20 Εντυπωσιακές βιτρίνες από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας

Συντάκτης: Μαρία Σαρικώστα, Σύμβουλος αισθητικής εμφάνισης/fashion stylist

Πόσο διαχρονική, εντυπωσιακή και επιμελημένη μπορεί να είναι μία βιτρίνα; Με πόσο φανταχτερό τρόπο μπορεί να παρουσιαστεί μια τσάντα; Τελικά υπάρχουν “τρελές ιδέες” ή όλα είναι θέμα αισθητικής και τόλμης;

Οι κολοσσοί της μόδας, τα παγκόσμια brands και όχι μόνο, προβάλλουν τα δημιουργήματά τους με τρόπους που πολλές φορές μας εντυπωσιάζουν και μας παρακινούν, όχι μόνο να αγοράσουμε τα προϊόντα τους, αλλά και να σκεφτούμε πως η μόδα είναι σίγουρα μια μορφή τέχνης.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γυναίκες και μόδα: πόσο στενή πρέπει να είναι αυτή η σχέση τελικά;


Μέσα στα λιγοστά τετραγωνικά μέτρα των καταστημάτων, βλέπουμε να ανθίζουν ιδιαίτερες καλλιτεχνικές ιδέες εμπνευσμένες από την φύση, τα παραμύθια, την πολιτική ζωή, τα ανθρώπινα συναισθήματα, τα χρώματα. Καταφέρνουν έτσι να στήσουν, με την βοήθεια πολλών φυσικών και τεχνικών υλικών, μια μεγαλοπρεπή εικόνα, παρουσιάζοντας νέες συλλογές ρούχων, αξεσουάρ, υποδημάτων κ.α.

Μία βιτρίνα μέχρι να τελειοποιηθεί, απασχολεί αρκετές επαγγελματικές ειδικότητες. Πρώτα απ’ όλα, η έρευνα για το θέμα της ξεκινάει πολλούς μήνες πριν το στήσιμό της. Η ομάδα που εργάζεται για το project αυτό μπορεί να αποτελείται από 100 άτομα και άνω.

Δείτε μερικές από τις βασικότερες ειδικότητες που χρειάζονται για να στήσουν μια βιτρίνα:

  • Manufactures Designer

Το συγκεκριμένο άτομο σχεδιάζει τα props, δηλαδή τα σκηνικά αντικείμενα, για την βιτρίνα και το εσωτερικό του καταστήματος: τη σήμανση, τα έπιπλα παρουσίασης για κατασκευαστές και στη συνέχεια τα πουλάει σε καταστήματα μέσω showrooms.

  • Visual Merchandising Specialist/Advertising Agency

Ο Visual Merchandising Specialist δημιουργεί, οργανώνει και στη συνέχεια εφαρμόζει διαφημιστικές στρατηγικές, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την εικόνα των καταστημάτων.

  • Independent Visual Contractor

Η ειδίκευσή τους αφορά την κατασκευή βιτρινών με πολύ εξειδικευμένα και ιδιαίτερα concepts. Ανάλογα με το μέγεθος και τη δυσκολία του κάθε project, οι άνθρωποι αυτοί δουλεύουν είτε σε συνεργασία με το υπάρχον προσωπικό του κάθε καταστήματος, είτε προσλαμβάνουν από μόνοι τους εξωτερικούς visual merchandisers προκειμένου να ολοκληρώσουν το έργο τους.

  • Visual Merchandising Manager

Είναι μια ειδικότητα που καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα αρμοδιοτήτων. Οι βασικότερες αρμοδιότητές τους είναι: η διοίκηση και η παροχή έμπνευσης στους πιο δημιουργικούς ανθρώπους της εταιρίας. Η διαρκής ενασχόλησή τους με τα υπόλοιπα τμήματα (πωλήσεων και διοίκησης) απαιτούν επίσης αναπτυγμένες επικοινωνιακές ικανότητες, διευκολύνοντας έτσι τον ρόλο του manager.

Με τον όρο visual merchandising αναφερόμαστε σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου ένας εμπορικός χώρος να παρουσιάζεται στα μάτια των καταναλωτών με έναν οικείο και ταυτόχρονα δελεαστικό τρόπο. Αναφερόμαστε στο εσωτερικό (indoor) και στο εξωτερικό παρουσιαστικό (window display) ενός καταστήματος.

Visual = Το σύνολο των εικόνων που λαμβάνονται από τον εγκέφαλο μέσω της όρασης Merchandising = Προώθηση και μεγιστοποίηση των πωλήσεων του εκάστοτε καταστήματος.

  • Οι δημιουργοί

Καλούνται να επιμεληθούν τον “οπτικό κόσμο” της εταιρίας που εργάζονται

Προτεραιότητα είναι:

  • Η εξασφάλιση μιας μοναδικής αγοραστικής εμπειρίας για όλους τους επισκέπτες του καταστήματος.
  • Η μεγιστοποίηση των πωλήσεων και η καλύτερη δυνατή προώθηση του εμπορεύματος.
  • Η ικανότητα εξισορρόπησης ανάμεσα στην εμπορικότητα και στην καλλιτεχνική δημιουργία.

Θαυμάστε μερικές από τις πιο εντυπωσιακές βιτρίνες καταστημάτων από διάσημους οίκους μόδας σε όλο τον κόσμο:

Hermes 2017

Hermes 2018

Hermes 2009

EMILIO PUCCI 2009

CARTIER 2009

BOTTEGA VENETA

LOUIS VUITTON 2015

DESIGUAL 2013

SHISEIDO 2013

LOUIS VUITTON

CHANEL


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το κληροδότημα της Coco Chanel στην ανθρωπότητα


LOUIS VUITTON

HERMES 2012

LANVIN 2011

LANVIN

DOLCE & GABBANA

LOUIS VUITTON 2010


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Γαλλικός οίκος Louis Vuitton συνεργάζεται με τον ταλαντούχο εικαστικό Jeff Koons


LOEWE 2015

HERMES 2016

τον σεβασμό για το προιόν σου τον δείχνεις από τον τρόπο που το παρουσιάζεις,

έτσι αναπόφευκτα δείχνεις και τον χαρακτήρα σου”

Maria Sarikosta

πηγή εικόνων: pinterest

Συντάκτης: Μαρία Σαρικώστα, Σύμβουλος αισθητικής εμφάνισης/fashion stylist

Influence:

Η μόδα μου έδειξε έναν θεατρικό και συγχρόνως μαγικό τρόπο έκφρασης…