Δισεκατομμυριούχος από εσώρουχα

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης

Δισεκατομμυριούχος από εσώρουχαΟι πετυχημένες ιστορίες στο εμπόριο μοιάζουν λίγο με… παραμυθάκια. Μια καλή ιδέα, μια ευνοϊκή συγκυρία και πολλή δουλειά μπορεί να οδηγήσει ακόμα κι έναν απλό άνθρωπο σε ονειρεμένα κέρδη. Η Σάρα Μπλέικλι, όμως, έσπασε τα ταμεία. Η ιδιοκτήτρια της Spanx, της εταιρίας γυναικείων «καθημερινών» εσωρούχων, έγινε η νεότερη αυτοδημιούργητη δισεκατομμυριούχος (σε δολάρια…) στις ΗΠΑ, έχοντας ξεκινήσει πριν από 14 χρόνια με ένα κεφάλαιο μόλις 5.000 δολαρίων! Αυτό θα πει δαιμόνιο…

Η ζωή της Σάρα είχε κάποιες σταθερές. Χωρίς πτυχίο από κάποιο μεγάλο κολλέγιο, απέτυχε στις εξετάσεις για νομική σχολή και στράφηκε στις πωλήσεις. Επί επτά χρόνια ήταν πωλήτρια μηχανών φαξ, κάτι που σημαίνει πολλά ραντεβού, πολλή προσωπική επικοινωνία και… πολλά δάκρυα, όπως είπε η ίδια. Αυτή, όμως, η εμπειρία τη βοήθησε πολύ αργότερα.

Η Μπλέικλι υποστηρίζει ότι εμπνεύστηκε τη σειρά των εσωρούχων της το 1998, όταν κοιταζόταν στον καθρέφτη και… δεν ένιωθε καθόλου καλά μέσα σ’ ένα στενό λευκό εσώρουχο. Σκέφτηκε, λοιπόν, εντελώς ανάποδα (!) απ’ ότι οι συνηθισμένες εταιρίες εσωρούχων: Αντί να προβάλει μια στενή γραμμή και να απαιτεί από τις πελάτισσες εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστική για να νιώθουν όμορφα μέσα στα εσώρουχά τους, σχεδίασε εσώρουχα που «έκρυβαν» ελαττώματα και γενικά προσπαθούσαν να δείχνουν όμορφο το σώμα, ακόμα και με κάποια περιττά κιλά. Επένδυσε τα τελευταία της 5.000 δολάρια για μια σειρά εσωρούχων, τα οποία αποφάσισε να τα πουλήσει μόνη της ως πλασιέ!

Δισεκατομμυριούχος από εσώρουχαΗ αρχή ήταν δύσκολη. Η Σάρα πήγαινε στα καταστήματα εσωρούχων και έβρισκε τα δικά της προϊόντα στις πιο απομακρυσμένες γωνίες. Χωρίς να ζητάει άδεια τα… μετακινούσε μόνη της σε σημεία κοντά στην έξοδο, απ’ όπου περνούσαν όλοι. Αρχισε να αποστέλλει εσώρουχα μέσω… ταχυδρομείου (τότε ήταν πρωτοποριακό, σήμερα αποτελεί μια πραγματικότητα) και σιγά-σιγά είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται. Η απογείωση ήλθε το 2000, όταν η Οπρα Γουίνφρεϊ παραδέχτηκε από τηλεοράσεως ότι η Spanx είναι η αγαπημένη της μάρκα εσωρούχων… Η τηλεοπτική διαφήμιση την έκανε διάσημη.

Σήμερα η Spanx έχει επεκταθεί σε περισσότερες από 40 χώρες και η 41χρονη Σάρα δεν σταματάει να δέχεται παραγγελίες. Η περιβόητη λίστα του περιοδικού Forbes την ανακηρύσσει δισεκατομμυριούχο, όμως η ίδια δεν σταματάει να δουλεύει και ήδη ετοιμάζει μια νέα σειρά από κάλτσες, που θα φοριούνται χωρίς ζαρτιέρες, για περισσότερη άνεση. Το σλόγκαν της: «Το μεγαλύτερο ρίσκο στη ζωή είναι να μην ρισκάρεις». Εχει άδικο;

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης,

Influence:

Ο Αργύρης Παγαρτάνης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε κάτω από έναν μεγάλο παγκόσμιο χάρτη…