Έρχεται το καλοκαίρι! Με μια πρωτεϊνική δίαιτα θα “στεγνώσω”;

Συντάκτης: Παντελής Βιώνης, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Έρχεται το καλοκαίρι! Με μια πρωτεϊνική δίαιτα θα «στεγνώσω»;Η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότερος κόσμος καταφεύγει σε δίαιτες express, και κυρίως πρωτεϊνικές, με το που πλησιάζει η ώρα της παραλίας και του καλοκαιριού. Η πρωτεϊνική ή κετογονική δίαιτα βασίζεται στην πολύ υψηλή πρόσληψη πρωτεΐνης και την πολύ χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων 20 – 60γρ την ημέρα. Είναι πολύ γνωστή δε στους αθλητές του bodybuilding και τα μοντέλα. Αυτές οι δίαιτες, παρότι έχουν δεχθεί άσχημες κριτικές, έχει αποδειχθεί ότι είναι ικανές να ωφελήσουν τα παχύσαρκα άτομα με ελάχιστη δραστηριότητα, ώστε να χάσουν βάρος γρήγορα.

Τουλάχιστον, αυτό υποστηρίζει τον τελευταίο καιρό η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, αναφερόμενη αποκλειστικά στα άτομα που ζυγίζουν πάνω από 120 κιλά. Βέβαια, κανείς δεν πρέπει να ακολουθεί τέτοιες δίαιτες για πάνω από 6 μήνες! Πιο συγκεκριμένα, απαιτούν την παράλληλη πρόσληψη πολυβιταμινών, χαλκού και έξτρα αλατιού λόγω των ζαλάδων που σίγουρα θα προκύψουν από τη μείωση της πίεσης. Την ίδια στιγμή, απαραίτητη είναι η κατανάλωση νερού, καθώς οι πρωτεϊνικές δίαιτες τείνουν να αφυδατώνουν το σώμα.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι οι κετογονικές δίαιτες είναι καλό να αποφεύγονται από τους αθλητές, αφού μειώνουν υπερβολικά το μυϊκό γλυκογόνο (αποθήκη ενέργειας στους μύες) που είναι απαραίτητο για την έντονη δραστηριότητα. Εννοείται ότι όποιος τις ακολουθήσει θα χάσει κιλά ραγδαία… μόνο εάν το θερμιδικό πλαίσιο, στο οποίο κινείται, είναι σχετικά χαμηλό! Αν δεν καλύπτεται αυτή η προϋπόθεση, δεν υπάρχει περίπτωση να απαλλαχθεί από το περιττό βάρος.

Έρχεται το καλοκαίρι! Με μια πρωτεϊνική δίαιτα θα «στεγνώσω»;Με άλλα λόγια, εάν κάποιος γευματίσει εκτός σπιτιού και παραγγείλει 15 καλαμάκια κοτόπουλο –επειδή κάνει πρωτεϊνική διατροφή – δεν πρόκειται να αδυνατίσει ποτέ. Αυτό συμβαίνει, γιατί ναι μεν θα έχει καταναλώσει πρωτεΐνη, αλλά την ίδια στιγμή θα έχει πάρει 3000 θερμίδες (200 το καλαμάκι). Παράλληλα, αφού θα έχει χάσει γρήγορα 3 κιλά μέσα σε μια εβδομάδα και θα είναι «μες την τρελή χαρά»… με το που δει τα γιουβαρλάκια της γιαγιάς την Κυριακή το μεσημέρι, θα πέσει μέσα στη κατσαρόλα στην κυριολεξία. Έτσι, την επόμενη ημέρα η ζυγαριά θα δείξει συν 2 κιλά.

Με μαθηματική ακρίβεια αυτές οι προσπάθειες αποτυγχάνουν. Η περίσσεια θερμίδων, από όπου και αν προέρχεται, μετατρέπεται σε λίπος. Αυτό να το θυμάστε πάντα! Άρα ο σωστός τρόπος για να χάσετε βάρος και «όχι» μυϊκή μάζα είναι μειωμένη (κατά περίπτωση) θερμιδική πρόσληψη και η συχνή άσκηση.

«Το κείμενο αποτελεί μια συνεργασία του flowmagazine.gr με τον κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο κ. Βιώνη. Για περισσότερα κείμενα του συγκεκριμένου αρθρογράφου πατήστε εδώ»

Συντάκτης: Παντελής Βιώνης, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Influence:

Είναι Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Robert Gordon Universiry του Aberdeen της Σκωτίας στον τομέα της Κλινικής Διατροφής και Διαιτολογίας…