Δραστηριότητες που προάγουν την αδρή κινητικότητα στην προσχολική ηλικία

Συντάκτης: Άννα Κουτσοκώστα, Παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας

Ακόμα και μέσα στο σπίτι οι επιλογές μας για να αναπτύξουν τα παιδιά την αδρή κινητικότητα είναι πολλές.

Με τον όρο αυτό, εννοούμε τις δεξιότητες που για την εκτέλεση τους απαιτείται η ενεργοποίηση μεγάλων μυικών ομάδων.

Αποτελεί τη βάση για την οργάνωση και την εκτέλεση των πιο εκλεπτυσµένων κινήσεων.

Οι δεξιότητες της αδρής κινητικότητας αρχίζουν σταδιακά από την ηλικία των 3μηνών όπου τα βρέφη ανασηκώνουν το κεφάλι τους και στηρίζονται στα χεράκια.

Μέσα από τις δραστηριότητες επιφέρεται η οργάνωση, ο έλεγχος και ο καλύτερος συντονισμός των κινήσεων.

Μαθαίνοντας να συγχρονίζει τις κινήσεις του, θα ανταπεξέλθει ευκολότερα και γεμάτο αυτοπεποίθηση στις καθημερινές του ασχολίες.

Οι δεξιότητες αδρής κίνησης σχετίζονται άμεσα και με άλλες κινητικές δεξιότητες, όπως η λεπτή κίνηση.

Κάνοντας σωστά και ανεξάρτητα τις δραστηριότητες του θα νιώθει αυτοπεποίθηση και ολοκλήρωση.

Με τις κατάλληλες δραστηριότητες το παιδί μπορεί να βοηθηθεί στην ευλυγισία, το συντονισμό και την ακρίβεια των κινήσεων καθώς και στην κατανόηση της έννοια του χώρου.

Δραστηριότητες εξάσκησης:

1) Πιάσιμο μπάλας. Πετάμε τη μπάλα ο ένας στον άλλον με στόχο να μη πέσει η μπάλα κάτω.

2) Ισορροπία. Περπατάμε πάνω σε μια ευθεία γραμμή βελτιώνιοντας έτσι την ισορροπία μας.

3) Μίμηση κινήσεων. Μιμούμαστε διάφορα ζώα ως προς την κίνησή τους.

4) Άλμα μετ’ εμποδίων. Βάζουμε πολλά στεφάνια σε μια μικρή σχετικά απόσταση μεταξύ τους. Παροτρύνουμε το παιδί να πηδήξει από το ένα στεφάνι στο άλλο.

5) Συντονισμός κινήσεων. Βάζουμε την αγαπημένη μας μουσική και συντονιζόμαστε στο ρυθμό κάνοντας καινούριες φιγούρες.

6) Αποφυγή εμποδίου. Τοποθετούμε τεντωμένο ένα σκοινί αρκετά χαμηλά. Τώρα όλοι πρέπει να περάσουμε από κάτω. Προσοχή κανείς μην ακουμπήσει το σκοινί.

7) Γινόμαστε ζευγάρια. Τοποθετούμε στην κοιλιά μας ένα μπαλόνι και οι κοιλιές των δυο παιχτών ενώνονται. Περπατάμε με το μπαλόνι ανάμεσα μας χωρίς να μας φύγει μέχρι το σημείο τερματισμού. Η δραστηριότητα αυτή συμβάλει στη συνεργασία και στο συγχρονισμό κινήσεων.

8) Καθρέφτης. Καθόμαστε απέναντι στα παιδιά και κάνουμε διάφορες κινήσεις. Τα παιδιά πρέπει να γίνουν ο καθρέφτης μας. Με αυτό τον τρόπο ελέγχουν και συντονίζουν τα μέρη του σωματός τους.

9) Κουτσό. Ισορροπία στο ένα πόδι. Ποιός θα αντέξει περισσότερο;

Καλή διασκέδαση!

Συντάκτης: Άννα Κουτσοκώστα, Παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας

Influence:

Στόχος μου ως παιδαγωγός είναι να προσφέρω στα παιδιά τα κατάλληλα εφόδια για να διαμορφώσουν, με παιδεία, την προσωπικότητά τους…