Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό!
Εχουμε διαβάσει για ιπτάμενα αυτοκίνητα, για αμφίβια αυτοκίνητα, τώρα ήλθε η ώρα να συμφιλιωθούμε με την ιδέα ενός αυτοκινήτου που… οδηγείται μόνο του, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή! Δεν αναφερόμαστε σε μια τεχνολογία του μέλλοντος. Ηδη τέσσερις από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως (Audi, Mercedes,BMW και Volvo) ανακοίνωσαν ότι θα λανσάρουν στην αγορά αυτο-οδηγούμενα μοντέλα μέσα στους επόμενους 12 μήνες!
Η ανακοίνωση έγινε στην εκδήλωση FutureCast, την παρθενική του είδους της, που στόχο έχει να παρουσιάσει τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας που δεν βρίσκονται πια σε πειραματικό στάδιο, αλλά είναι έτοιμες να αποτελέσουν μέρος της καθημερινότητάς μας. Η εκδήλωση έγινε στον κατ’ εξοχήν τόπο της υψηλής τεχνολογίας, τη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνια και τουλάχιστον αυτοί που μίλησαν για αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους τόνισαν ότι πρόκειται για τετελεσμένο γεγονός.
Ο Ντέιβιντ Φρίγκσταντ, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων Φροστ & Σάλιβαν και εκ των διοργανωτών της εκδήλωσης, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής επτά πολιτείες των ΗΠΑ έχουν νομιμοποιήσει απολύτως την αυτόματη οδήγηση, κάτι που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητά μας μπορούν να κινούνται μόνα τους στους δρόμους και να κάνουν τις δουλειές μας χωρίς εμάς στο τιμόνι! Σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες. Τονίζει, επίσης, ότι η τεχνολογία θα βοηθήσει την οδήγηση να γίνει πιο άνετη και γρήγορη για χάρη και του οδηγού, ο οποίος θα επιλέγει πλέον πότε θα παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου και πότε θα αφήνει τον… αυτόματο πιλότο να οδηγεί, ενώ αυτός μπορεί να απολαμβάνει τη θέα, ακόμα και να παίζει με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα!
Υπάρχουν, βέβαια, και σκεπτικιστές όσον αφορά την παράδοση από τον άνθρωπο ενός τόσο σημαντικού πράγματος όπως η οδήγηση κατ’ ευθείαν στην τεχνολογία. Κάποιοι λένε ότι αν το σύστημα πάθει οποιαδήποτε βλάβη κατά τη διάρκεια της οδήγησης, οι επιβάτες θα μένουν εντελώς ξεκρέμαστοι. Αφήστε που τα διάφορα όργανα θέλουν ειδικές ρυθμίσεις συνεχώς, ακόμα και τα Bluetooth που τοποθετούνται μέσα στα αυτοκίνητα, πόσο μάλλον το σύστημα οδήγησης, που θα εξαρτάται πια σχεδόν 100% από τα δεδομένα του GPS και από διάφορες κάμερες και αισθητήρες, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στις πλευρές του αυτοκινήτου.