9 super tips για να βρεις το κίνητρό σου για τη γυμναστική!

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Αναβάλλεις συχνά τη σωματική άσκηση; 9 super tips για να νικήσεις την αναβλητικότητά σου και να βρεις το κίνητρό σου για τη γυμναστική!

Το έχεις ακούσει, το έχεις διαβάσει, το έχεις ίσως διαπιστώσει και ο ίδιος, το γνωρίζεις πλέον καλά ότι η σωματική άσκηση είναι απαραίτητη για την καλή σου υγεία.

Παρόλα αυτά, προβάλλεις εμπόδια και δικαιολογίες του τύπου: “ δεν προλαβαίνω”, “νιώθω κουρασμένος”, “δεν έχω όρεξη”, “βαριέμαι”, “έχει κρύο”, “έχει ζέστη”, και ούτω καθεξής, με τη λίστα να μακραίνει συνεχώς…

Δε σε κατηγορώ. Σε όλους συμβαίνει κάποιες φορές. Δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες. Συχνά μπορεί να χάνουμε το κίνητρό μας για τη γυμναστική και να την αναβάλλουμε για τη Δευτέρα, μια Δευτέρα που δεν έρχεται ποτέ!

Και τότε καταφεύγουμε στην άνεση του καναπέ, που συνήθως συνδυάζεται με junk food, υιοθετώντας γενικότερα έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής.

Όμως, τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να νικήσουμε την αναβλητικότητά μας για τη σωματική άσκηση; Πώς θα ξαναβρούμε το κίνητρό μας και θα μετατρέψουμε την επιθυμία για καλή υγεία σε ισχυρό “θέλω” και τελικά σε πράξη;

Θα σου πω τι κάνω εγώ, με πολλή πολλή αγάπη, και εύχομαι να σε βοηθήσω:

1) Το πρώτο βήμα είναι να ντυθώ με όμορφα αθλητικά ρούχα!

Φοράω το καινούριο μου κολλάν με τα έντονα χρώματα, που μου φτιάχνει τη διάθεση, ένα αγαπημένο μακό μπλουζάκι και τα άνετα αθλητικά μου παπούτσια!

Και μόνο που ντύνομαι με την αθλητική μου ενδυμασία, μπαίνω αυτόματα σε mood για άθληση! Κάπου-κάπου με δελεάζω και με καινούρια κομμάτια (όχι τα πιο ακριβά, καθώς μπορεί κάποιος να βρει καλής ποιότητας οικονομικά ρούχα για το γυμναστήριο)

2) Βάζω να ακούσω τη μουσική που με ξεσηκώνει!

Συχνά φοράω τα ακουστικά μου και τρέχω σαν “κουρδισμένη” ή βάζω μουσική με γρήγορο τέμπο, για να κάνω προπόνηση ενδυνάμωσης πάνω στο ρυθμό. Οι λάτρεις της ηλεκτρονικής μουσικής, όπως εγώ, ίσως καταλαβαίνουν καλύτερα τι εννοώ! Αλλά και όποιο άλλο είδος μουσικής κι αν σου αρέσει, χρησιμοποίησέ το σαν “κούρδισμα” του μυαλού και της ψυχολογίας σου, για να κινήσεις το σώμα σου. Αυτό κάνω εγώ. Ακόμα κι αν τελικά δε γυμναστώ συμβατικά, τουλάχιστον θα χορέψω! Στο κάτω-κάτω και ο χορός από μόνος του άσκηση είναι!

3) Βάζω ποικιλία στις προπονήσεις μου!

Ναι, λατρεύω τη γιόγκα, αγαπώ το πιλάτες, αλλά θέλω και το τρεξιματάκι μου δίπλα στο ποτάμι ή στη θάλασσα, χρειάζομαι και την ενδυνάμωση με βάρη και λάστιχα, συχνά επιθυμώ να ξαναπιάσω τη ρακέτα μου και να παίξω τέννις… Κάθε μέρα και κάτι άλλο, γιατί η ποικιλία δε μ’ αφήνει να βαρεθώ. Γιατί κάθε δραστηριότητα μού προσφέρει ιδιαίτερη χαρά και καλύπτει διαφορετικές μου ανάγκες!

4) Προπονούμαι παρέα με ένα αγαπημένο πρόσωπο!

Το καλύτερο μου είναι να γυμνάζομαι παρέα με μια φίλη, να τρέχω με την κουνιάδα μου, να παίζω τέννις με τον σύντροφο μου, να περπατώ με τη μητέρα μου, να κάνω γιόγκα με την κόρη μου! Συνδυάζω έτσι την ανάγκη μου για κοινωνικότητα και τη σύσφιξη σχέσεων με τη σωματική άσκηση. Και η ώρα περνάει τόσο γρήγορα και ευχάριστα!

5) Φτιάχνω το εβδομαδιαίο πρόγραμμα προπονήσεών μου!

Προγραμματίζω συγκεκριμένες μέρες και ώρες για τη γυμναστική μου, αλλά και για την ξεκούρασή μου. Αυτή η συνήθεια με βοηθά να διαχειρίζομαι σωστά το χρόνο μου και να εξαλείφω το εμπόδιο-δικαιολογία της έλλειψης χρόνου.

“Χτίζω’’ τον άξονα του προγράμματός μου θέτοντας ως “σταθερά” τις προπονήσεις μου, και κατόπιν γεμίζω τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας με τις υποχρεώσεις μου. Έτσι, είναι πολύ πιο εύκολο να τηρήσω την υπόσχεση στον εαυτό μου ότι θα τον γυμνάσω επαρκώς!

6) Θέτω στόχο και δεσμεύομαι απέναντι στον εαυτό μου (συχνά βοηθά και η δέσμευση απέναντι σε τρίτο πρόσωπο, ώστε να φανώ αξιόπιστη!) ότι θα είμαι συνεπής στην προσπάθειά μου. Ο στόχος θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός, ώστε να μην απογοητεύομαι εύκολα και μετρήσιμος, οπότε σταδιακά τον επαναπροσδιορίζω σύμφωνα με τις δυνατότητές μου.

Ένα smartwatch και μια αντίστοιχη εφαρμογή στο κινητό μου με βοηθούν να μετρώ το αποτέλεσμα και μου δίνουν κίνητρο, πχ να περπατήσω λίγο περισσότερο, για να πετύχω τον στόχο των 10χιλ βημάτων καθημερινά ή ό,τι άλλο στόχο θέτω στην προπόνησή μου.

7) Επιβραβεύω τον εαυτό μου!

Όταν πετυχαίνω τους εβδομαδιαίους προπονητικούς μου στόχους, με ανταμείβω με κάτι που μου προσφέρει ευχαρίστηση, πχ το αγαπημένο μου γλυκό, ένα μικρό δωράκι, ένα βιβλίο, ένα μασάζ κλπ-κλπ. Αυτό μου δίνει κίνητρο να συνεχίσω.


Διαβάστε επίσης: 5 Τρόποι για να μη χάνεις ποτέ το κίνητρό σου


8) Παρατηρώ πώς αισθάνομαι κάθε φορά που ολοκληρώνω την προπόνηση!

Αυτό είναι και το πιο σημαντικό κίνητρο για μένα!

Οι ενδορφίνες, οι ορμόνες της ευτυχίας, κάνουν πάρτυ στο σώμα μου και η ικανοποίηση που νιώθω για το καλό που έχω κάνει στον εαυτό μου, είναι απερίγραπτη!

Δοκίμασέ το κι εσύ, να παρατηρήσεις δηλ. τι νιώθεις και, γιατί όχι, να το καταγράψεις σε ένα τετράδιο ή ημερολόγιο.

Ακόμα και μικρά ενθαρρυντικά post it σημειωματάκια μπορείς να κολλήσεις σε διάφορα μέρη του σπιτιού σου, για να σε παρακινούν να σηκωθείς και να κινητοποιηθείς!

Σταδιακά, θα εθιστείς στην άσκηση και δεν θα την αντιμετωπίζεις πλέον σαν αγγαρεία. Θα τη νιώθεις σαν απόλαυση και τελικά σαν αναγκαιότητα για την ψυχική σου υγεία! Αν αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις τη σωματική άσκηση και την κάνεις καθημερινή συνήθεια, έχεις κερδίσει το παιχνίδι!

9) Κι αν τίποτα από τα παραπάνω δεν πιάσει, ακολουθώ τον “κανόνα των 5 δευτερολέπτων” !

Πρωτοάκουσα για αυτόν σε ένα σεμινάριο προσωπικής ανάπτυξης. Τον συνάντησα ξανά στο βιβλίο της Mel Robbins και ξεκίνησα να τον εφαρμόζω άμεσα, για να νικήσω την αναβλητικότητά μου, τόσο για την άσκηση όσο και για πλήθος άλλων περιπτώσεων. Είναι τόσο απλός: Όταν σκέφτομαι ότι πρέπει να γυμναστώ, αλλά δεν έχω όρεξη, μετρώ αντίστροφα 5-4-3-2-1 και αμέσως σηκώνομαι από τον καναπέ και μπαίνω σε δράση.

Φοράω τα αθλητικά μου χωρίς δεύτερη σκέψη, πριν δηλ προλάβει να πάρει τον έλεγχο ο αναβλητικός εαυτός μου! Κατά κάποιο μαγικό τρόπο αυτή η αντίστροφη μέτρηση σε βοηθά να επαναπρογραμματίσεις το μυαλό σου, να το “κουρδίσεις”, να γίνεις πιο δυνατός από τις δικαιολογίες σου και να περάσεις σε δράση!

Δοκίμασε το! Θα εκπλαγείς από το αποτέλεσμα!

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα ακούσεις τον τεμπέλικο εαυτό σου να προβάλλει δικαιολογίες για να αναβάλλει την σωματική σου άσκηση, πες του:

 “ ‘Εχω ΕΓΩ τον έλεγχο και αποφασίζω να κάνω κάτι καλό για τον εαυτό μου σήμερα! και ξεκίνα…!”

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Influence:

Είμαι η Βίκυ, γεννημένη στη Λάρισα, πιστοποιημένη προπονήτρια προσωπικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης…