Believe in You: Μπορούμε να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες!

Συντάκτης: Χριστίνα Δραμιτινού

Believe in You: Μπορούμε να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες!Στο Public Συντάγματος βρεθήκαμε ξανά την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου για  ένα σεμινάριο Believe in You  γύρω από το “καυτό”  θέμα: Πώς να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες! Στόχος της συνάντησης, όπως είπε και η ίδια η εισηγήτρια, να πάρουμε γνώση, εργαλεία, μέθοδο και φυσικά έμπνευση για να κλείσουμε την πόρτα στις συνήθειες που μας κρατάνε πίσω και να βελτιώσουμε τη ζωή μας!

Η ομιλήτρια κα Εύη Ξυραφά, σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης και εκπαιδεύτρια ανθρώπινου δυναμικού σε θέματα HR και επικοινωνίας, δε δίστασε να μας δηλώσει εξαρχής και ξεκάθαρα το μήνυμα του σεμιναρίου: Είναι στο χέρι μας να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες! «Όπως δημιουργήσαμε τις συνήθειες μας , έτσι μπορούμε και να τις αποβάλλουμε», είπε, « άλλωστε, οι συνήθειες δεν είναι τίποτα άλλο από ένα παιχνίδι του μυαλού». Τι λέτε, συμφωνείτε;

Τι είναι μία κακιά συνήθεια;

Για το επόμενο βήμα, η εισηγήτρια ζήτησε τη συμμετοχή μας κι έτσι βαλθήκαμε να καταγράψουμε μία εξαντλητική λίστα από όσες κακές συνήθειες μας έρχονται στο μυαλό! Διαπιστώσεις; Μία κακή συνήθεια δεν είναι μόνο “φυσική”  όπως για παράδειγμα η υπερφαγία, αλλά μπορεί να είναι και πνευματική όπως είναι η αρνητική σκέψη…  Παράλληλα, πολλές συμπεριφορές θα μπορούσαν να θεωρηθούν κακές συνήθειες αλλά το ζήτημα τελικά είναι πόσο ενοχλούν εμάς τους ίδιους ή επηρεάζουν τις σχέσεις μας με τους γύρω μας! Κοινώς, το πρόσημο που θα βάλουμε μπροστά από τις περισσότερες συνήθειές μας δεν είναι αντικειμενικό, αλλά το ορίζουμε εμείς…

Γιατί είναι δύσκολο να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες;

Believe in You: Μπορούμε να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες!Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τη θέληση. Ο ρόλος της; Πάρα πολύ σημαντικός, αλλά στην πραγματικότητα υπερτιμημένος…  Σας κάνει εντύπωση; Κι εμάς μας έκανε, αλλά όπως είπε η κα Ξυραφά, που αρέσκεται να καταρρίπτει τους μύθους: « Είναι λάθος να μαστιγώνουμε τον εαυτό μας αν θέλαμε πολύ να κόψουμε μία συνήθεια αλλά δεν τα καταφέραμε. Η θέληση είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας, αλλά θα πρέπει στην προσπάθειά μας να ελέγξουμε άλλες έξι πηγές επιρροής

Ποιοι είναι, λοιπόν, αυτοί οι παράγοντες και τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθηθούμε; Συζητήσαμε για την αντίσταση στην αλλαγή, για τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες που τείνουν να μας αποθαρρύνουν αλλά και για την επιστημονική εξήγηση πίσω από την τάση μας να επαναλαμβάνουμε κάποιες συνήθειες έστω και υποσυνείδητα! Πρώτο βήμα, επομένως, για την αλλαγή δεν είναι άλλο από το να αποφασίσουμε να μετατρέψουμε αυτή τη συνήθεια που θέλουμε να αλλάξουμε από υποσυνείδητη ενέργεια σε συνειδητή!

Θέλω στα αλήθεια να αλλάξω;

Ο λόγος που πολλοί άνθρωποι αποτυγχάνουν στο να αποχωριστούν την κακή τους συνήθεια είναι ότι ενώ συνειδητά δηλώνουν ότι θέλουν να την κόψουν, υποσυνείδητα δεν είναι πρόθυμοι! « Οι περισσότεροι θέλουμε απλά να αποφύγουμε τις συνέπειες μίας κακής μας συνήθειας όχι να αλλάξουμε τη συνήθεια, δεν πρέπει, όμως, να αντιμετωπίζουμε συνήθεια και συνέπειες σαν δύο διαφορετικά πράγματα, πρέπει να θυμόμαστε ότι κάθε επιλογή έχει το τίμημά της».

Έτσι, φτάσαμε να καταγράφουμε σε άσκηση  τα “οφέλη” της κακής μας συνήθειας! Πόσο πρόθυμοι είμαστε να ζήσουμε χωρίς αυτά; Σε σχέση με τα οφέλη του να κόψουμε την κακή μας συνήθεια προς τα πού γέρνει η ζυγαριά; Πόσο πρόθυμοι είμαστε, για παράδειγμα, να πάψουμε να καλύπτουμε την αμηχανία μας πίσω από το τσιγάρο προκειμένου να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να είμαστε υγιείς; Όσο για τη συμβουλή της εισηγήτριας: δεν έχει νόημα να προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια πριν ξεκαθαρίσουμε μέσα μας ότι η ανάγκη μας να βιώσουμε τα οφέλη της απαλλαγής από την κακή μας συνήθεια είναι μεγαλύτερη από την ευχαρίστηση που μας προσφέρει!

Άλλα μυστικά

Believe in You: Μπορούμε να κόψουμε τις κακές μας συνήθειες!Σημαντικό ρόλο για την αλλαγή συνηθειών, είπε η κα Ξυραφά, παίζει η «ισορροπία δυνάμεων» στο περιβάλλον μας! Πόσοι παράγοντες είναι υπέρ μας και πόσοι κατά και με τι βαρύτητα; Για πολλές συνήθειες όπως το κάπνισμα, η υπερφαγία ή ακόμα και η αρνητική σκέψη, οι κοινωνικές επιρροές είναι εναντίον της αλλαγής… Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι πώς με μικρές κινήσεις όπως του να αναζητήσουμε υποστήριξη στο φιλικό μας περιβάλλον, να αναζητήσουμε ανθρώπους που έχουν καταφέρει αυτό που θέλουμε ή ακόμη και να εμπνεύσουμε τον εαυτό μας μέσα από τα πρότυπα, μπορούμε να τραβήξουμε το σχοινί… προς το μέρος μας.

Λίγο πριν κλείσουμε το σεμινάριο, η εισηγήτρια τόνισε για ακόμη μία φορά τη σημασία του “πώς μιλάμε στον εαυτό μας” ή με άλλα λόγια το νευρογλωσσικό προγραμματισμό και μας προέτρεψε όχι μόνο να διατυπώσουμε θετικά την αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον εαυτό μας αλλά και αυτή τη φορά να μην πούμε θα προσπαθήσω αλλά να πούμε «χωρίς φόβο και με πάθος»: Θα τα καταφέρω!

Τελευταία λόγια

Τελευταία λόγια έμπνευσης από την εισηγήτρια πριν αφήσουμε την αίθουσα: «Οι αλλαγές είναι επίπονες αλλά τίποτα δεν είναι πιο επίπονο από το να μένεις κάπου όπου δεν ανήκεις»! Κάποιοι από εμάς τολμήσαμε να δεσμευτούμε δημόσια για την αλλαγή της κακής μας συνήθειας. Εσείς;

Υπάρχουν πολλά άρθρα στο flowmagazine.gr που καλύπτουν κομμάτια του σεμιναρίου και μπορούν να σας βοηθήσουν να κόψετε τις κακές σας συνήθειες. Ενδεικτικά παραθέτουμε:

Δώστε κίνητρο στον εαυτό σας με έναν πίνακα οράματος!

Οδηγός υγείας: Ήρθε η ώρα να κόψεις το κάπνισμα!

Πώς να σταματήσετε τις κακές διατροφικές συνήθειες στη δουλειά

Πώς να διακόψετε μια κακή συνήθεια

Συντάκτης: Χριστίνα Δραμιτινού,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.