5 σημάδια που δείχνουν ότι το στρες επηρεάζει την υγεία

Συντάκτης: Flowmagazine

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει βιώσει στρεσογόνες καταστάσεις. Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε νιώσει τι πάει να πει άγχος. Απλά κάποιοι άνθρωποι έχουν μάθει να το αντιμετωπίζουν καλύτερα και να μην το αφήνουν να τους καταβάλει.

To άγχος είναι σαν ένα ποτήρι νερό· όλοι μας το κρατάμε από καιρό σε καιρό. Όσο περισσότερο κρατάς το ποτήρι με το νερό, τόσο πιο βαρύ γίνεται. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με το άγχος.

Εάν το άγχος είναι χρόνιο, μπορεί να αρχίσει να επηρεάζει σιγά-σιγά την υγεία. Αυτό πιθανότατα θα αρχίσει να εμφανίζεται την ώρα που το σώμα θα αρχίσει να λειτουργεί με ασυνήθιστους και ενοχλητικούς τρόπους. Αυτά είναι ύπουλα σημάδια με τα οποία το άγχος επηρεάζει την υγεία και το τι μπορούμε να κάνουμε γι ‘αυτά.

  1. Παρατηρείται αυξημένη τριχόπτωση

«Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί κάποιος να βιώσει τριχόπτωση», εξηγεί η Drea Burbank, τεχνολόγος και σύμβουλος υψηλής ιατρικής τεχνολογίας. «Αλλά ένας τύπος τριχόπτωσης ονομάζεται telogen effluvium και μπορεί να οφείλεται σε χρόνιο άγχος».

Το Telogen effluvium εμφανίζεται ως επί το πλείστον στην κορυφή του τριχωτού της κεφαλής και περιλαμβάνει αυξημένη απολέπιση των μαλλιών, αισθητή ιδιαίτερα όταν λούζουμε και βουρτσίζουμε τα μαλλιά. Ευτυχώς, όπως λέει η Burbank, αυτές οι τρίχες συνήθως μεγαλώνουν όταν το άγχος φύγει.

  1. Το βάρος παρουσιάζει διακυμάνσεις

Η ανεξήγητη αύξηση βάρους θα μπορούσε να είναι ένα άλλο σημάδι του στρες που επηρεάζει την υγεία σου. «Το άγχος αλλάζει τα επίπεδα της κορτιζόλης στο σώμα» εξηγεί η Burbank. «Ένα σημάδι της αυξημένης κορτιζόλης είναι η αύξηση του σωματικού βάρους γύρω από τη γραμμή της μέσης και τα εσωτερικά όργανα και ονομάζεται κεντρική παχυσαρκία».

Ο γιατρός σημειώνει ότι η κορτιζόλη στο αίμα και στο σάλιο έχει συσχετιστεί με καρδιακές παθήσεις και πρόωρο θάνατο. Ωστόσο, η άσκηση, όπως το περπάτημα 30 λεπτών την ημέρα ενώ βρίσκεσαι σε κοινωνική αποστασιοποίηση, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καταπολεμηθεί και να μειώσει το χρόνιο άγχος.

  1. Ανατρέπονται οι συνήθειες του ύπνου

«Όταν το σώμα βρίσκεται υπό πίεση, οι άνθρωποι μπορεί να έχουν δυσκολία να πέσουν να κοιμηθούν ή να μείνουν ξύπνιοι», λέει η Burbank. «Βλέπουμε αυτό το μοτίβο σε ανθρώπους που βιώνουν θλίψη ή βρίσκονται υπό έντονη εργασιακή πίεση».

Το θέμα είναι ότι ένας καλός ύπνος είναι επιτακτική ανάγκη για τη μείωση του στρες. Η Burbank συνιστά την υγιεινή του ύπνου – όπως μια δροσερή θερμοκρασία στην κρεβατοκάμαρα και τον περιορισμό των διεγερτικών όπως η καφεΐνη, πριν από το κρεβάτι – ως σημαντική θεραπεία για τη μείωση του άγχους.

  1. Μειώνεται η όρεξη

«Εάν διαπιστώσεις ότι δεν πεινάς όσο θα έπρεπε ή ότι παρακάμπτεις τα γεύματα, μπορεί αυτό να είναι άμεσο αποτέλεσμα του άγχους», λέει η Bacharach. “Όταν πιεζόμαστε από το στρες, δεν νιώθουμε απαραίτητα την ανάγκη να φάμε. Η ανησυχία και το άγχος, μας αποσπούν την προσοχή από αυτή τη βασική βιολογική ανάγκη».

Ωστόσο, προειδοποιεί ότι η μειωμένη όρεξη μπορεί να απειλήσει την υγεία άμεσα καθώς το σώμα χρειάζεται θερμίδες για να λειτουργήσει σωστά. «Για να βοηθήσεις τον εαυτό σου με αυτό το πρόβλημα, όρισε alerts για να θυμηθείς να τρως και να πίνεις νερό σε τακτική βάση», προτείνει η Bacharach.

Παρόλο που μπορεί να είναι δύσκολο να φάει κάποιος όταν είναι στρεσαρισμένος, ακόμη και ένα απλό γεύμα μπορεί να φέρει μια τεράστια διαφορά στα ενεργειακά επίπεδα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, βοηθώντας τον οργανισμό να παραμείνει δυνατός και ενεργητικός.

  1. Αρρωσταίνετε συχνότερα

Λοιπόν, σύμφωνα με μια επισκόπηση 27 μελετών, έχετε περισσότερες πιθανότητες να κρυολογήσετε όταν είστε σε κατάσταση άγχους.

Ο ύπουλος ένοχος, πάλι, είναι η κορτιζόλη: Η περίσσεια κορτιζόλης καθιστά το ανοσοποιητικό σύστημα πιο ευάλωτο στους ιούς, αυξάνοντας την ευαισθησία στα κοινά κρυολογήματα.

Για να το αποφύγεις, δοκίμασε πρακτικές ανακούφισης του στρες στη ρουτίνα σου. Αυτές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τη τήρηση ενός καθημερινού ημερολογίου, διαλογισμό ή οτιδήποτε σου επιτρέπει να ηρεμήσεις και να πάρεις βαθιές αναπνοές.

Πηγή: womenonly.gr

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…