Η γλώσσα του σώματος πέρα του ότι μας βοηθάει στην καλύτερη επικοινωνία με τους γύρω μας, μπορεί να αυξήσει τα …
8 παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχολογία ενός επιχειρηματία
Το να ξεκινήσετε και να διευθύνετε τη δική σας επιχείρηση δεν είναι μικρό κατόρθωμα. Χρειάζεται τεράστια ποσότητα σκληρής δουλειάς, αφοσίωσης και αποφασιστικότητας. Ωστόσο, ακόμη και οι πιο δραστήριοι επιχειρηματίες μπορεί να έχουν στιγμές αμφιβολίας και ανασφάλειας. Εξάλλου, η αυτοπεποίθηση δεν είναι ένας άπειρος πόρος. Ποιοι παράγοντες λοιπόν μπορούν να επηρεάσουν την αυτοπεποίθηση ενός επιχειρηματία;
Η επιτυχία (ή η έλλειψη) των πρόσφατων projects
Εάν μόλις λανσάρατε ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία και έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές, η αυτοπεποίθησή σας είναι πιθανότατα ουρανοκατέβατη. Από την άλλη πλευρά, αν μόλις έχετε ολοκληρώσει μια σειρά από ανεπιτυχή projects, η αυτοπεποίθησή σας πιθανόν να έχει υποστεί ένα μικρό πλήγμα. Η επιτυχία των πρόσφατων projects (ή η έλλειψή της) είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την αυτοπεποίθηση ενός επιχειρηματία.
Εξωτερική εμφάνιση
Ένας από τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσει την αυτοπεποίθηση ενός επιχειρηματία είναι η εξωτερική του εμφάνιση. Κάτι τόσο απλό όσο η οδοντική υγιεινή μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Εάν είστε επιχειρηματίας, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίσετε ότι φροντίζετε τα δόντια σας και να επισκέπτεστε τακτικά το οδοντιατρείο.
Άλλες πτυχές της εξωτερικής εμφάνισης, όπως τα ρούχα και η περιποίηση, μπορούν επίσης να επηρεάσουν τα επίπεδα αυτοπεποίθησης. Η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίζετε ότι βάζετε τον καλύτερό σας εαυτό μπροστά όταν συναντάτε πιθανούς πελάτες ή επενδυτές.
Σύγκριση με ομότιμους
Στον σημερινό κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι εύκολο να συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με τους συνομηλίκους μας και να νιώθουμε ότι μένουμε πίσω. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους επιχειρηματίες που βομβαρδίζονται συνεχώς με εικόνες των “τέλειων” επιχειρήσεων και της “τέλειας” ζωής άλλων ανθρώπων. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο καθένας έχει το μοναδικό του ταξίδι και ότι είστε ακριβώς εκεί που πρέπει να είστε. Η σύγκριση είναι ο κλέφτης της χαράς, γι’ αυτό προσπαθήστε να μην εγκλωβιστείτε σε αυτήν.
Εξωτερική ανατροφοδότηση
Αν δεν πιστεύετε στον εαυτό σας και στην ικανότητά σας να πετύχετε, πιθανότατα, η επιχείρησή σας δεν θα πάρει ποτέ μπρος. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη δεν είναι ένας άπειρος πόρος. Ακόμα και οι πιο σίγουροι επιχειρηματίες μπορούν να αποπροσανατολιστούν από την εξωτερική ανατροφοδότηση. Η εξωτερική ανατροφοδότηση μπορεί γρήγορα να διαβρώσει την αυτοπεποίθηση ενός επιχειρηματία, είτε πρόκειται για μια αρνητική κριτική από έναν πελάτη είτε για ένα αποθαρρυντικό σχόλιο από έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό για τους επιχειρηματίες να περιβάλλουν τον εαυτό τους με θετικούς ανθρώπους που θα υποστηρίξουν τις προσπάθειές τους.
Φόβος της αποτυχίας
Πολλοί επιχειρηματίες καθοδηγούνται από το φόβο της αποτυχίας. Φοβούνται τόσο πολύ την αποτυχία που δεν προσπαθούν καν να επιτύχουν τους στόχους τους. Αν αυτό σας μοιάζει, ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσετε τους φόβους σας κατά μέτωπο και να αρχίσετε να παίρνετε κάποια ρίσκα. Να θυμάστε ότι η αποτυχία είναι μέρος του ταξιδιού- χωρίς αυτήν, δεν θα μπορούσαμε να μάθουμε και να αναπτυχθούμε. Αγκαλιάστε τις αποτυχίες σας και χρησιμοποιήστε τις ως καύσιμο για τις μελλοντικές σας επιτυχίες.
Έλλειψη ύπνου/κατάλληλη διατροφή
Ο σωστός ύπνος και η σωστή διατροφή είναι απαραίτητα για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου αυτοπεποίθησης. Όταν είμαστε κουρασμένοι και εξαντλημένοι, είναι πιο πιθανό να πιστεύουμε τις αρνητικές σκέψεις που περνούν από το μυαλό μας. Βεβαιωθείτε ότι φροντίζετε τον εαυτό σας σωματικά, ώστε να μπορείτε να είστε στην καλύτερη δυνατή ψυχική σας κατάσταση.
Οικονομικά προβλήματα
Οι οικονομικές ανησυχίες είναι ένας από τους μεγαλύτερους δολοφόνους αυτοπεποίθησης για τους επιχειρηματίες. Όταν ανησυχείτε συνεχώς για τα χρήματα, είναι δύσκολο να αισθάνεστε σίγουροι για τις επιχειρηματικές σας αποφάσεις. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα καθοδικό στρόβιλο αναποφασιστικότητας και αυτοαμφισβήτησης. Αν ανησυχείτε για τα χρήματα, είναι σημαντικό να λάβετε μέτρα για να βάλετε σε τάξη τα οικονομικά σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός προϋπολογισμού, την περικοπή δαπανών ή την αναζήτηση νέων πηγών χρηματοδότησης. Μόλις έχετε τον έλεγχο των οικονομικών σας, θα είστε σε θέση να προσεγγίσετε την επιχείρησή σας με ανανεωμένη αυτοπεποίθηση.
Τελειομανία
Πολλοί επιχειρηματίες με καλές ιδέες πιστεύουν λανθασμένα ότι για να είναι επιτυχημένοι πρέπει να είναι τέλειοι. Επιδιώκουν την τελειότητα στα προϊόντα τους και στις επιχειρηματικές τους διαδικασίες, με αποτέλεσμα να μην ξεκινούν ποτέ τις επιχειρήσεις τους. Ή, αν ξεκινήσουν, παραλύουν τόσο πολύ από το φόβο μήπως κάνουν κάποιο λάθος που δεν έχουν ποτέ έλξη. Η αλήθεια είναι ότι η τελειομανία είναι ο εχθρός της αυτοπεποίθησης. Η αυτοπεποίθηση προέρχεται από την ανάληψη δράσης και τη μάθηση από τα λάθη. Για να έχουν αυτοπεποίθηση, οι επιχειρηματίες πρέπει να αγκαλιάσουν την ατέλεια και να μάθουν να διορθώνουν την πορεία τους καθώς προχωρούν. Μόνο τότε θα μπορέσουν να χτίσουν τις επιτυχημένες επιχειρήσεις που προορίζονται να δημιουργήσουν.