8 χόμπι που θα βελτιώσουν άμεσα την ψυχολογία σας

Συντάκτης: Ευαγγελία Μποζαντζόγλου

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έχει εκδώσει ακόμα και οδηγίες για το πώς οι άνθρωποι μπορούν να φροντίζουν την ψυχική τους υγεία. Οι βασικές συμβουλές περιλαμβάνουν την προσπάθεια διατήρησης μιας ρουτίνας φαγητού, ύπνου, υγιεινής και άσκησης. Αλλά μια λιγότερο προφανής συμβουλή είναι να σιγουρευτείτε ότι εξακολουθείτε να βρίσκετε χρόνο για να κάνετε τα πράγματα που σας αρέσουν. Ποια χόμπι μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο που νιώθετε;

Σπορ- Άθληση 

8 χόμπι που θα βελτιώσουν άμεσα την ψυχολογία σας

Η γυμναστική επηρεάζει τόσο το μυαλό όσο και το σώμα μας. Μέσω της γυμναστική μέσα από κάποιο σπορ μειώνονται τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης, αφού απελευθερώνονται στο σώμα μας οι ορμόνες χαράς. Επίσης, βοηθάει στη μείωση του θυμού, της αρνητική έντασης και της μελαγχολίας και να βρίσκουμε καλύτερες και πιο ψύχραιμές λύσεις σε όσα μας απασχολούν. 

Χορός 

Ο χορός δημιουργεί ένα έντονο συναίσθημα ηρεμίας, ευεξίας και ευδαιμονίας. Με τον χορό απελευθερώνονται στο σώμα ενδορφίνες, ντοπαμίνη και σεροτονίνη (ορμόνες ευτυχίας). Αυτές οι ορμόνες παράγονται από το σώμα μας όταν ασχολούμαστε με μι ευχάριστη δραστηριότητα και αυτές είναι που μειώνουν κατά πολύ το άγχος. Τέλος, έρευνες έχουν δείξει ότι ο χορός μπορεί να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα κατάθλιψης. 

Μαγειρική

8 χόμπι που θα βελτιώσουν άμεσα την ψυχολογία σας

Όταν η μαγειρική είναι μια ασχολία που σε ευχαριστεί, μπορεί να δράσει ψυχοθεραπευτικά στον οργανισμό σου. Όταν ετοιμάζεις φαγητό για τους αγαπημένους σου ανθρώπους και εστιάζεις εκεί όλη σου την ενέργεια και το ενδιαφέρον, το μυαλό σου αδειάζει από οτιδήποτε άλλο το απασχολεί. Κάνεις στην άκρη όσα σε προβληματίζουν και επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία σου και δίνεις όλο σου το είναι σε θετικές σκέψεις και θετικά συναισθήματα, αφού βάζεις τα δυνατά σου να ευχαριστήσεις τον εαυτό σου και τους αγαπημένους σου. 

Κηπουρική 

Θα το λέγαμε και «πράσινη θεραπεία», αφού η κηπουρική είναι από τις πιο αγχολυτικές ασχολίες. Η κηπουρική μπορεί να μην είναι για όλους, όμως αυτοί που την ευχαριστιούνται μπορούν να επωφεληθούν στο έπακρο. Το να ασχολείται κάποιος, για ένα χρονικό διάστημα μέσα στη μέρα του με τον κήπο ή τις γλάστρες του μπορεί (όπως έχουν δείξει έρευνες) να συμβάλει στην αντιμετώπιση του στρες, των συμπτωμάτων της κατάθλιψης ακόμα και της διπολική διαταραχής. 

Ανάγνωση Βιβλίων 

8 χόμπι που θα βελτιώσουν άμεσα την ψυχολογία σας

Όσοι πίστευαν από πριν πως το διάβασμα κάνει καλό στην ψυχοσωματική τους υγεία, είχαν και έχουν δίκιο! Έρευνες που έγιναν στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ της Αγγλίας, απέδειξαν πως οι άνθρωποι που διαβάζουν λογοτεχνία, ενεργοποιούν το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου που ενδοσκοπεί και επανεξετάζει τις εμπειρίες. Σα να λέμε, φυσική αυτογνωσία. Άλλωστε, η βιβλιοθεραπεία, αποτελεί βασική πρακτική στην ψυχανάλυση και πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια των ειδικών.

Γιόγκα 

Καθώς διανύουμε περιόδους ανάπτυξης σε πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας (τεχνολογία, οικονομία, κοινωνία), δηλαδή εξωστρέφειας, οι άνθρωποι ολοένα και περισσότερο αντιλαμβάνονται την ανάγκη να αναπτύξουν μια πιο ουσιαστική σχέση με τον ίδιο τους τον εαυτό. Γυρνώντας έτσι προς τον εαυτό μας, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας μπορούμε να δουλέψουμε καλύτερα αυτά που μας απασχολούν ή μας κρατούν πίσω στη ζωή μας. Σε αυτό ακριβώς βοηθάει η γιόγκα και η ευρύτερη φιλοσοφία της. 

Πλέξιμο 

8 χόμπι που θα βελτιώσουν άμεσα την ψυχολογία σας

Το πλέξιμο έχει απίθανα οφέλη στην ψυχολογία μας. Η ήπια επαναλαμβανόμενη δημιουργική ενασχόληση λειτουργεί ως διαλογισμός για το μυαλό μας. Μπορεί να καταπολεμήσει την τοξική κορτιζόλη που παράγει το σώμα μας όταν βρίσκεται σε κατάσταση στρες και συνδέεται με μια συντριπτική πλειοψηφία ασθενειών. 

Δημιουργική Γραφή 

Η δημιουργική γραφή αφορά τη συγγραφή κειμένων οποιασδήποτε μορφής και περιεχομένου. Μέσα από αυτή την ασχολία, ερχόμαστε πιο κοντά με τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας και τα εξωτερικεύουμε. Είναι ένα μέσω εκτόνωσης των συναισθημάτων μας, κυρίως αρνητικών ή όσων μπορεί να μας απασχολούν. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να πάρουμε ένα χαρτί και ένα μολύβι (ή στυλό ή λάπτοπ, ό,τι βολεύει τον καθένα!) και να ξεκινήσουμε να γράφουμε ό,τι είναι αυτό που νιώθουμε.

Συντάκτης: Ευαγγελία Μποζαντζόγλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.