5 τροφές για να προλάβετε την αιμορροϊδοπάθεια

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Αιμορροϊδοπάθεια ονομάζεται η πάθηση κατά την οποία οι αιμορροΐδες, οι φλέβες που συνεισφέρουν στην εγκράτεια στην περιοχή του πρωκτού, διογκώνονται, χαλαρώνουν και ορισμένες φορές προπίπτουν. Πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από αιμορροϊδοπάθεια, δεν το αντιλαμβάνονται στην αρχή, παρά μόνο όταν εκδηλώσουν συμπτώματα όπως αιμορραγία, βλέννα ή πόνο στην περιοχή του πρωκτού. Η ασθένεια αυτή μπορεί να προσβάλλει και τα δύο φύλα, κυρίως στις ηλικίες μεταξύ 45-65, ενώ οι αιτίες που την προκαλούν μπορεί να είναι και κληρονομικές.

Ας ρίξουμε μια ματιά στις τροφές εκείνες που μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη ενάντια στην αιμοραϊοδοπάθεια.

Φρουτά και λαχανικά

Η φλούδα πολλών φρούτων και λαχανικών περιέχει αδιάλυτες φυτικές ίνες. Τροφές με έντονα χρώματα, όπως οι ντομάτες και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, περιέχουν πολλά φλαβονοειδή, τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη της αιμορραγίας. Γενικά, τα φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Οι σπόροι ολικής αλέσεως αλλά και τα προϊόντα που φτιάχνονται με βάση αυτούς, περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες από τις επεξεργασμένες τροφές με βάση τα δημητριακά. Το καστανό και το άγριο μαύρο ρύζι, το ποπ κορν και τα αρτοσκευάσματα ολικής αλέσεως μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη των αιμορροΐδων. Αντικαταστήστε το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και τα προϊόντα ζύμης από τα αντίστοιχα που είναι φτιαγμένα με σιτηρά ολικής αλέσεως, φαγόπυρο ή σίκαλη για να αυξήσετε την ποσότητα αδιάλυτων ινών.

5 τροφές για να προλάβετε την αιμορροϊδοπάθεια

Όσπρια

Τα όσπρια, όπως οι φακές και τα φασόλια, είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, μικροθρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες. Η αύξηση της πρόσληψης ινών αυξάνει τις συσπάσεις του εντέρου και την κινητικότητα, προλαμβάνοντας τις επιπτώσεις της δυσκοιλιότητας στις αιμορροΐδες.

______________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νικήστε τις αιμορροΐδες φυσικά

______________________

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι μία τροφή πλούσια σε προβιοτικά, τα καλά βακτήρια που συμβάλλουν στην υγεία του πεπτικού και ενισχύουν το ανοσοποιητικό. «Φιλικά» για το έντερο βακτήρια, όπως ο λακτοβάκιλλος και το bifidus, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη θεραπεία των αιμορροΐδων.

Πολλά υγρά

Η κατανάλωση πολλών υγρών βοηθά στην πρόληψη των αιμορροΐδων. Προσπαθήστε ωστόσο να αποφύγετε ή έστω να περιορίσετε καφεΐνη και αλκοόλ. Είναι καλό να πίνετε περίπου 8 ποτήρια νερό καθημερινά.

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…