20 τροφές με κρυμμένο αλάτι

Συντάκτης: Flowmagazine

Προσπαθώντας να περιορίσουμε την πρόσληψη του αλατιού, δεν αρκεί να κρύψουμε την αλατιέρα. Το αλάτι κρύβεται σε τροφές που δεν υποψιαζόμαστε.

Έχετε αναρωτηθεί πόσο κρυμμένο αλάτι περιέχουν τα αγαπημένα σας τρόφιμα;

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πλούσια σε αλάτι, η μεγάλη κατανάλωση του οποίου αυξάνει την πίεση και δημιουργεί φλεγμονές. Ενώ περιορισμένη του κατανάλωση είναι επιθυμητή, σε μεγάλη ποσότητα απορρυθμίζει τους ηλεκτρολύτες.

Ακολουθούν τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε (κρυμμένο) αλάτι

  1. Συσκευασμένο Κρέας

Ιδανικό για ένα γρήγορο γεύμα και διατροφή, ωστόσο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η κατανάλωσή του δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 350 g εβδομαδιαίως. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ενώ έχει παρατηρηθεί συσχετισμός με αυξημένη εμφάνιση καρκίνου.

  1. Τουρσί

Οι τροφές σε άλμη έχουν λίγες θερμίδες και είναι φαινομενικά υγιεινές, ωστόσο έχουν πολύ αλάτι. To αλάτι είναι συντηρητικό και μία μέτρια μερίδα τουρσί προσφέρει πάνω από 780 mg νατρίου. Λίγα κομμάτια αρκούν για να υπερβούμε την επιτρεπόμενη ημερήσια δόση.

  1. Πίτσα

Γευστικότατη επιλογή που όμως κρύβει πολύ αλάτι. Εκτός από το αλάτι της γαρνιτούρας υπάρχει αλάτι στη σάλτσα και τη ζύμη. Ένα κανονικό κομμάτι περιέχει περίπου 760 mg νατρίου, σχεδόν το μισό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Αν σκεφτούμε ότι οι περισσότεροι τρώμε πάνω από ένα κομμάτι, ξεπερνιέται πολύ εύκολα.

  1. Σούπα

Ωραία μια ζεστή σούπα με noodles! Ωστόσο μία μέτρια κούπα περιέχει 940 mg νατρίου. Υπάρχει επιλογή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.

  1. Λαχανικά σε Κονσέρβα

Μία χούφτα καλαμπόκι περιέχει περίπου 11mg νατρίου. Στην κονσέρβα έχει περίπου 440 mg. To αλάτι είναι το συντηρητικό αυτών των φαινομενικά απλών τροφών, που μπορεί σε υψηλή ποσότητα να διαταράξουν την υγεία.

  1. Γιαούρτι

Μία από τις φημισμένα πιο υγιεινές τροφές. Γνωρίζατε ότι μία κούπα με το απλό γιαούρτι περιέχει περίπου 170 mg νατρίου;

  1. Ψωμί

Μία κουταλιά του γλυκού αλατιού ισοδυναμεί με 2.300 mg νατρίου, δηλαδή τη συνιστώμενη ημερήσια δόση. Για να καταλάβουμε πόσο εύκολο είναι να ξεφύγουμε, αρκεί να σκεφτούμε ότι μία φέτα περιέχει περίπου 200 mg.

  1. Δημητριακά

Το αγαπημένο πρωινό είναι δυστυχώς πλούσιο σε νάτριο. Μία μέτρια κούπα περιέχει περισσότερο από 750 mg κρυμμένου νατρίου. Για αποτελεσματικότερο έλεγχο της πρόσληψης του αλατιού, αντικαταστήστε τα δημητριακά με βρόμη.

  1. Εδέσματα Φούρνου

Τίποτα γευστικότερο από ένα φρέσκο ντόνατ, το οποίο όμως μπορεί να περιέχει το ένα τρίτο της επιτρεπόμενης ημερήσιας δόσης.

  1. Καπνιστό Ψάρι

Ο φρέσκος καπνιστός σολομός έχει εξαιρετικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς, όχι όμως ο παστός. Το σκουμπρί, ο σολομός, ο τόνος και ο μπακαλιάρος είναι προτιμότερο να τρώγονται φρέσκα, μια και είναι ψάρια με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νάτριο, δηλαδή βλαβερά για την καρδιά.

  1. Σάλτσα Ζυμαρικών

Απαραίτητο προϊόν σε κάθε κουζίνα, ένα βάζο με σάλτσα περιέχει 500 mg νατρίου. Προτείνεται η  αντικατάσταση της έτοιμης σάλτσας με χειροποίητη.

  1. Κατεψυγμένα Γεύματα

Τα έτοιμα γεύματα που απλά ζεσταίνονται-και τρώγονται μπροστά στην τηλεόραση- έγιναν δημοφιλή το 1950. Αν και βολική λύση, ανά μερίδα περιέχουν από 700 έως 1.800 mg νατρίου.

  1. Πατατάκια και Τραγανά Σνακ

Διαβάζοντας τα συστατικά των αλμυρών σνακ διαπιστώνουμε ότι η ποσότητα του κρυμμένου αλατιού και της ζάχαρης που περιέχουν δεν αξίζει τον κόπο.

  1. Αναψυκτικά

Στα αναψυκτικά δεν σκεφτόμαστε το νάτριο, που όμως μπορεί να ανέρχεται σε 45 έως 100 mgσε ένα μέτριο κουτάκι. Ακόμη και τα διαίτης περιέχουν πολύ νάτριο.

  1. Μπέικον

Αγαπημένο συστατικό για σνακ, γεμάτο ωστόσο με νάτριο το βασικό συντηρητικό του και πολλά κορεσμένα λιπαρά. Μπορεί το μπέικον να απογειώνει τα αυγά, όμως απορρυθμίζει τη χοληστερίνη και την πίεση.

  1. Έτοιμα Σάντουιτς

Εύκολη λύση για φαγητό, όμως ο τόνος στο ψωμί-το οποίο ήδη περιέχει αρκετό νάτριο, δεν είναι υγιεινή επιλογή. Επιπλέον, έχουν πολλή γλυκόζη για τη μακρά διάρκεια του ψωμιού, ενώ το κρέας τους περιέχει διογκωτικές ύλες, γι’ αυτό και είναι άνοστο.

  1. Λουκάνικο

Εξίσου ή και χειρότερο από το μπέικον. Γεμάτο με ουσίες σχετιζόμενες με την εμφάνιση καρκίνου και κρυμμένο νάτριο. Αν ξέραμε τι περιέχουν όσα καθημερινά τρώμε, θα το ξανασκεφτόμασταν.

  1. Αλατισμένο Βούτυρο

Αντικαταστήστε το με βούτυρο χαμηλό σε νάτριο. Πολλά υποκατάστατα τροφίμων μπορούν να βοηθήσουν την υγεία της καρδιάς.

  1. Παγωτό

Ακόμα μία τροφή με επικίνδυνα υψηλό νάτριο. Μισή κούπα παγωτό βανίλια προσφέρει περίπου 50 mg νατρίου. Προσθέτοντας ξηρούς καρπούς, ζαχαρωτά ή σοκολάτα, η περιεκτικότητα δεκαπλασιάζεται. Το παγωτό είναι ακόμη μία πηγή κρυμμένου νατρίου.

  1. Έτοιμα Επιδόρπια

Δεν υποψιαζόμαστε πόσο νάτριο περιέχουν μη αλμυρές τροφές. Τα προστιθέμενα συντηρητικά αυξάνουν θεαματικά τα επίπεδα νατρίου πολλών τροφών.

Καταναλώνουμε περισσότερο αλάτι απ’ όσο φανταζόμαστε και αυτός μπορεί να είναι ο λόγος της υψηλής πίεσης ή των φλεγμονών μας. Καιρός ν’ αρχίσουμε να διαβάζουμε τα συστατικά των τροφών που βάζουμε στην κουζίνα μας.

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…