Άντρες και pilates

Συντάκτης: Μαργαρίτα Πρεφτίτση, Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια pilates

Αρχικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, αν και ο δημιουργός της μεθόδου Pilates ήταν άνδρας, ακόμα και σήμερα ο δισταγμός των ανδρών να παρακολουθήσουν ένα κατά τη γνώμη τους γυναικοκρατούμενο τμήμα παραμένει ένα ταμπού. Αυτό ίσως συμβαίνει εν πολλοίς λόγω και της προκατάληψης των ανδρών ότι η μέθοδος Pilates είναι  εύκολη και σχεδιασμένη αποκλειστικά για γυναίκες!

H μέθοδος pilates δεν είναι μόνο γυναικεία υπόθεση

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πιο συγκεκριμένα, από την αρχή της εμφάνισης της μεθόδου, το Pilates ήταν αντρική υπόθεση. Ο Joseph Pilates ξεκίνησε να αναπτύσσει τη μέθοδό του το 1914 κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν, κρατούμενος σε στρατόπεδο, βοήθησε τους συγκρατούμενούς του να διατηρήσουν μια καλή φυσική κατάσταση. Δημιούργησε μόνος του τα όργανα με τη χρήση ελατηρίων από τα κρεβάτια που αργότερα πήραν τη μορφή των σημερινών οργάνων που χρησιμοποιούμε στη μέθοδο.

Αργότερα ήρθε σε επαφή  με γνωστούς άντρες χορογράφους της εποχής, οι οποίοι με τη σειρά τους πήραν πολλά στοιχεία από τη μέθοδο Pilates και τα εφάρμοσαν στη δική τους τέχνη. 

Γυρνώντας στο σήμερα, διαπιστώνουμε ότι οι περισσότεροι άντρες που επισκέπτονται ένα studio Pilates δεν το κάνουν έπειτα από δική τους επιλογή, αλλά κυρίως μετά από παρότρυνση των γιατρών ή των οικείων προσώπων τους. Ένας λόγος για τον οποίο επιλέγουν τη μέθοδο αυτή είναι η εμφάνιση κάποιου μυοσκελετικού ή νευρολογικού προβλήματος. 

Ταυτόχρονα το Pilates στους αθλητές είναι γεγονός ότι  βοηθάει στη βελτίωση των αθλητικών επιδόσεων, αλλά και στην πρόληψη ή αποκατάσταση των τραυματισμών. 

Μετά από προσπάθεια χρόνων να εξαλειφθούν οι αντρικές προκαταλήψεις που εμποδίζουν τους άντρες να δοκιμάσουν την μέθοδο pilates, σήμερα η κατάσταση σταδιακά αλλάζει και όλο και περισσότεροι άντρες παίρνουν μια γεύση από τα οφέλη που έχει να τους προσφέρει. 

Η σωστή  πληροφόρηση οφείλει να συνεχιστεί για να τονιστούν σημαντικά δεδομένα, όπως το γεγονός ότι η χρήση των μηχανημάτων της μεθόδου pilates με αντιστάσεις ελατηρίων γυμνάζουν και επιφέρουν τα ίδια αποτελέσματα στο σώμα μας, όπως και με τα βάρη.  

Τέλος, ως δασκάλα Pilates, γίνομαι καθημερινά μάρτυρας της έκπληξης των αντρών κυρίως στα πρώτα μαθήματά τους. Η έκπληξή τους σχετίζεται με το πώς μια τέτοιου είδους μέθοδος μπορεί να γυμνάζει μύες που ούτε καν γνώριζαν ότι είχαν στο σώμα τους. Η παραπάνω απορία λύνεται σιγά σιγά μετά το πέρας μερικών μαθημάτων. 

Τέλος, το σίγουρο είναι ότι όσο γνωρίζουν περισσότερο τη φιλοσοφία της μέθοδου pilates και όσο βάζουν την άσκηση της μεθόδου αυτής στη ζωή τους, τόσο πιο ορατά γίνονται τα οφέλη της. Οπότε δεν έχετε παρά να την δοκιμάσετε.

Συντάκτης: Μαργαρίτα Πρεφτίτση, Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια pilates

Influence:

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1983. Παρακολούθησε από 5χρονών και για 10 χρόνια μαθήματα μπαλέτου (σύστημα R.A.D). Το 2004 γνώρισε για πρώτη φορά ως μαθήτρια τη μέθοδο Pilates…