Εύκολες μεσογειακές συνταγές, για μια καλύτερη ζωή

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά

Influence:

Δεν είναι τυχαίο το ότι η μεσογειακή διατροφή θεωρείται μία από τις καλύτερες στο είδος της, παγκοσμίως. Τα συστατικά που εμπεριέχονται στις μεσογειακές συνταγές, περιλαμβάνουν ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες, βιταμίνες, πρωτεΐνες και πολλά ακόμα θρεπτικά στοιχεία.

Για την ακρίβεια, τα μεσογειακά πιάτα κάνουν καλό στην υγεία, με τον εξής τρόπο, σύμφωνα με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο κ.α Μαρία Ρίτσου:

  • Η καλύτερη πέψη, λόγω των γευμάτων πλούσιων σε φυτικές ίνες, βοηθάει στην πρόληψη από διαβήτη τύπου 2.
  • Η αποφυγή κατανάλωσης συσκευασμένων προιόντων και συντηρητικών, καθώς και η μείωση του αλκοόλ (ή η ιδιαίτερη προτίμηση στο κόκκινο κρασί), συμβάλλουν στην προστασία της καρδιάς και στην πρόληψη από εγκεφαλικά επεισόδια και από καρδιαγγειακά νοσήματα.
  • Σύμφωνα με έρευνες, αποτρέπει και την εμφάνιση νευρολογικού τύπου ασθενειών, όπως το Alzheimer, χάρη στην εξισορρόπηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.
  • Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των μεσογειακών τροφίμων, προστατεύουν τον οργανισμό από την εμφάνιση Πάρκινσον κατά 50%.
  • Συμβάλλει στην μακροζωία, καθώς αποτρέπει πολλές ασθένειες, λόγω των ιδιοτήτων των τροφίμων της.

Επομένως, οι ειδικοί συνιστούν πολλά λαχανικά, δύο φορές την εβδομάδα ψάρι, μία φορά την εβδομάδα κρέας, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, πάντοτε πρωινό και καθημερινή γυμναστική/ δραστηριοποίηση.

Ορισμένες προτάσεις που έχουμε σε μεσογειακά πιάτα, είναι οι ακόλουθες:

  1. Πατάτες γιαχνί: Καθαρίζετε, κόβετε, πλένετε 5 πατάτες και τις μοιράζετε σε μεγάλα κομμάτια. Έπειτα, σε μία κατσαρόλα τσιγαρίζετε με κρεμμύδι και λάδι, ρίχνετε μέσα τις πατάτες, προσθέτετε αλάτι και πιπέρι (1/5 της κουταλιάς του γλυκού περίπου). Τέλος, ψιλοκόβετε τομάτες (3 ως 5) και τις ρίχνετε στην κατσαρόλα. Ρίχνετε ελάχιστη ζάχαρη (1/6 της κουταλιάς του γλυκού. ) .Ανακατεύετε, και αφήνετε να βράσει για 40-45 λεπτά.
  2. Ψαρόσουπα:
  • Αρχικά, πλένετε και καθαρίζετε το ψάρι (1 κιλό). Έπειτα του αφαιρείτε τα πτερύγια.
  • Στη συνέχεια, βάζετε το ψάρι(βακαλάο) να πάρει μια πρώτη βράση για 20 λεπτά.
  • Σουρώνετε και κρατάτε το υγρό σε ένα ξεχωριστό κατσαρολάκι. Έπειτα, σε μια κατσαρόλα κόβετε σε μικρά κομμάτια 5 καρότα, 4 πατάτες, 1 κρεμμύδι μεγάλο.
  • Προσθέτετε 1 μικρό κομμάτι τζίντζερ και 4 κλωνάρια μαϊντανό ψιλοκομμένο.
  • Τσιγαρίζετε με κρεμμύδι και λάδι. Ρίχνετε τα λαχανικά μέσα στην κατσαρόλα και σκεπάζετε με νερό (περίπου 6-7 κούπες).
  • Αλατίζετε, χαμηλώνετε τη φωτιά και περιμένετε ώσπου να μαλακώσουν τα λαχανικά. Τότε, προσθέτετε το ψάρι και το αφήνετε όλο μαζί να βράζει για 10 λεπτά.
  • Χτυπάτε στο μπλέντερ λίγη πατάτα, λίγο λεμόνι και μερικό ζωμό και, αφού αφαιρέσετε το πολύ κρεμμύδι και σέλινο, ρίχνετε το μείγμα μέσα στην κατσαρόλα.
  • Αφήνετε τη σούπα να πάρει 2 βράσεις ακόμα. Τέλος, σερβίρετε με μαϊντανό και πιπέρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr