Δάσκαλος, το πρόσωπο που βοηθάει το μαθητή στην κατάκτηση της γνώσης

Συντάκτης: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Μετά την οικογένεια, ο επόμενος φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού είναι το σχολικό περιβάλλον και κατ’ επέκταση ο δάσκαλος. Η αξία του δασκάλου ως ανθρώπου που διαπλάθει και βοηθάει το μαθητή στο να πλησιάσει και να κατακτήσει τη γνώση, έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως και έχει γεννήσει το σεβασμό ανά τους αιώνες. Ποια στοιχεία κάνουν πραγματικά καλό έναν δάσκαλο;

Γιατί ο δάσκαλος είναι τόσο σημαντικό πρόσωπο για το παιδί;

Ο δάσκαλος από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, έχει εξυμνηθεί για την πολύτιμη συνεισφορά του στην ψυχοσύνθεση του μαθητή και την βοήθεια που του προσφέρει για την κατάκτηση της γνώσης. Παράλληλα, είναι η δεύτερη τρυφερή μορφή που γνωρίζει το παιδί  μετά τους γονείς, ένα πρόσωπο στο οποίο εκτός της γνώσης, προστρέχει για ηθική υποστήριξη, ενθάρρυνση, παρηγοριά και ενδυνάμωση.  Η αλληλεπίδραση που υπάρχει ανάμεσα σε αυτά τα δύο πρόσωπα είναι συνεχόμενη, διαρκής και έχει εναλλαγές. Ποιος δε θυμάται την περίφημη φράση του Μεγάλου Αλεξάνδρου για το δάσκαλό του Αριστοτέλη «το ζην το οφείλω στον πατέρα μου, αλλά το ευ ζην στο δάσκαλό μου;»

Ποια χαρακτηριστικά έχει ένας καλός δάσκαλος;

Ο Bruce Lee είχε πει κάποτε πως “ο καλός δάσκαλος είναι απλώς ο καταλύτης, είναι εκείνος που σου το δρόμο για τη γνώση τον οποίο ο κάθε μαθητής πρέπει να βρει μόνος του”.

Είναι γεγονός πως η ικανότητα του δασκάλου δεν περιορίζεται μόνο στην πιστοποίηση και τις τεχνικές γνώσεις, αλλά επεκτείνεται και σε ένα κράμα ενσυναίσθησης, συναισθηματικής ωριμότητας και πραγματικού ενδιαφέροντος για το μαθητή.

Ποιες δεξιότητες ή ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένας καλός δάσκαλος;

  • Πραγματική αγάπη για το αντικείμενό του: Μόνο ο δάσκαλος που αγαπάει πραγματικά το αντικείμενό του και ενδιαφέρεται για την τρυφερή ψυχή των πλασμάτων που διδάσκει, μπορεί να προοδεύσει στον τομέα του και να γεννήσει την εμπιστοσύνη στην ψυχή των παιδιών. Αν κάποιος ενδιαφέρεται αποκλειστικά για την οικονομική ανταμοιβή ή την επαγγελματική καταξίωση, δε θα μπορέσει να συνδεθεί συναισθηματικά με τους μαθητές του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρία Σκαμπαρδώνη,

Influence:

Δημοσιογράφος στο επάγγελμα, προσπαθώ μέσω της γραφής μου για τη διερεύνηση της αλήθειας. Γνώστρια της Αγγλικής και της Γαλλικής γλώσσας…