Εθιστείτε στην υγιεινή διατροφή για ένα “καλλίγραμμο” καλοκαίρι

Συντάκτης: Όλγα Τσαγκαράκη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Εθιστείτε στην υγιεινή διατροφή για ένα «καλλίγραμμο» καλοκαίριΤο καλοκαίρι πλησιάζει. Καιρός, λοιπόν, για ένα καλοκαίρι με λιγότερα περιττά κιλά όσο το δυνατόν. Η απώλεια των κιλών εστιάζεται στα 4 κιλά τον μήνα. Η υγιεινή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει φρέσκα λαχανικά (φασολάκια, μπάμιες, αρακάς, χόρτα εποχής και μελιτζάνες) και φρούτα εποχής (πορτοκάλι, μήλο, ακτινίδιο, μπανάνα, φράουλες, κεράσια), όσπρια (φακές, ρεβίθια, φάβα) και δημητριακά καθώς επίσης και φρέσκα ψάρια (γαύρο, σαρδέλα, σκουμπρί, σολομό, πέστροφα, μπακαλιάρος, τόνος, ρέγκα, παλαμίδα), κρέατα χαμηλού λίπος (κοτόπουλο, κουνέλι, μοσχάρι) και τυριά χαμηλών σε λιπαρά. Παρακάτω δίνονται μερικές συμβουλές προκείμενου ο στόχος να γίνει πραγματικότητα.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι να τηρηθεί το τρίωρο. Δηλαδή κάθε 3 ώρες θα πρέπει να καταναλώνουμε κάποιο γεύμα. Συνιστάται 3 κυρίως γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2-3 σνακ μέσα στην ημέρα, δεκατιανό, απογευματινό και ίσως προ ύπνου αλλά αυτό εξαρτάται από τη δίαιτα και από τις προσλαμβανόμενες θερμίδες που ακολουθεί κάποιος και που πρέπει να καταναλώνει ημερησίως.

Η σωστή ενυδάτωση είναι επίσης σημαντικός παράγοντας προκειμένου να μειωθεί το βάρος λόγω του ότι οι κυτταρικές λειτουργίες του οργανισμού γίνονται πιο αποδοτικές. Επίσης, μπορεί να επέλθει η ηλεκτρολυτική ισορροπία του οργανισμού με αποτέλεσμα τα κύτταρα να μεταφέρουν με πιο μεγάλη ταχύτητα το οξυγόνο στους ιστούς. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να καταναλωθούν τουλάχιστον 2 λίτρα υγρά την ημέρα χωρίς να έχει υπολογιστεί το νερό που είναι δεσμευμένο στα τρόφιμα.

Θα πρέπει να καταναλώνονται γαλακτοκομικά χαμηλών σε λιπαρά και όχι εντελώς άπαχα διότι δεν περιέχουν τις λεγόμενες λιποδιαλυτές βιταμίνες οι οποίες είναι απαραίτητες για τον οργανισμό.

Εθιστείτε στην υγιεινή διατροφή για ένα «καλλίγραμμο» καλοκαίριΘα πρέπει να καταναλώνονται φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής λόγω του ότι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες και προστατεύουν τον οργανισμό από τυχόν οξειδώσεις. Επίσης, θα πρέπει να τηρηθεί ο σωστός συνδυασμός τροφίμων με ισορρόπηση των θρεπτικών συστατικών.

Το διαιτολόγιο θα πρέπει να προσαρμοστεί σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε οργανισμού και τις ανάγκες του οργανισμού σε θερμίδες που πρέπει να καταναλώνει. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να απευθυνθεί σε κάποιον διαιτολόγο πτυχιούχο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

«Το κείμενο αποτελεί μια συνεργασία του flowmagazine.gr με τη Διαιτολόγο – Διατροφολόγο κ. Τσαγκαράκη. Για περισσότερα κείμενα της συγκεκριμένης αρθρογράφου πατήστε εδώ

Συντάκτης: Όλγα Τσαγκαράκη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Influence:

Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος