Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Columbia

Συντάκτης: Flowmagazine

Την ίδρυση Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης (Columbia Global Center) του Πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης στην Αθήνα ανακοίνωσε σήμερα ο Πρόεδρος του Πανεπιστημίου Columbia, Λι Μπόλιντζερ (Lee Bollinger), στο πλαίσιο της επίσκεψης εκπροσώπων από 30 κορυφαία Πανεπιστήμια των ΗΠΑ στην Ελλάδα για τη συμμετοχή τους στη Σύνοδο «Φάρος 2022: Ελληνοαμερικανική Συνεργασία στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης / Pharos Summit 2022: GreekUS Collaboration in Higher Education».

Το Κέντρο αναμένεται να υποδεχτεί τους πρώτους φοιτητές το 2023, με στόχο να εμπλουτίσει το διδακτικό, επιστημονικό και ερευνητικό έργο που εξελίσσεται στη χώρα μας, σε ώσμωση με τα ελληνικά ΑΕΙ και την ελληνική πανεπιστημιακή κοινότητα. 


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο: πρώτο στην έρευνα στην Επιστήμη των Υπολογιστών


Λίγα λόγια σχετικά με αυτή την προσπάθεια

Πρόκειται, όπως σημειώνεται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, για το επιστέγασμα μιας εντατικής προσπάθειας που ξεκίνησε στα τέλη του 2019 και ανακοινώνεται σήμερα, πρώτη ημέρα της αποστολής 30 αμερικανικών ΑΕΙ στη χώρα μας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που ανέπτυξε το υπουργείο Παιδείας και η υπουργός Νίκη Κεραμέως ήδη από το 2019 για τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια της ανώτατης εκπαίδευσης και των ελληνικών ΑΕΙ.

Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Columbia

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, η προσπάθεια ενίσχυσης της στροφής των ελληνικών Ιδρυμάτων σε διεθνείς συνεργασίες δομείται σε τρεις άξονες:

  1. Θέσπιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου το οποίο παρέχει:

-περαιτέρω ελευθερία στα ελληνικά πανεπιστήμια να καθιερώσουν ένα ευρύτερο φάσμα συνεργασιών (π.χ. κοινά/διπλά πτυχία, κοινά ερευνητικά κέντρα, θερινά και χειμερινά προγράμματα σπουδών) και

-αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών από το εξωτερικό, καταργώντας τις ατομικές αιτήσεις στον ΔΟΑΤΑΠ για κατόχους τίτλων από αναγνωρισμένα ιδρύματα.

  1. Παροχή εκτεταμένων χρηματοδοτικών εργαλείων για τη στήριξη των πανεπιστημίων σε αυτή την προσπάθεια, για παράδειγμα:

-20 εκατ. ευρώ για δράσεις διεθνοποίησης για τα Ελληνικά ΑΕΙ

-60 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα επισκεπτών καθηγητών


Κορίτσια κάτω από τον ήλιο στους 37 βαθμούς δίνουν τις εξετάσεις εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο στο Αφγανιστάν


  1. Καλλιέργεια στρατηγικών ακαδημαϊκών σχέσεων με κομβικούς παίκτες, όπως η Ευρώπη, οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων.

Όπως έγραφε ο Απόστολος Λακασάς στην «Κ» τον Δεκέμβριο του 2020, «…Columbia Global Centers υπάρχουν στο Παρίσι, στο Πεκίνο, στην Κωνσταντινούπολη, στο Αμμάν, στο Ναϊρόμπι, στο Σαντιάγκο, στο Ρίο, στη Βομβάη και στην Τύνιδα. Ιδρύθηκαν με στόχο οι φοιτητές να έχουν χώρο να μελετούν, να συνεργάζονται και να αξιοποιούν τα προγράμματα του Columbia. Παράλληλα, σκοπός είναι τα κέντρα αυτά να βοηθούν φοιτητές αλλά και νέους να κατανοούν τις διεθνείς προκλήσεις. Χαρακτηριστικά, τα Columbia Global Centers, όπως είναι το όραμα του Λι Μπόλιντζερ, ιδρύθηκαν με στόχο “να συνδέσουν το τοπικό με το παγκόσμιο, να δημιουργήσουν ευκαιρίες για τη διάχυση της γνώσης και την ενίσχυση του παγκόσμιου διαλόγου”. Το έδαφος για την πρόταση του κ. Μπόλιντζερ είχε στρωθεί τον χειμώνα του 2019 στο ταξίδι του κ. Μητσοτάκη στις ΗΠΑ, στο οποίο τον συνόδευσε η υπουργός Νίκη Κεραμέως…» 

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…