9+1 Απλές συμβουλές ευεξίας για υγιή και ευτυχισμένη ζωή

Συντάκτης: Flowmagazine

Μερικές φορές μπορεί να νιώθετε ότι η διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής είναι μια πραγματική πρόκληση που δεν χωράει στην πραγματικότητα της καθημερινής σάς ζωής. Παρακάτω θα βρείτε 9+1 απλές συμβουλές ευεξίας για υγιή και ευτυχισμένη ζωή που όντως λειτουργούν!

Είναι δύσκολο να έχεις μια δουλειά πλήρους απασχόλησης, να τρως καλά, να εκπαιδεύεσαι, να διαβάζεις, να φτιάχνεις ένα ισορροπημένο πρωινό, να έχεις ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια/το σύντροφό σου,να γυμνάζεσαι τακτικά και να διαλογίζεσαι για μία ώρα κάθε μέρα.

Πάμε να δούμε στο παρακάτω άρθρο μερικές πρακτικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε μια πιο υγιή και ευτυχισμένη ζωή!

Πᾶν μέτρον ἄριστον

Το να προσέχεις τον εαυτό σου δε σημαίνει πως θα στερηθείς και τις αγαπημένες σου λιχουδιές. Μπορείς με λίγο παραπάνω κίνηση, περπάτημα ή κάποια άθληση να προσθέσεις στην εβδομάδα σου το σνακ που επιθυμείς σε ελεγχόμενη ποσότητα. Επίσης, την ίδια μέρα φρόντισε τα υπόλοιπα γεύματα να είναι πιο υγιεινά και ΄να έχεις την ίδια μέρα για το αγαπημένο σου σνακ ώστε να το απολαύσεις με μεγαλύτερη λαχτάρα και ανυπομονησία!

Πιείτε ένα ποτήρι νερό το πρωί

Ο καφές είναι επίσης υπέροχος, αλλά είναι καλύτερο να ξεκινήσετε τη μέρα σας ενυδατώνοντας τον οργανισμό σας με ένα γεμάτο ποτήρι νερό. Η ενυδάτωση ως πρώτο πράγμα το πρωί βοηθά στην πέψη, ενισχύει την υγεία του δέρματος και ενισχύει την ενέργεια.

Γεμίστε το μισό πιάτο σας με λαχανικά

Ένα απλό κόλπο για την υγιεινή διατροφή (και τον έλεγχο των μερίδων) είναι να φτιάχνετε το μισό πιάτο σας με λαχανικά σε κάθε γεύμα. Τα λαχανικά περιέχουν απαραίτητες βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την υγεία και τη μακροζωία. Ακόμα, επειδή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βοηθούν στην πέψη και σας κρατούν χορτάτους περισσότερο.

«Παρακολουθήστε» τα βήματά σας

Η χρήση ενός ιχνηλάτη γυμναστικής (όπως ένα Fitbit ή ένα Apple Watch) για να παρακολουθείτε τα βήματά σας είναι ένας εύκολος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετή σωματική δραστηριότητα κάθε μέρα. Στοχεύουμε σε 10.000 βήματα καθημερινά, τα οποία έχουν σημαντικά οφέλη για τη σωματική και ψυχική υγεία. Ένας ιχνηλάτης φυσικής κατάστασης θα σας υπενθυμίσει επίσης να κάνετε 250 βήματα κάθε ώρα (ένα άλλο σημαντικό μέτρο υγείας).

Επιλέξτε τροφές λιγότερο επεξεργασμένες

Επιδιώξτε να φάτε «αληθινό» φαγητό που θα αναγνώριζε η γιαγιά σας. (Ναι, αυτό αποκλείει τα περισσότερα συσκευασμένα τρόφιμα, συγγνώμη!) Αυτό είναι λίγο διαφορετικό από το να σας προτείνουμε να τρώτε μόνο «υγιεινά τρόφιμα» (πολλά από τα οποία υφίστανται ολοένα και μεγαλύτερη επεξεργασία!). Το «πραγματικό φαγητό» περιλαμβάνει μη επεξεργασμένα τρόφιμα όπως ένα μήλο, ένα αγγούρι, σόγια ή μια μπριζόλα, καθώς και τρόφιμα χαλαρά επεξεργασμένα από ένα (ή λίγα) συστατικά πραγματικών τροφίμων, όπως ελαιόλαδο, γιαούρτι κ.λπ. τροφές που θα μπορούσαν εύλογα να παρασκευαστούν στη δική σας κουζίνα και αποφύγετε τροφές που μπορούν να παρασκευαστούν μόνο σε εργαστήριο.

Σηκωθείτε κάθε 30 λεπτά ενώ εργάζεστε

Μειώστε τις βλαβερές συνέπειες της καθιστικής εργασίας με το να σηκώνεστε και να κινείστε για ένα ή δύο λεπτά κάθε μισή ώρα.

Διακοσμήστε το σπίτι σας με φυτά εσωτερικού χώρου

Τα φυτά εσωτερικού χώρου βοηθούν στον καθαρισμό του εσωτερικού αέρα (δυστυχώς, μάλλον τον χρειάζεται!), είναι όμορφα και σύμφωνα με έρευνες βελτιώνουν και τη διάθεση, τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων!

Νιώστε ευγνωμοσύνη

Φτιάξτε μια λεπτομερή λίστα με όλους τους λόγους που σας κάνουν να νιώθετε ευγνωμοσύνη κάθε μέρα. Επαναλάβετε προφορικά τους λόγους αυτούς καθημερινά — αυτό μπορεί να είναι όταν ξυπνάτε, πριν κοιμηθείτε ή κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού σας διαλείμματος στη δουλειά.

«Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μια καλή μέρα και μια κακή μέρα είναι η στάση σου».

Καλλιεργήστε θετική σκέψη-νοοτροπία

Είναι αλήθεια – η νοοτροπία είναι το παν! Καλλιεργήστε τη θετική σκέψη, τροποποιήστε τη νοοτροπία και τη συνήθεια της διαμαρτυρίας και της μεμψιμοιρίας αναγνωρίζοντας τα αρνητικά μοτίβα σκέψης και αντιμετωπίζοντάς τα με θετικές σκέψεις ή επιβεβαιώσεις.

Πάρτε ένα προβιοτικό καθημερινά

Η διατήρηση ενός υγιούς εντέρου έχει σημαντικές επιπτώσεις στην πέψη, την υγεία του δέρματος, το ανοσοποιητικό, την ψυχική υγεία και πολλά άλλα. Η λήψη ενός προβιοτικού καθημερινά με ένα ποτήρι νερό κάθε πρωί είναι ένα από τα πιο απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε την υγεία του εντέρου σας (το οποίο, με τη σειρά του, ενισχύει τη συνολική υγεία με πολλούς τρόπους). Μάθετε περισσότερα για τα οφέλη των προβιοτικών για την υγεία (και όλους τους τρόπους για να τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας) και φυσικά συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να το εντάξετε στην καθημερινότητα σας.

BONUS +4

Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας

Το να περνάτε τακτικό χρόνο μόνοι σας βοηθά να γνωρίσετε και να μείνετε σε επαφή με τον εαυτό σας (όλοι μεγαλώνουμε και αλλάζουμε συνεχώς!). Ο χρόνος αυτός είναι μια ευκαιρία να ελέγξετε πώς τα πάτε και τι θέλετε, ώστε να μπορέσετε να ζήσετε τη ζωή σας όπως πραγματικά επιθυμείτε. Μερικοί άνθρωποι απολαμβάνουν την πεζοπορία, τον περίπατο, το τρέξιμο, τον διαλογισμό ή π.χ. μια καλλιτεχνική ασχολία που σας χαλαρώνει.

Φως του ήλιου κάθε μέρα

Η βιταμίνη D είναι ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για τη γενική υγεία και το φως του ήλιου είναι μια από τις καλύτερες πηγές της. Επιδιώξτε να λαμβάνετε τουλάχιστον 30 λεπτά ηλιακού φωτός κάθε μέρα — κατά προτίμηση το απόγευμα. Δεν υπάρχει πολύ ηλιακό φως όπου ζείτε ή τι μπορούμε να κάνουμε το χειμώνα; Ίσως αξίζει να πάρετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D ή/και άλλες πηγές τροφής αυτού του βασικού θρεπτικού συστατικού.

Διαχειριστείτε το άγχος σας

Το χρόνιο στρες είναι επιζήμιο τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική σας υγεία. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε προληπτικά στρες και διατήρηση υγιών επιπέδων. Γνωρίστε τους παράγοντες που προκαλούν άγχος (στο σήμερα ή μακροπρόθεσμα) και φροντίστε να απομακρυνθείτε ή να περιορίσετε την έκθεση σας σε αυτούς.

Χαμογελάτε συχνά

Το χαμόγελο ενισχύει τη σωματική και ψυχική σας υγεία (είναι αλήθεια!), οπότε βρείτε τρόπους να χαμογελάτε όσο πιο συχνά μπορείτε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Και θυμηθείτε:

Δεν χρειάζεται να τα κάνετε όλα και δεν χρειάζεται να τα κάνετε όλα ταυτόχρονα.

Είναι πιο πιθανό να κάνετε πράγματα που πραγματικά σας αρέσουν.

Σημειώστε, λοιπόν, ποιες από αυτές τις συμβουλές για υγιεινή ζωή σας ακούγονται πιο ευχάριστες και ξεκινήστε από εκεί!

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…