Φέτος απολαύστε τις γιορτές των Χριστουγέννων υγιεινά

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Οι γιορτές είναι ευκαιρία για χαρά, διασκέδαση, οικογενειακές στιγμές και φυσικά άπλετο φαγητό και ξεκούραση. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ανάγκη από όλα τα παραπάνω, και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό, όμως δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί να το παρακάνουμε, ξεχνώντας τις υγιεινές συνήθειες όλου του χρόνου. Λίγο περισσότερο φαγητό, αλκοόλ και χαλάρωση στον καναπέ του σαλονιού μας, μπορούν να αποδιοργανώσουν εντελώς τις «ρυθμίσεις» του οργανισμού μας. Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να περάσουμε αξέχαστες γιορτές με όσο το δυνατόν πιο υγιεινό τρόπο.

Δεν καθόμαστε όλη μέρα

Δεν υπάρχει τίποτα πιο ελκυστικό για έναν κουρασμένο εργαζόμενο από τον ζεστό καναπέ απέναντι από την τηλεόραση, ο οποίος συνδυάζεται άψογα με ολοήμερο μαραθώνιο ταινιών. Φυσικά και μπορείτε να το πραγματοποιήσετε μία-δύο μέρες αν το έχετε ανάγκη, όμως προσέξτε μην περάσετε ολόκληρες τις γιορτές βυθισμένοι στην πολυθρόνα. Εναλλακτικά, βγείτε μια βόλτα, ειδικά μετά το φαγητό, για να βοηθήσετε και την πέψη. Άλλωστε, δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο από έναν περίπατο στη στολισμένη πόλη!

Προσοχή στο αλκοόλ

Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι συνυφασμένες με εξόδους, πάρτι και τραπέζια. Αυτόματα ο νους μας πηγαίνει σε φαγητό και ποτό. Αυτές τις γιορτές προσπαθήστε να μην το παρακάνετε με το αλκοόλ. Πείτε «όχι» σε βαριά κοκτέιλ και κρεμώδη ποτά, ενώ μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδινής σας εξόδου.

Προσοχή στο φαγητό

Τα γιορτινά γεύματα φημίζονται για την αφθονία και τη νοστιμιά τους. Όμως κρύβουν και πολλές παγίδες για την υγεία μας. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι ο μέσος όρος θερμίδων που καταναλώνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι…. τρεις χιλιάδες!!! Τρεις χιλιάδες θερμίδες είναι υπερβολικά πολλές για να καταναλωθούν σε ένα μόλις γεύμα, και μπορούν να προκαλέσουν  καούρα και δυσπεψία. Προσπαθήστε η μερίδα σας να είναι όσο πιο κοντά στα συνηθισμένα γίνεται.

Προσοχή στα κρυώματα

Μην ξεχνάτε ότι φρούτα και λαχανικά εξακολουθούν να είναι ο καλύτερος σύμμαχος του ανοσοποιητικού μας, όπως και το να πλένουμε τακτικά τα χέρια μας. Ενισχύστε την άμυνα του οργανισμού σας και τηρήστε όλους τους κανόνες υγιεινής, ώστε να μην περάσετε αυτές τις μέρες στο… κρεβάτι.

Διώξτε την ένταση και το άγχος

Αυτές τις ημέρες των γιορτών, προφυλάξτε τον εαυτό σας από το στρες όλου του υπόλοιπου χρόνου. Διώξτε μακριά τις σκέψεις για τις εκκρεμότητες που ίσως τρέχουν και χαρίστε στον εαυτό σας στιγμές χαλάρωσης και ξεκούρασης. Μην ξεχνάτε πως το σημαντικότερο νόημα των ημερών αυτών είναι ο ποιοτικός χρόνος που θα περάσετε με τους φίλους και την οικογένειά σας.

Περισσότερα φρούτα

Καλώς ή κακώς, τα Χριστούγεννα δε χαρακτηρίζονται από την κατανάλωση φρούτων. Εκτός και αν είναι ζαχαρωμένα, σιροπιασμένα ή κρυμμένα μέσα σε κάποιο γλυκό. Εμείς, πάλι, προτείνουμε την κατανάλωση φρέσκων φρούτων καθ’ όλη τη διάρκεια των γιορτών, για να έχουμε ενέργεια όλη μέρα.

Ακονίζουμε το μυαλό μας

Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με ξεκούραση και εορταστικές ταινίες. Πράγματι είναι πολύ διασκεδαστικό να γελάμε, να συγκινούμαστε ή να εμπνεόμαστε μπροστά από την τηλεόραση, όμως σκεφτείτε πόσο πιο διασκεδαστικό θα ήταν να ασχολούμασταν με δραστηριότητες που παράλληλα θα εξασκούσαν και τον εγκέφαλό μας. Υπάρχουν επιλογές; Άφθονες! Από ένα καλό βιβλίο μέχρι μαραθώνιο επιτραπέζιων παρέα με αγαπημένους μας φίλους. Η επιλογή είναι δική σας.

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…