Έξυπνοι συνδυασμοί για θρεπτικά γεύματα

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Όπως όλοι γνωρίζουμε, για να παραμείνουμε υγιείς και δυνατοί χρειάζεται να καταναλώνουμε πηγές θρεπτικών ουσιών, βιταμινών και πρωτεϊνών, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, το φρέσκο, άλιπο κρέας κ.α. Ακόμη, υπάρχουν ορισμένοι συνδυασμοί των παραπάνω τροφών, αλλά και άλλων, οι οποίοι μας προσφέρουν στον μέγιστο βαθμό όλα τα σπουδαία δώρα που κρύβουν τα γεύματα για εμάς. Ας ρίξουμε μία ματιά σε αυτούς τους συνδυασμούς και ας αλλάξουμε  τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμασταν μέχρι χθες το φαγητό μας.

Φασόλια + Ντομάτα

Η ντομάτα είναι μία σπουδαία τροφή, αρκετά πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Όταν μάλιστα πρόκειται για σίδηρο φυτικής προέλευσης, που απορροφάται πιο δύσκολα, τότε τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Έτσι, μην ξεχνάτε ποτέ να μαγειρεύετε τα φασόλια μαζί με φρέσκια ντομάτα, για ένα θρεπτικότατο γεύμα. Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να συνδυάσετε άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C με τροφές που περιέχουν σίδηρο φυτικής προέλευσης, όπως για παράδειγμα, το χυμό πορτοκάλι με τη  φακή (πρώτα πίνουμε το χυμό και στη συνέχεια τρώμε το όσπριο).

Πράσινο τσάι + Χυμός λεμονιού

Τσάι με λεμόνι, όπως μας έλεγε το τραγούδι, και ποιος θα φανταζόταν ότι μας έδινε μια σημαντική συμβουλή: Ο χυμός του λεμονιού, ήδη πολύ υγιεινός από μόνος του, απελευθερώνει περισσότερα από τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού, και ενισχύει την απορρόφησή τους. Δοκιμάστε το στο τσάι σας τους κρύους μήνες του χειμώνα!

Γιαούρτι + Μπανάνα ή φράουλα

Ακούγεται να είναι ένα υπέροχο, λαχταριστό γεύμα! Αυτά τα δύο αγαπημένα μας φρούτα συνδυάζονται υπέροχα με το άπαχο γιαούρτι, δημιουργώντας ένα τέλειο και χορταστικό σνακ ή πρωινό, αλλά και ενισχύοντας την μυϊκή αναδόμηση μετά την γυμναστική.

Δημητριακά + Ηλιόσποροι

Οι ηλιόσποροι είναι από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Ε, ενός από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά. Ένας καλός (και ελεγχόμενος, μιας και οι σπόροι είναι πλούσιοι και σε θερμίδες) τρόπος να λάβουμε μια πολύ μεγάλη δόση είναι να ρίξουμε στα πρωινά μας δημητριακά μισή κούπα ωμούς ηλιόσπορους. Με αυτό τον τρόπο, θα τα κάνουμε ακόμα πιο  υγιεινά, τραγανά και απολαυστικά.

Ομελέτα + Πιπεριά

Η ομελέτα είναι μία γρήγορη και πολύ υγιεινή λύση για το πρωινό, το μεσημεριανό αλλά και το βραδινό γεύμα. Μας προσφέρει μεγάλη δόση πρωτεΐνης και φυσικά πολλή απόλαυση. Αν ρίξουμε, όμως, μέσα και μια κομμένη πιπεριά, η βιταμίνη C, που περιέχει σε τεράστιες δόσεις,  θα ενισχύει την απορρόφηση πρωτεΐνης από τους μυς. Παράλληλα, θα κάνει το δέρμα μας πιο λαμπερό και υγιές.

Σούπα + Φασόλια

Γνωρίζουμε καλά πως οι σούπες (απαλλαγμένες από παχιές κρέμες) είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να προσλάβουμε θρεπτικά συστατικά και να ζεσταθούμε, με εξαιρετικά λίγες θερμίδες. Αν θέλετε όμως να κάνετε την σούπα σας πιο χορταστική, αλλά και πάλι με λίγες επιπλέον θερμίδες, τότε προσθέστε μέσα φασόλια. Επιπλέον, τα φασόλια μπορούν να ρίξουν τα επίπεδα της κακής, LDL χοληστερόλης. Απολαύστε ένα πλήρες, χορταστικό, υγιεινό και ολιγοθερμιδικό γεύμα!

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…