5 λόγοι να εντάξεις στη διατροφή σου την κινόα

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Η κινόα μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό συστατικό τόσο για το γεύμα όσο και για το πρωινό σας, με σημαντικές ευεργετικές επιδράσεις πάνω στην ανθρώπινη υγεία και σωματική ευεξία.

Προέλευση

Η συμβολή της Ν. Αμερικής στη διαμόρφωση των σύγχρονων διατροφικών συνηθειών είναι κεφαλαιώδης. Από την ανακάλυψη της Αμερικής μέχρι σήμερα πολλά νέα υλικά έχουν εισαχθεί στην σύγχρονη αγορά, με τα οποία μπορούμε να διαμορφώσουμε μια μεγάλη ποικιλία ξεχωριστών γεύσεων και αρωμάτων. Ένα από αυτά τα υλικά είναι και η κινόα, η οποία έχει εδραιωθεί πλέον σήμερα σαν υλικό και είναι παρόν σε αρκετά πιάτα.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα οφέλη της στον ανθρώπινο οργανισμό.

Θρεπτική αξία

Η κινόα είναι ένα δημητριακό, το σημαντικότερο συστατικό του οποίου είναι η πρωτεΐνη, η οποία περιέχεται σε αναλογία 14% και πολλά άλλα χρήσιμα λιπαρά οξέα. Έτσι λοιπόν βοηθά στη διατροφή σε χαμηλά λιπαρά, ενώ ταυτόχρονα για τους λάτρεις της γυμναστικής βοηθά και στην αναδόμηση των ιστών μετά από έντονη άθληση.

Επίσης όλα τα παραπάνω συμβάλουν ώστε να αποτελεί μια ιδανική πηγή ενέργειας, καθώς αυξάνει την  ενέργειά μας μέσα στη ημέρα.

5 λόγοι να εντάξεις στη διατροφή σου την κινόα

Οφέλη στην υγεία     

Η κινόα επίσης αποδεδειγμένα έχει σημαντική επίδραση στην ανθρώπινη υγεία. Αρχικά βοηθά στη μείωση του διαβήτη λόγω των βασικών συστατικών της (κερσετίνη), η οποία έχει αντιοξειδωτική δράση, είναι καλή πηγή ιχνοστοιχείων (σιδήρου, ψευδαργύρου, φυλλικού οξέος και φυτικών ινών) και επίσης μειώνει και τα συνολικά τριγλυκερίδια και το λίπος.

Είναι  σημαντική για τους ανθρώπους που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, διότι δεν περιέχει γλουτένη και δύσκολα μπορεί να δημιουργήσει αλλεργίες.

Πως μπορεί να καταναλωθεί

Αρχικά, μια και είναι δημητριακό πρέπει πρώτα να προηγηθεί βρασμός (κυρίως επειδή είναι κάπως σκληρή και δύσπεπτη).

Έτσι μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως βασικό υλικό σε σούπες, ως συνοδευτικό σε  φαγητά με κρέας, αλλά και σαν δροσερή σαλάτα.

Κοτόπουλο με κινόα

Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί και στο πρωινό με ξηρούς καρπούς και μέλι, λειτουργώντας ως πηγή ενέργειας για να ξεκινήσετε τη μέρα σας. 

Συμπερασματικά λοιπόν, η κινόα μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό συστατικό τόσο για το γεύμα όσο και για το πρωινό σας, με σημαντικές ευεργετικές επιδράσεις πάνω στην ανθρώπινη υγεία και σωματική ευεξία, καθώς και με σημαντικά χαρακτηριστικά για τους αθλητές.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.