Δραστηριότητες που μας κάνουν χαρούμενους

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Θέλετε να νιώσετε χαρούμενοι και καλοδιάθετοι; Μην χάσετε τις δραστηριότητες που επιστημονικά μπορούν να σας βοηθήσουν να το πετύχετε.

Η ανθρώπινη ευτυχία αποτέλεσε ανά τους αιώνες αντικείμενο μελέτης πολλών διανοούμενων και φιλοσόφων. Πολλοί προσπάθησαν να ορίσουν και να καταλάβουν τι είναι αυτό το οποίο μας προκαλεί το αίσθημα της χαράς. Οι σύγχρονες μελέτες έδωσαν απάντηση σε αυτό το ζήτημα. Η ανθρώπινη ευτυχία οφείλεται στις ορμόνες και στο πως αυτές επηρεάζουν τον ανθρώπινο οργανισμό. Όμως από τι ελέγχεται η έκκριση αυτών των ορμονών και τι την προκαλεί;

Επιβράβευση

Ο άνθρωπος έχει την έμφυτη ανάγκη, σύμφωνα με τον Maslow, να  ικανοποιεί ανάγκες και να πετυχαίνει τους στόχους του. Η επίτευξη ενός θεμιτού αποτελέσματος και η διεκπεραίωση μιας εργασίας οδηγούν στην παραγωγή ντοπαμίνης, η οποία μας κάνει χαρούμενους. Επίσης η αναγνώριση από άλλους αυτής της προσπάθειας και ο έπαινος ως προς εμάς συνήθως ενισχύει την παραγωγή της συγκεκριμένης ορμόνης.

Άσκηση και χορός

Γενικά η ενασχόληση με κάποιο χόμπυ είναι ευεργετική για τον ανθρώπινο οργανισμό. Η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για αυτό είναιη  ενδορφίνη. Η άθληση, ο χορός, η παρακολούθηση μιας ταινίας, το γέλιο, η ενασχόληση με την μουσική και πολλά ακόμη μπορούν να προκαλέσουν την έκκριση αυτής της ουσίας. Η συγκεκριμένη μάλιστα θεωρείται ως το καλύτερο παυσίπονο και βοηθά όσο καμία άλλη στην καλή διάθεση.

Επαφή με άλλους ανθρώπους

Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Η επαφή του με άλλους ανθρώπους (είτε φιλική είτε ερωτική) προκαλεί, σύμφωνα με τον οργανισμό υγείας  των Η.Π.Α., την έκκριση της οξυτοκίνης.

Μια αγκαλιά είναι αρκετή για να την προκαλέσει, ενώ η ερωτική επαφή, ένα παιχνίδι με το παιδί, τον φίλο ή ακόμα και το κατοικίδιό σου εκτοξεύουν την έκκριση της ορμόνης αυτής σε επίπεδα που να σε κάνουν να νιώθεις μια πολύ ευχάριστη αίσθηση.

Δραστηριότητες που μας κάνουν χαρούμενους

Επαφή με την φύση και η φυσιολογική ζωή

Το ανθρώπινο μυαλό αγαπά την ισσοροπία όσο τίποτα. Η επιστροφή στο φυσικό περιβάλλον μας και γενικότερα η επαφή με τη φύση, ένας περίπατος, μια καλή διατροφή, ο φυσιολογικός ύπνος  ή ακόμα και ο διαλογισμός είναι υπεύθυνα για την παραγωγή της σεροτονίνης, η οποία αποτελεί την ορμόνη της ισορροπίας. Οι γιατροί έχουν συνδέσει τα ανεπαρκή επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης με την εμφάνιση κατάθλιψης, ενώ τα υψηλά με σχιζοφρένεια. Οι παραπάνω όμως δραστηριότητες τη διατηρούν στα φυσιολογικά της επίπεδα.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι αν εντάξουμε τις παραπάνω δραστηριότητες στο πρόγραμμά μας το αίσθημα ανανέωσης και ευεξίας το οποίο θα νιώσουμε θα μας συνοδεύει στην καθημερινότητά μας.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.