ζώα ως αποτέλεσμα των σύγχρονων γεωργικών πρακτικών.

· Μιλούν ανοιχτά κατά των πρακτικών της γεωργικής βιομηχανίας, όπως η άλεση ζωντανών αρσενικών νεοσσών από τη βιομηχανία αυγών ή η τροφοδοσία των παπιών και των χηνών.

· Οι ηθικοί vegans αποδεικνύουν την αντίθεσή τους δαπανώντας τα χρήματά τους σε προϊόντα που δεν συμβάλλουν στη διατήρηση της γεωργικής βιομηχανίας των ζώων.

Κάποιοι επιλέγουν τον veganism για τις πιθανές επιπτώσεις στην υγεία.

· Μερικοί vegans ενδιαφέρονται για το πώς οι φυτικές τροφές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου, διαβήτη τύπου 2, καρκίνου ή πρόωρου θανάτου.

· Άλλοι μπορεί να ενθαρρυνθούν από αναφορές ότι η μείωση της ποσότητας των ζωικών προϊόντων που καταναλώνεται μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης ασθένειας Alzheimer ή να πεθάνει από καρκίνο ή καρδιακή νόσο.

· Μερικοί επίσης επιλέγουν τον veganism για να αποφύγουν τις παρενέργειες που συνδέονται με τα αντιβιοτικά και τις ορμόνες που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη κτηνοτροφία.

· Τέλος, οι μελέτες συνδέουν σταθερά τις vegan δίαιτες με το χαμηλότερο σωματικό βάρος και το δείκτη μάζας σώματος. Μερικοί άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν αυτές τις δίαιτες για να βοηθήσουν στη μείωση του σωματικού τους λίπους.

Πώς μπορείτε να γίνετε Vegan.

Μερικοί άνθρωποι πηγαίνουν εύκολα από την κατανάλωση κρέατος σε Vegan διατροφή, ενώ άλλοι αγωνίζονται με τη νέα δέσμευσή τους, ή επιλέγουν να γίνουν χορτοφάγοι πρώτα και στη συνέχεια να παραλείψουν τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Δεν υπάρχει κάποιος σωστός τρόπος αρκεί να βάλετε στόχο και να το επιτύχετε.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι vegans, οι πιο συνηθισμένοι είναι:

· Διαιτητικοί vegan: Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται συχνά ως εναλλακτική λύση με «φυτοφάγους» και αναφέρεται σε εκείνους που επιλέγουν να αποφεύγουν τα ζωικά προϊόντα στη διατροφή τους, αλλά συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν σε άλλα προϊόντα, όπως τα ρούχα και τα καλλυντικά.

· Πλούσια τρόφιμα: Vegans που προτιμούν μια διατροφή όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.

· Vegans και ανεπιθύμητα τρόφιμα: Vegans που βασίζονται σε επεξεργασμένα Vegan τρόφιμα, όπως vegan κρέατα, πατάτες τηγανητές, δείπνα vegan, επιδόρπια vegan και μη γαλακτοκομικά παγωτά.

· Vegans πρώτης διατροφής: Vegans που καταναλώνουν ωμά φρούτα, λαχανικά, καρύδια και σπόρους, καθώς και τρόφιμα που μαγειρεύονται σε θερμοκρασίες κάτω από 118 ° F (48 ° C).

· Ελαιόλαδο χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά: Αυτό το υποσύνολο ακατέργαστων vegans, περιορίζει τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως καρύδια, αβοκάντο και καρύδες, και βασίζεται κυρίως στα φρούτα.

Συντάκτης: Χριστίνα Γιώτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr