7 επιχειρηματικά ερεθίσματα που μπορούν να απογειώσουν ή να καταστρέψουν την επιχείρησή σας

Συντάκτης: Flowmagazine

Στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο των επιχειρήσεων, η ικανότητα πρόβλεψης των αλλαγών μπορεί να είναι η διαφορά ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία. Οι ηγέτες που αναγνωρίζουν τα επιχειρηματικά ερεθίσματα και προσαρμόζονται έγκαιρα, είναι αυτοί που κυριαρχούν.

Η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά στον κόσμο των επιχειρήσεων, με την ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας να επιταχύνει συνεχώς τις διαδικασίες. Για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, είναι ζωτικής σημασίας να αναγνωρίζουμε τα επιχειρηματικά ερεθίσματα που μπορούν να επηρεάσουν την πορεία μας και να προετοιμαζόμαστε κατάλληλα.

Η σημασία των επιχειρηματικών ερεθισμάτων

Η διάρκεια ζωής των προϊόντων και των ιδεών μειώνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να συμβαίνουν ταχύτατα. Από τη στιγμή που μια νέα ιδέα γίνεται γνωστή, μπορεί να αντικατασταθεί από κάτι καλύτερο σε λίγους μόνο μήνες. Όλοι οι ανταγωνιστές έχουν πρόσβαση στα ίδια δεδομένα και παρακολουθούν στενά την πορεία μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκτοξεύονται οι προσδοκίες και να μειώνεται η υπομονή.

1. Αλλαγή στον Ανταγωνισμό

Η πρώτη και σημαντικότερη απειλή για μια επιχείρηση είναι η αλλαγή στον ανταγωνισμό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση της Blockbuster, η οποία κάποτε κατείχε την αγορά της ενοικίασης ταινιών. Ωστόσο, απέτυχε να αναγνωρίσει έγκαιρα τη δυναμική της Netflix και τελικά αναγκάστηκε να αποσύρει τις δραστηριότητές της. Η άγνοια των νέων ανταγωνιστών μπορεί να αποβεί καταστροφική.

7 επιχειρηματικά ερεθίσματα που μπορούν να απογειώσουν ή να καταστρέψουν την επιχείρησή σας

2. Αλλαγή στην τεχνολογία

Η τεχνολογία μπορεί να προκαλέσει ριζικές αλλαγές σε οποιαδήποτε αγορά. Οι επιχειρήσεις που αντιστέκονται στις τεχνολογικές εξελίξεις είναι καταδικασμένες να μείνουν πίσω. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξαγορά του Instagram από το Facebook για 1 δισεκατομμύριο δολάρια, που δείχνει πώς μια νέα τεχνολογία μπορεί να διαταράξει τις ισορροπίες και να δημιουργήσει νέα δεδομένα.

3. Αλλαγή στην κουλτούρα

Μερικές φορές, οι αλλαγές στην κοινωνική κουλτούρα είναι αυτές που διαταράσσουν τις ισορροπίες. Για παράδειγμα, θυμηθείτε την εποχή των Napster και Limewire, όπου η δωρεάν λήψη μουσικής θεωρούνταν αποδεκτή, με αποτέλεσμα τη δραματική πτώση των εσόδων στη μουσική βιομηχανία. Η Apple, ωστόσο, αντεπεξήλθε σε αυτή τη νέα κατάσταση με το iTunes, κατακτώντας την κορυφή των πωλήσεων.

4. Αλλαγή στην οικονομία

Οι οικονομικές κρίσεις συχνά αποτελούν εφαλτήριο καινοτομίας. Το παράδειγμα της Starbucks, η οποία κατάφερε να ανασυγκροτηθεί και να αναπτυχθεί παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, δείχνει πώς μια επιχείρηση μπορεί να βγει πιο ισχυρή από δύσκολες συνθήκες.

5. Αλλαγή στις ζωές των πελατών

Όταν οι πελάτες περνούν σε διαφορετικά στάδια της ζωής τους, μπορεί να αλλάξει και ο τρόπος με τον οποίο καταναλώνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Η Harley Davidson, για παράδειγμα, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται καθώς οι γενιές που αγόραζαν μοτοσυκλέτες άρχισαν να γερνούν και να αλλάζουν προτεραιότητες.

6. Αλλαγή στη ζωή των εργαζομένων

Οι ζωές των εργαζομένων αλλάζουν, και αυτές οι αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν την αποδοτικότητά τους. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί υπάλληλοι διαπίστωσαν ότι η απομακρυσμένη εργασία προσέφερε καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες των εργαζομένων τους.

7. Αλλαγή στη ζωή σας

7 επιχειρηματικά ερεθίσματα που μπορούν να απογειώσουν ή να καταστρέψουν την επιχείρησή σας

Τέλος, και ο επιχειρηματίας μπορεί να βιώσει σημαντικές αλλαγές στη ζωή του, οι οποίες επηρεάζουν την ικανότητά του να διοικεί την επιχείρηση. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να αποτελέσουν ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό ή ακόμα και για αποχώρηση από την ενεργή διοίκηση.

Ο μόνος τρόπος να προετοιμαστείτε για το μέλλον είναι να προβλέπετε τις αλλαγές και να προσαρμόζεστε γρήγορα. Οι επιχειρήσεις που παρακολουθούν τα ερεθίσματα και αντιδρούν πρώτες είναι αυτές που επιβιώνουν και διαπρέπουν. Κάντε την κίνησή σας τώρα και γίνετε οι στρατηγοί στη σκακιέρα, όχι τα πιόνια. Το παιχνίδι είναι δικό σας.

Μετάφραση-Επιμέλεια από το πρωτότυπο: Σιαφίλιου Θεοδώρα

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…