Ανεργία και Ψυχολογία: Tips για να μην σας πάρει από κάτω

Συντάκτης: Χάρης Μαυροκέφαλος, Φιλόλογος

Influence:

Η ανεργία στη χώρα μας αυτή τη στιγμή είναι επίσημα γύρω στο 20%. Αυτό σημαίνει ότι γύρω στο 1 εκατομμύριο ανθρώπων αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ανεργίας το οποίο – ως επί το πλείστον – συνοδεύεται από δυσάρεστα συναισθήματα,  όπως πικρία και απαισιοδοξία. Και το ερώτημα είναι το εξής: Πως ένας άνεργος μπορεί να  καταφέρει να μην χάσει τον εαυτό του μέχρι να ξαναβρεί εργασία;

Ακολουθούν ορισμένα tips που μπορούν να σας βοηθήσουν, εάν τα εφαρμόσετε:

  1. Βάλτε σε μια τάξη τις υποχρεώσεις σας
  • Φτιάξτε δυο λίστες. Μια με τα πάγια και απαραίτητα έξοδά σας και μια άλλη με τα μη απαραίτητα έξοδά σας. Αναλυτικά όμως.
  • Δείτε πως μπορείτε να διευθετήσετε τα πρώτα
  • Δείτε τι μπορείτε να περιοριστείτε από τα δεύτερα
  • Μην σπαταλάτε άσκοπα τα χρήματά σας, αγοράζοντας προϊόντα που δεν σας χρησιμεύουν πουθενά.

Σε περίπτωση που έχετε χρέη στην τράπεζα ή αλλού, ρυθμίστε τα κάνοντας διακανονισμό.

  1. Δείτε εάν δικαιούστε κάποιο επίδομα

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έμειναν άνεργοι και δικαιούνταν κάποιο επίδομα,  αλλά δεν το γνώριζαν επειδή δεν το έψαξαν και ποτέ. Φροντιστείτε να μάθετε για την περίπτωσή σας.

Για παράδειγμα, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, προβλέπεται επίδομα ανεργίας μετά από απόλυση ή μετά από συμπλήρωση κάποιου ορίου ημερομισθίων. Σε περίπτωση που δικαιούστε κάποιο επίδομα,  θα είναι μια προσωρινή ανακούφιση για εσάς.

  1. Φτιάξτε σωστά το βιογραφικό σας

Υπάρχουν πολλά λάθη που κάνουμε διαμορφώνοντας το βιογραφικό μας. Πατήστε εδώ για να δείτε ποια είναι τα πιο συνηθισμένα.

  1. Να ξυπνάτε νωρίς το πρωί

Κάλο είναι να ξυπνάτε την ώρα που ξυπνούσατε,  όταν είχατε την προηγούμενη σας δουλειά.  Αντισταθείτε στον πειρασμό του να κοιμάστε και να ξυπνάτε αργά,  επειδή δεν έχετε δουλειά. Διαχειριστείτε έξυνα και παραγωγικά το χρόνο σας.

Μπορείτε κάθε πρωί π.χ. να βάλετε στο πρόγραμμα ότι από τις 9 μέχρι τις 11,  θα ψάχνετε για δουλειά.

Ανεργία και Ψυχολογία: Tips για να μην σας πάρει από κάτω

  1. Να έχετε ένα καθημερινό πλάνο δράσης

Να «μπαίνετε» στο διαδίκτυο και να ψάχνετε για αγγελίες και  προκηρύξεις  εργασίας. Βρείτε τις αγγελίες ή τις προκηρύξεις που σας ενδιαφέρουν και γράψτε τις μια λίστα.

Έπειτα αναλάβετε δράση:

  • Καλέστε τους τηλεφωνικά
  • Στείλτε βιογραφικά
  • Κάντε αιτήσεις σε προκηρύξεις.
  1. Να ασκήστε συστηματικά

Μέσω της άθλησης μπορείτε να αποβάλλετε αποτελεσματικά το στρες της μέρας σας και να διατηρείτε παράλληλα μια καλή ψυχοπνευματική κατάσταση.

Πλέον υπάρχουν αρκετά οικονομικές συνδρομές στα γυμναστήριο όπου μπορείτε να γίνετε μέλη. Ή μπορείτε να πηγαίνετε για τζόκινγκ που δεν κοστίζει καθόλου.

  1. Βάλτε στη ζωή σας τεχνικές χαλάρωσης

Σε περίπτωση που νιώθετε άγχος, απογοήτευση ή συναισθηματική φόρτιση,  μπορείτε να χαλαρώσετε με πολλούς τρόπους:

  1. Παρακολουθήστε σεμινάρια

Υπάρχουν σεμινάρια:

Δηλώστε συμμετοχή σε εκείνα που σας ενδιαφέρουν,  αφού πρώτα έχετε κάνει μια σχετική έρευνα…

______________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η «ψυχολογία» της ανεργίας

______________________

  1. Δώστε τον καλύτερο σας εαυτό, εάν σας καλέσουν για συνέντευξη

Έχοντας προσέξει το πώς έχουμε διαμορφώσει το βιογραφικό μας και έχοντας στείλει αρκετά σε διάφορες επιχειρήσεις,  υπάρχουν πολλές πιθανότητες κάποια στιγμή να μας καλέσουν για συνέντευξη. Εκεί θα πρέπει να αποφύγουμε τα κοινά λάθη που κάνουν οι περισσότεροι και να βγάλουμε προς τα έξω τον καλύτερο εαυτό μας. Για να το πετύχουμε αυτό όμως,  θα χρειαστεί να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι.

  1. Ζητήστε βοήθεια

Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με έναν σύμβουλο προσωπικής και επαγγελτικής ανάπτυξης σε περίπτωση που πιστεύετε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε τα συναισθήματα που σας προκαλεί η ανεργία και χρειάζεστε εμψύχωση.

Συντάκτης: Χάρης Μαυροκέφαλος, Φιλόλογος

Influence:

Γεννήθηκα το 1995 στην Αθήνα και είμαι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών…