Διαλογίσου με τρόπους που δεν περίμενες!

Συντάκτης: Μαρία Βαγδούτη

Η προπονήτρια ευεξίας Adelma Lilliston αναφέρεται στο διαλογισμό ως μία απλή, καθημερινή μέθοδο βελτίωσης της ζωής μας. Όπως επισημαίνει « Ο διαλογισμός είναι εστιασμένη σκέψη ή συγκέντρωση στην παρούσα χρονική στιγμή ή στροφή προς μια μη επικριτική νοοτροπία.

Πιο απλά, είναι ένα βαθύτερο επίπεδο εγρήγορσης. Δεν χρειάζεται να αδειάσετε το μυαλό σας εντελώς από όλες τις σκέψεις για να λάβετε τα πολλά οφέλη του διαλογισμού». Είναι λοιπόν μία διεργασία την οποία μπορείτε να εντάξετε στην καθημερινότητα σας.

Μπορεί να ακούγεται απίστευτο αλλά τα οφέλη του διαλογισμού δεν αφορούν αποκλειστικά την εσωτερική γαλήνη. Για την ακρίβεια η εξάσκηση του διαλογισμού μειώνει το άγχος και την ευαισθησία στον πόνο, μας καθιστά εξυπνότερους , λιγότερο επιρρεπείς σε διάφορες ασθένειες και πολλά άλλα. Αν λοιπόν θέλετε να εκμεταλλευτείτε αυτά τα οφέλη, χωρίς να χρειαστεί να περάσετε μία ώρα κλεισμένοι σε έναν χώρο, με απόλυτη ησυχία (πράγμα που για εμένα είναι ανυπόφορο) τότε ακολουθήστε τους παρακάτω τρόπους για εναλλακτικό διαλογισμό.

Σταθείτε όρθιοι: Η όρθια στάση στον διαλογισμό μπορεί να ανακουφίσει από πόνους στην μέση, να σας δημιουργήσει εσωτερική σταθερότητα και να σας βοηθήσει να επανακτήσετε την ισορροπία και να ανασυγκροτήσετε τις σκέψεις σας. Αφήστε την καρέκλα σας και σταθείτε όρθιοι για 5 λεπτά, με την πλάτη ίσια, αλλά σε τέτοια στάση που να νιώθετε άνετα, και απελευθερώστε την ένταση από το σώμα σας. Αν έχετε την κατάλληλη ισορροπία, κλείστε τα μάτια σας και αφαιρέστε όλες τις σκέψεις από το μυαλό σας. Θα νιώσετε το άγχος και την πίεση να εγκαταλείπει το σώμα και το μυαλό σας.

Αναπνεύστε: Μπορεί να ακούγεται απλοϊκό, και ίσως να πιστεύετε ότι το κάνετε ήδη αλλά λίγα δευτερόλεπτα εστιασμένων αναπνοών μπορούν να έχουν άμεση κατευναστική επίδραση. Πάρτε βαθιά αναπνοή κατά μήκος μέχρι την κοιλιά σας, κρατήστε την για ένα δευτερόλεπτο και συνεχίστε το μέχρι να νιώσετε ήρεμοι και χαλαρωμένοι.  Σύμφωνα με τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, «Η κοιλιακή αναπνοή ενισχύει την ευεργετική ανταλλαγή του εισερχόμενου οξυγόνου με το εξερχόμενο διοξείδιο του άνθρακα. Ως αποτέλεσμα, επιβραδύνει τον καρδιακό παλμό και μπορεί να μειώσει ή να σταθεροποιήσει την αρτηριακή πίεση».

Απολαύστε το γεύμα σας: Το πιο πιθανό είναι ότι ενώ τρώτε το φαγητό σας απασχολείστε και με άλλα πράγματα. Αυτά μπορεί να είναι το κινητό σας, η τηλεόραση ή η δουλειά. Αυτό όχι μόνο παρεμποδίζει το στομάχι σας από το από το να ολοκληρώσει με ευκολία την διαδικασία της σκέψης, αλλά επίσης δεν κάνει καλό ούτε στην πνευματική σας υγεία. Η ώρα του φαγητού είναι μία ιδανική στιγμή για να μείνετε μόνος/ μόνη και να απολαύσετε το φαγητό σας. Για ένα γεύμα την ημέρα συγκέντρωσε όλες σου τις αισθήσεις σε εκείνη τη στιγμή, χωρίς περισπασμούς.

Παρατήρησε γύρω σου:  Όταν νιώθεις την πίεση να σε κατακλύζει βρες ένα αντικείμενο γύρω σου (ό,τι κι αν είναι αυτό, από μία καρέκλα μέχρι ένα σύννεφο στον ουρανό) και εστίασε το βλέμμα σου πάνω του. Όσο το κάνεις αυτό, μην αφήνεις άλλες σκέψεις να περνάνε απ’ το μυαλό σου. Παρατήρησε το αντικείμενο σαν να το βλέπεις πρώτη φορά και πρόσεξε κάθε λεπτομέρειά του. Εκτός από χαλάρωση, αυτή η απλή άσκηση προσφέρει και εκτίμηση για πράγματα που ίσως μέχρι σήμερα να σου περνούσαν απαρατήρητα. Είναι ένας τρόπος να παραμείνεις συνδεδεμένος με την φύση, όπου κι αν βρίσκεσαι.

Κάντε μία βόλτα: Ξεκινήστε με το να σταθείτε όρθιοι και στη συνέχεια ξεκινήστε να περπατάτε. Διατηρήστε φυσιολογικό και σταθερό ρυθμό, με όσο το δυνατόν λιγότερες εναλλαγές. Περπατήστε κατά προτίμηση σε ένα σημείο που απολαμβάνετε, που σας προσφέρει γαλήνη και οπτική απόλαυση. Το βασικό είναι να αποφύγετε την άσκοπη περιπλάνηση της σκέψης και να συγκεντρωθείτε σε τέσσερα βασικά σημεία: στο σώμα και την κίνηση σας, στα συναισθήματά σας, στο περιεχόμενο του νου σας και στις αισθήσεις σας.

Συντάκτης: Μαρία Βαγδούτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr