Το καλό εργασιακό κλίμα μας ενθαρρύνει στην βελτίωση της απόδοσης μας και μας κάνει να απολαμβάνουμε την εργασία μας. Σημαντικό …
6 σημάδια ανεπαρκών προσωπικών ορίων
Μπορεί να προσπαθείτε να παραμείνετε διαθέσιμοι σε κάποιο λογισμικό 24 ώρες το 24ωρο, σε περίπτωση που σας έρθει ένα επείγον αίτημα από έναν συνάδελφο, ή να απαντάτε σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην άδεια εργασίας, ώστε να μην καθυστερείτε την ομάδα σας. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτές οι τάσεις ικανοποίησης των ανθρώπων συχνά προέρχονται από μια θέση ανασφάλειας. Και το να θυσιάζετε τις δικές σας ανάγκες μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην ευημερία σας μακροπρόθεσμα. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά συνηθισμένα σημάδια ανεπαρκών ορίων:
6 σημάδια ανεπαρκών προσωπικών ορίων
-
Βάζετε πάντα τις ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές σας, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι υπερβάλλετε εαυτόν.
-
Βρίσκεστε χρόνια εξαντλημένοι ή ψυχικά εξαντλημένοι στο τέλος της εβδομάδας και δεν ξέρετε γιατί.
-
Δυσκολεύεστε να πείτε «όχι» σε πράγματα για τα οποία δεν έχετε χρόνο ή ενέργεια.
-
Ανησυχείτε μήπως φανείτε ως «μη καλός» και στενοχωρήσετε τους ανθρώπους ή τους απογοητεύσετε.
-
Δυσκολεύεστε να πάρετε αποφάσεις για τον εαυτό σας επειδή ανησυχείτε για το πώς θα επηρεάσουν τους άλλους ανθρώπους.
-
Αισθάνεστε δυσαρέσκεια προς τους άλλους γιατί νιώθετε ότι σας εκμεταλλεύονται.
Αν αυτά τα παραδείγματα σας «πονάνε», πιθανότατα αισθάνεστε αρκετά καταβεβλημένοι και δυστυχισμένοι. Η έλλειψη ορίων είναι ακόμη πιο δύσκολη αν παλεύετε με το σύνδρομο του απατεώνα ή αν νιώθετε άβολα να μιλήσετε στους ανωτέρους σας. Από πού μπορείτε λοιπόν να ξεκινήσετε τον καθορισμό προσωπικών ορίων στην εργασία;
Διαβάστε επίσης: Πώς να λέω “όχι”;
Πώς να αρχίσετε να θέτετε όρια στην εργασία
Μεταξύ των μεγάλων αλλαγών στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό από το 2020 και της συρρίκνωσης των ομάδων χάρη στη Μεγάλη Αποχώρηση από τότε – οι εργαζόμενοι είδαν τον φόρτο εργασίας τους να εκτοξεύεται στα ύψη. Καθώς στους εργαζόμενους ανατέθηκαν επιπλέον εργασίες και πρόσθετα καθήκοντα για να αναπληρώσουν τα κενά στην ομάδα, έπρεπε επίσης να βρουν πώς να τα κάνουν όλα – πέρα από τους νέους στρεσογόνους παράγοντες που συνεπάγεται η διαχείριση ενός πλήρως απομακρυσμένου ή υβριδικού μοντέλου εργασίας.
Έτσι, οι εργαζόμενοι κατέληξαν με εξουθένωση από τις συσκέψεις, δεν είχαν χρόνο για εστιασμένη εργασία υψηλής αξίας και έμειναν δυσαρεστημένοι με τη δουλειά τους. Αυτό οδήγησε στην αύξηση της αποδέσμευσης των εργαζομένων με κινήσεις, όπως η αθόρυβη παραίτηση, που επιβάρυναν ακόμη περισσότερο το εναπομείναν εργατικό δυναμικό.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η έλλειψη υγιών ορίων στην εργασία σχετικά με τον χρόνο, την ικανότητα και τις προσδοκίες επηρεάζει αρνητικά τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους εργοδότες. Οι εργαζόμενοι καταλήγουν υπερφορτωμένοι και εξαντλημένοι, και η ηγεσία αγωνίζεται με μη παραγωγικές και χωρίς κίνητρα ομάδες. Πώς μπορείτε λοιπόν να προχωρήσετε στη δημιουργία υγιέστερων εργασιακών ορίων για να βοηθήσετε όλους να πετύχουν;
Ο καθορισμός υγιών ορίων είναι απαραίτητος αν θέλετε να παραμείνετε παραγωγικοί, συγκεντρωμένοι και αποδοτικοί στην εργασία σας – ειδικά όταν εργάζεστε από το σπίτι, όπου τα όρια της εργασίας και της ζωής είναι πολύ συχνά θολά. Ας αναλύσουμε τους τρεις βασικούς τομείς για τα προσωπικά όρια στον εργασιακό χώρο.
3 κύριοι τύποι προσωπικών ορίων στην εργασία:
Επαγγελματικές ευθύνες: είναι τα όρια του ρόλου σας που καθορίζουν σαφείς προσδοκίες και όρια των καθηκόντων και των ευθυνών σας.
Διαπροσωπικές σχέσεις: είναι τα όρια που θέτετε στους άλλους (όπως οι συνάδελφοι, οι διευθυντές και οι άμεσοι συνεργάτες) για να αισθάνεστε ασφαλείς και σεβαστοί στην εργασία σας.
Προσωπικά όρια: είναι τα όρια που θέτετε για τον εαυτό σας προκειμένου να διατηρήσετε μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής που να ευθυγραμμίζεται με τις ατομικές σας προτεραιότητες.
Ο καθορισμός αυτών των ορίων ως διευθυντής και ως εργαζόμενος, καθώς και η εκμάθηση της πραγματικής επικοινωνίας και υπεράσπισής τους, βοηθά ολόκληρη την ομάδα να παραμένει επικεντρωμένη στις προτεραιότητες, να ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές και εταιρικές αξίες και να νιώθει ασφάλεια και σεβασμό.