Το site Wealth Dynamics προσφέρει το ιδανικό test για επιχειρηματίες που επιδιώκουν να κατακτήσουν τον χώρο της επιχειρηματικότητας και του …
5 πράγματα που πρέπει να ξεκαθαρίσεις πριν γίνεις επιχειρηματίας
Όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι αναζητούν τα βήματα για το ξεκίνημα μιας νέας επιχείρησης μιας και οι εργασιακές επιλογές στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι πολλές.Πριν ξεκινήσει κάποιος το επιχειρηματικό του βήμα, είναι απαραίτητο να αποσαφηνίσει τι σημαίνει «Επιχειρώ».
Το όραμα
Αφού αποσαφηνίσεις ποια είναι η επιχειρηματική σου ιδέα, δηλαδή τι θέλεις να κάνεις επιχειρηματικά τότε πήγε ένα βήμα παρά πέρα. Που θέλεις να φτάσεις μετά από 10 χρόνια; Πως φαντάζεσαι την επιχείρηση σου τότε; Μπορείς να δεις την μεγάλη ιδανική εικόνα του εγχειρήματός σου;Αυτό το βήμα είναι θεμελιώδες. Χωρίς όραμα δεν γίνεται τίποτα. Πρέπει να δεις πού θέλεις να φτάσεις ώστε να μπορέσεις να κάνεις τον χάρτη που θα σε οδηγήσει εκεί.
Αφού ξεκαθαρίσεις προς τα πού θέλεις να πας, τότε το επόμενο βήμα είναι να απαντήσεις την εξής ερώτηση: Γιατί θέλεις να πας προς αυτήν την κατεύθυνση; Ποιος είναι ο σκοπός σου;
Έρευνα και ανάλυση αγοράς
Η έρευνα είναι κάτι που δεν θα σταματήσεις ποτέ. Στην αρχή όμως είναι πρωταρχικής σημασίας.Διάβασε βιβλία πάνω στο αντικείμενο σου, ψάξεστο διαδίκτυογια πληροφορίες, μάθε ποιοι είναι στην αγορά.Κάνε αρχικά Ανάλυση Ανταγωνισμού: κάνε mystery shopping σε ανταγωνιστές και εννόησε και μάθε: τι κάνουν, ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές τους, τι δεν κάνουν που μπορείς να κάνεις εσύ. Ποιοι είναι οι άμεσοι και έμμεσοι ανταγωνιστές της επιχείρησης;
Έπειτα προσπάθησε να δεις ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της αγοράς σου και των πελατών σου, απαντώντας τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Ποια ανάγκη των ανθρώπων εξυπηρετεί η επιχειρηματική σου ιδέα;
- Ποιο είναι το κενό στην αγορά που έρχεται να καλύψει; Ποιο πρόβλημα λύνει;
- Ποιο είναι το σημείο διαφοροποίησης και το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα;
Γνώρισε το πελατολόγιό σου
Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις τα πράγματα με αισιοδοξία αλλά μη το παρακάνεις. Θα επενδύσεις πόρους (χρήμα, χρόνο και ψυχικό κόπο) για να αφήσεις τον εγωισμό να σε κάνει να υπερεκτιμήσεις το πόσοι άνθρωποι θα ενδιαφερθούν για τα προϊόντα σου και εν τέλει θα αγοράσουν.Η προεργασία να αναγνωρίσεις ποιοι είναι οι πελάτες σου πρέπει να είναι ακριβής. Εκτός του ότι πρέπει να ξέρεις ποιοι είναι οι υποψήφιοι πελάτες σου, πρέπει να γνωρίζεις και που μπορείς να τους βρεις. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις πλάνο εξαρχής για το πώς θα τους προσεγγίσεις. Μια αποτυχία να τους φέρεις κοντά σου στην αρχή έχει επιπτώσεις που επηρεάζουν την πορεία σου απρόβλεπτα.
Αυτογνωσία
Καλό είναι το πάθος και ναι πρέπει να πιστεύεις στην ιδέα σου, όμως αυτό δεν αρκεί. Πολλές φορές οι νέοι επιχειρηματίες έχουν υπερβολικό πάθος και δεν βλέπουν τα προβλήματα και τις ελλείψεις. Συχνά, παίρνουν ανυπολόγιστα ρίσκα και καταστρέφουν τα projectτους. Σκέψου, επίσης, ότι ούτε οι επενδυτές θα έδιναν εύκολα χρήματα σε έναν τέτοιο ιδρυτή.
Μην εστιάζεις μόνο στη θετικότητα
Πολλοί ιδρυτές θεωρούν ότι έφτιαξαν το τέλειο projectπου χρειάζεται η αγορά. Έχει αποδειχτεί ότι δεν θα είσαι εσύ που θα αλλάξεις τον κόσμο και πολλοί δεν ενδιαφέρονται για αυτό που δημιούργησες. Είναι πολύ σημαντικό το πάθος και η θετικότητα, αλλά αν υπάρχουν σε υπερβολικό βαθμό, δημιουργούν προβλήματα. Πρέπει να δεις όσο πιο αντικειμενικά μπορείς την ιδέα σου και να εξετάσεις τι έχει ανάγκη η αγορά.