Αυτά είναι τα 9 τρόφιμα που αυξάνουν την πίεση

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Έχετε υψηλή πίεση και προσπαθείτε να την μειώσετε; Αυτές είναι οι εννιά τροφές που πρέπει να αποφύγετε.

Η αυξημένη αρτηριακή πίεση είναι μια κατάσταση που μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την υγεία μας. Πολλοί παράγοντες μπορούν να επιδράσουν στην πίεση του αίματος, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής μας. Ας εξετάσουμε μερικές τροφές που μπορεί να συνδέονται με την αύξηση της αρτηριακής πίεσης:

Αλατισμένα τρόφιμα: Η υψηλή κατανάλωση αλατισμένων τροφίμων μπορεί να αυξήσει την πίεση του αίματος. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα τυριά, οι αλατισμένες συνταγές με βασικό συστατικό το τυρί και τα πρόχειρα και έτοιμα φαγητά είναι μερικές από τις πηγές υψηλής περιεκτικότητας σε αλάτι.

Υδατάνθρακες υψηλής γλυκαιμικής διατροφικής αξίας: Οι τροφές που προκαλούν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα, όπως λευκά ψωμιά, άσπρα ζυμαρικά και ζάχαρη, μπορεί να επηρεάσουν την πίεση του αίματος.

Καφεΐνη: Η κατανάλωση υπερβολικής καφεΐνης από καφέ, τσάι ή ενεργειακά ποτά μπορεί να αυξήσει προσωρινά την αρτηριακή πίεση.

auta_einai_ta_9_trofima_pou_auksanoun_tin_piesh

Κρέας και επεξεργασμένα κρεατοσκευάσματα: Η υψηλή κατανάλωση κρέατος, ιδίως μεγάλων ποσοτήτων και επεξεργασμένων κρεατοσκευασμάτων όπως παστράμι, λουκάνικα και άλλα επεξεργασμένα κρέατα, μπορεί να συνδέεται με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αλκοόλ: Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει την πίεση του αίματος, κυρίως επειδή μπορεί να αυξήσει το βάρος του σώματος και να προκαλέσει συστηματική φλεγμονή.

Υπερβολική κατανάλωση κατεργασμένων τροφίμων: Τα πακεταρισμένα γεύματα, οι πρόχειρες μερίδες φαγητού, και οι έτοιμες σάλτσες συνήθως περιέχουν υψηλές ποσότητες αλατιού, λίπους και ζάχαρης που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την πίεση του αίματος.

Τροφές υψηλής περιεκτικότητα σε λίπος: Ορισμένες πηγές λίπους, όπως κορεσμένα λίπη που περιέχονται σε κόκκινα κρέατα, γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη στα λιπαρά τους και προϊόντα μεταποίησης, μπορούν να σχετίζονται με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Σόδα και γλυκά αναψυκτικά: Οι υψηλές ποσότητες ζάχαρης σε αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά μπορούν να συσχετιστούν με αύξηση της πίεσης του αίματος και άλλα μεταβολικά προβλήματα.

Απόλυτη έλλειψη καλίου, μαγνησίου και φυτικών ινών: Η διατροφή χαμηλή σε αυτά τα θρεπτικά συστατικά, τα οποία συνήθως βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά και ολικούς κόκκους, μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην ρύθμιση της πίεσης του αίματος.

auta_einai_ta_9_trofima_pou_auksanoun_tin_piesh

Η μέτρια κατανάλωση αυτών των τροφών δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα, αλλά η υπερβολική κατανάλωση ή η διατήρησή τους ως κύρια μέρη της διατροφής μας μπορεί να συνδέεται με την αύξηση της πίεσης του αίματος. Η υιοθέτηση μιας υγιούς διατροφής που περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ολικούς κόκκους και υγιείς πηγές πρωτεΐνης μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση μιας υγιούς αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον, σημαντικό είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό ή διατροφολόγο σας για περαιτέρω συμβουλές σχετικά με τη διατροφή που μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε μια υγιή πίεση του αίματος.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.