Ατζέντα διατροφής: Από τη βιταμίνη Α στη βιοτίνη (Α΄μέρος)

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Ατζέντα διατροφής: Από τη βιταμίνη Α στη βιοτίνη (Α΄μέρος)Σήμερα οι γυναίκες είναι περισσότερο υπεύθυνες για την υγεία τους από ό, τι ήταν μερικές δεκαετίες πριν. Οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για την ανατροφή των παιδιών τους, και γι’ αυτό άλλωστε πρέπει να φροντίζουν την υγεία τους, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της κυοφορίας, αλλά και μετά από αυτήν την περίοδο προκειμένου να αποτρέψουν την εκδήλωση ασθενειών όπως ο καρκίνος του μαστού. Συχνά, όμως, φαίνεται να παραμελούν την υγεία τους, καθώς πασχίζουν να φέρουν εις πέρας τις ανάγκες της οικογένειάς τους.

Αισιόδοξο είναι το γεγονός ότι οι γυναίκες σιγά σιγά συνειδητοποιούν ότι πρέπει να εντάξουν στη διατροφή τους μια ευρεία ποικιλία φρούτων και λαχανικών που θα τους παρέχουν διάφορες βιταμίνες και μέταλλα για να παραμείνουν υγιείς. Οι βιταμίνες είναι βασικές χημικές ουσίες οι οποίες είναι απαραίτητες για να βοηθήσουν τη σωστή λειτουργία του σώματος. Καθώς μεγαλώνει κανείς, είναι απαραίτητο να αυξηθεί η πρόσληψη των βιταμινών, όχι μόνο για τη νεανική εμφάνιση, αλλά και για την εξασφάλιση της καλής υγείας και ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνες για τις γυναίκες

1. Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α είναι γνωστό ότι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τις γυναίκες.

Οφέλη

• Η βιταμίνη Α έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
• Αυτή η βιταμίνη βοηθά στην αναδόμηση και την ενίσχυση των οστών, του δέρματος, των μαλακών ιστών, τα δόντια και τους βλεννογόνους.
• Βελτιώνεται η όραση.
• Επιβραδύνεται η διαδικασία γήρανσης.
• Ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα.

Φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη Α είναι τα εξής:

• Σπανάκι
• Ολόκληρα τα αυγά
• Συκώτι
• Γάλα
• Παπάγια
• Κόκκινες πιπεριές
• Καλέ
• Ροδάκινο
• Ενισχυμένα δημητριακά

Αυτά, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να γίνουν μέρος της καθημερινής ή εβδομαδιαίας διατροφής ενός ατόμου.

2. Βιταμίνη D

Ατζέντα διατροφής: Από τη βιταμίνη Α στη βιοτίνη (Α΄μέρος)Αυτή η βιταμίνη είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη που λαμβάνεται κυρίως από το φως του ήλιου, καθώς και από ορισμένα είδη τροφίμων, όπως:

• Τα λιπαρά ψάρια
• Γάλα
• Αυγά
• Συκώτι

Οφέλη

• Είναι γνωστό ότι ενεργοποιεί το ασβέστιο και τον φώσφορο που είναι τα ανόργανα συστατικά που απαιτούνται για να διατηρήσουν τα οστά ισχυρά.
• Ο κίνδυνος της πολλαπλής σκλήρυνσης μειώνεται.
• Ο καρκίνος, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και άλλες ασθένειες όπως η κατάθλιψη έχουν επιλυθεί με την επιτάχυνση της δόσης της βιταμίνης D.
• Είναι γνωστή για τη μείωση των συμπτωμάτων του PMS.

Θα πρέπει να αυξάνετε την έκθεσή σας στο φως του ήλιου καθημερινά, προκειμένου να αποφευχθούν ασθένειες των οστών όπως η οστεοπόρωση.

3. Βιταμίνη Κ

Αυτή η βιταμίνη είναι γνωστό ότι παίζει έναν σημαντικό ρόλο στο ανθρώπινο σώμα με διαφορετικούς τρόπους.

Οφέλη

• Συμβάλει στην ανάπτυξη ισχυρών οστών.
• Βοηθά να διατηρηθεί η κανονική λειτουργία της πήξης του αίματος.
• Βοηθά στη μείωση του κινδύνου των διαφόρων ειδών των καρδιακών παθήσεων.
• Είναι γνωστό ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και παρέχει ενέργεια.

Οι κύριες πηγές της βιταμίνης Κ είναι:

• Πράσινα, φυλλώδη λαχανικά
• Σογιέλαιο
• Ιχθυέλαιο
• Ολικής αλέσεως προϊόντα διατροφής

Μεγαλώνοντας η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας των οστών, καθώς και τις συνήθεις λειτουργίες του αίματος.

4. Βιταμίνη Β6

Η βιταμίνη Β6 είναι επίσης γνωστή ως πυριδοξίνη και είναι γνωστή για την προώθηση πολλών ζωτικών λειτουργιών του σώματος:

Οφέλη

• Βοηθά το άτομο να απολαύσει ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.
• Βοηθά στην παραγωγή συγκεκριμένων ορμονών και χημικών ουσιών του εγκεφάλου, η οποία με τη σειρά της μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατάθλιψης, απώλειας μνήμης και των καρδιακών παθήσεων.
• Μπορεί ακόμη να διατηρήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
• Οι έγκυες γυναίκες πρέπει να έχουν βιταμίνη Β6, διαφορετικά η έλλειψη της παρουσίας της μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία και πρωινή αδιαθεσία.

Ατζέντα διατροφής: Από τη βιταμίνη Α στη βιοτίνη (Α΄μέρος)Υπάρχουν πολλές ομάδες τροφίμων που μπορεί κανείς να λάβει για να αυξήσει το επίπεδο της βιταμίνης στο σύστημά τους:

• Κρέατα
• Μπανάνες
• Φασόλια
• Ενισχυμένα δημητριακά
• Αβοκάντο
• Ψάρια

5. Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι γνωστό ότι περιέχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για το ανθρώπινο σύστημα, ιδίως για τις γυναίκες.

Οφέλη

• Αυτή η βιταμίνη εμπεριέχει αντιγηραντικές ιδιότητες.
• Μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των κυττάρων που σχετίζονται με τη γήρανση.
• Μπορεί να αποτρέψει τις καρδιακές παθήσεις.
• Μπορεί να αποτρέψει τον σχηματισμό καταρράκτη.
• Άλλα οφέλη είναι η πρόληψη της απώλειας μνήμης και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Αν λάβει κανείς τα ακόλουθα τρόφιμα που είναι πλούσια στη συγκεκριμένη βιταμίνη, θα είναι σε θέση να απολαύσει ένα υγιές δέρμα και λαμπερά μαλλιά. Τα κύρια είδη τροφίμων που είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε είναι τα εξής:

• Φουντούκια
• Μαργαρίνη
• Αραβοσιτέλαιο
• Το μουρουνέλαιο
• Αμύγδαλα
• Σπανάκι
• Ηλιόσποροι

6. Βιταμίνη Β12

Είναι σημαντικό οι γυναίκες να καταναλώνουν τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη Β12 καθώς βοηθά πολλές από τις λειτουργίες του σώματος.

Οφέλη

• Είναι ύψιστης σημασίας για τη διαδικασία του μεταβολισμού.
• Βοηθά τη φυσιολογική διαδικασία της κυτταρικής διαίρεσης.
• Βοηθά στην πρόληψη της απώλειας μνήμης.
• Η ανεπάρκεια της βιταμίνης μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη, σύγχυση και ευερεθιστότητα, καθώς και σε φλεγμονές της γλώσσας.

Είναι σημαντικό να ενσωματώσετε τα ακόλουθα είδη τροφίμων στη διατροφή σας για να διασφαλιστεί ότι αυτή η βιταμίνη έχει ληφθεί στις σωστές αναλογίες:

• Τυρί
• Ψάρια
• Αυγά
• Κρέας
• Γιαούρτι
• Γάλα

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…