Κανείς δεν είναι τέλειος και δε γίνεται να αρέσουμε πάντα σε όλους, έτσι δεν είναι; Τι γίνεται όμως, όταν προκαλούμε …
Γιατί αντιπαθούμε κάποιον με την πρώτη ματιά;
Βρίσκεστε σε ένα χώρο. Οποιοδήποτε χώρο! Εργασιακό περιβάλλον, ένα πάρτι, μία φιλική μάζωξη και ξαφνικά εισέρχεται ένα νέο άτομο. Οι κεραίες σας σηκώνονται και με το που διασταυρώνετε τα βλέμματά σας να το! Μια ωραιότατη αρνητική ενέργεια αρχίζει να σας τυλίγει και μια δυσαρέσκεια στην ξινούτσικη μούρη σας αρχίζει να αχνοφαίνεται. Η υπόλοιπη παρέα υποδέχεται με χαρά τον καινούριο αυτό άνθρωπο που εισέβαλε στο χώρο σας και εσείς μένετε να απορείτε τι στην ευχή συμβαίνει και μόνο εσείς έχετε πρόβλημα.
Μην ανησυχείτε, πάντα υπάρχει μία εξήγηση για όλα και αυτό ακριβώς θα αναλύσουμε στο άρθρο μας. Αρχικά να πούμε πως στην αρχή κάθε καινούργιας γνωριμίας, ειδικά μετά από κάποια ηλικία, μάς προκαλείται ένα είδος άμυνας. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, καθετί που μας βγάζει από τη ρουτίνα μας και μας αναγκάζει να φορέσουμε το προσωπείο της τυπικής ευγένειας, μάς προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα. Ιδανικά θα θέλαμε να μην χρειάζεται να ακολουθούμε τους τυπικούς κανόνες όταν γνωρίζουμε κάποιον άλλον, αλλά για κάποιο λόγο εμείς νιώθουμε ότι οφείλουμε να φερθούμε τυπικά. Αυτό από μόνο του είναι μία αρνητική διαδικασία στην οποία μπαίνουμε και το αποτέλεσμά της είναι, για κάποια δευτερόλεπτα τουλάχιστον, οι σκέψεις σχετικά με τη νέα γνωριμία να είναι θετικές.
Αυτό σίγουρα δεν είναι αρκετό ώστε να εξηγήσει το τόσο αρνητικό συναίσθημα που μας δημιουργεί κάποιος, γιατί αν ήταν έτσι δεν θα γνωρίζαμε ποτέ καινούριους ανθρώπους. Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι αυτή είναι η πηγή του κακού αλλά αναγνωρίζουμε πως υπάρχει και κάτι βαθύτερο.
Παρόμοια χαρακτηριστικά συνυφασμένα με κάτι δυσάρεστο
Ο άνθρωπος διαθέτει μία λειτουργία στον εγκέφαλό του η οποία τον βοηθά να συγκρατεί εκφράσεις, πρόσωπα και αναμνήσεις. Αν λοιπόν το νέο άτομο που μόλις γνωρίσαμε (και μόλις αντιπαθήσαμε), έχει έστω και ένα κοινό χαρακτηριστικό με ένα προηγούμενο άτομο που μας θυμίζει κάτι δυσάρεστο ή που μας έκανε κάτι κακό, τότε αναπόφευκτα ο εγκέφαλός μας θα εντάξει τη νέα γνωριμία στην κατηγορία των «κακών» ανθρώπων. Σκεφτείτε τα άτομα που αντιπαθήσατε αμέσως και προσπαθήστε να εξηγήσετε στον εαυτό σας την αιτία. Πιθανότατα θα εξηγείτε τις αντιπάθειές σας με βάση την παραπάνω θεωρία.
Έντονο ένστικτο από μεριά σας
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν μεγάλη διορατικότητα και ενσυναίσθηση και μπορούν να διαπιστώνουν πολύ γρήγορα τα ελαττώματα κάποιου. Αυτός είναι και ο λόγος που όταν αντιπαθήσουμε κάποιον αμέσως, οι λόγοι ίσως να μην είναι και τόσο επιδερμικοί, καθώς μπορεί όντως να εντοπίσαμε μία συμπεριφορά στην οποία κάτι δεν πηγαίνει καλά. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως ο συγκεκριμένος άνθρωπος είναι κακός, αλλά το ότι έχει μία ψεύτικη συμπεριφορά λόγω ανασφάλειας, την οποία εμείς διαισθανθήκαμε αμέσως.
Απλά είναι αγενής
Τα άλλα τα κατανοήσαμε οκ! Υπάρχει όμως και μία τρίτη εξήγηση στο ερώτημα «γιατί αντιπαθούμε κάποιον αμέσως;». Ίσως αυτός ο άνθρωπος να παρουσιάστηκε με έπαρση και να διεκδίκησε χώρο που δεν του αναλογεί. Ίσως μπήκε φωνάζοντας, ή ζητώντας να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της παρέας, ή απλά δεν ήταν ευγενικός και με σεβασμό προς τους υπολοίπους. Αυτοί οι άνθρωποι είναι αρκετά αντιπαθείς γενικότερα και αυτή θα μπορούσε να είναι μια απλούστατη εξήγηση στο ερώτημά μας.
Μήπως μας αντιπάθησε πρώτος;
Χμ! Εδώ θα οξύνουμε λίγο τα πνεύματα. Μήπως αυτός ο άνθρωπος μπήκε στο χώρο σας και δεν σας χαιρέτησε ή έδειξε αμέσως απαξίωση προς το πρόσωπό σας; Αν νιώθετε αντιπάθεια μην ξεχνάτε πως ίσως αυτή προέρχεται από τη δική του αντιπάθεια προς εσάς, η οποία μπορεί να προήλθε για διάφορους, ανεξήγητους ή όχι λόγους.
Όπως και να’ χει, πρέπει πάντα να είμαστε ευγενικοί και να δίνουμε ευκαιρία σε κάθε καινούριο άνθρωπο που γνωρίζουμε αλλά και να μην ξεχνάμε πως η πρώτη εντύπωση είναι και η πιο σημαντική. Ο νοών νοείτω!




























