12 τρόποι να αποφύγω την παιδική παχυσαρκία

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Η παιδική παχυσαρκία είναι μια πάθηση που γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη στις μέρες μας και ιδίως στην χώρα μας. Δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να την προλάβετε και να βοηθήσετε το παιδί σας να αναπτύξει υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Η πρόληψη της παχυσαρκίας σε παιδιά είναι σημαντική και μπορεί να επιτευχθεί μέσω διάφορων τρόπων που προωθούν έναν υγιή τρόπο ζωής. Εδώ είναι μερικές συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν:

Υγιεινή διατροφή: Προωθήστε την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης και πρωτεΐνης. Διατηρώντας ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο βοηθάτε στην πρόληψη της παχυσαρκίας.

Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από την μίμηση. Είναι σημαντικό και εσείς να ακολουθείτε ένα υγιεινό διαιτολόγιο και να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να σας μιμηθούν.

Φυσική δραστηριότητα: Ωθήστε το παιδί σας στην άθληση και την αγάπη για την σωματική δραστηριότητα! Υποστηρίξτε τη συμμετοχή του σε σπορ, χορό ή οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα το ενδιαφέρει.

12_tropoi_na_apofygw_thn_paidikh_paxysarkia

Έτσι θα καταναλώνει θερμίδες και θα γυμνάζει το σώμα του διαπλάθοντας ταυτόχρονα και χαρακτήρα.

Περιορισμός χρόνου στις οθόνες κινητών ή ηλεκτρονικών παιχνιδιών: Προσπαθήστε να περιορίσετε τον χρόνο που περνούν σε ηλεκτρονικά μέσα (τηλεόραση, κινητό, ηλεκτρονικά παιχνίδια) και να ενθαρρύνετε τις εναλλακτικές δραστηριότητες.

Καλός ύπνος: Ένας καλός ύπνος είναι σημαντικός για τη ρύθμιση του μεταβολισμού και του σωματικού βάρους του παιδιού. Ο καλύτερο ύπνος για αυτήν την χρησιμότητα είναι περίπου οχτώ ώρες σε διάρκεια και μεταξύ 10 μμ κα 9πμ.

12_tropoi_na_apofygw_thn_paidikh_paxysarkia

Πρότυπο: Να είστε πρότυπο για το παιδί σας. Αν ακολουθείτε μια υγιή διατροφή και ακολουθείτε έναν υγιή τρόπο ζωής, είναι πιθανότερο ενστερνιστεί τις ίδιες συνήθειες.

Οικογενειακές δραστηριότητες: Σχεδιάστε δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνουν ολόκληρη την οικογένεια, όπως ποδηλασία, πεζοπορία ή σπορ. Εκτός του ότι θα το βοηθήσουν να αθληθεί, του δίνετε το καλό παράδειγμα και ταυτόχρονα περνάτε ποιοτικό χρόνο με το παιδί σας.

Υγιεινά μεσημεριανά γεύματα: Προσπαθήστε να προωθήσετε την κατανάλωση υγιεινών γευμάτων στο σχολείο ή σπίτι, με φρέσκα φρούτα, λαχανικά και ισορροπημένες μερίδες.

Επίσης μεγάλης σημασίας σύμφωνα με έρευνες είναι το να τρώτε μαζί με το παιδί σας στο μεσημεριανό τραπέζι. Βοηθά τόσο στην ψυχολογική του υγεία όσο και στην σωστή διατροφή.

Ενημέρωση και παιχνίδια: Ενημερώστε το παιδί για τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της άσκησης μέσα από παιχνίδια και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Κανόνες στο σπίτι: Θέστε ξεκάθαρους κανόνες για τον χρόνο που περνά σε ηλεκτρονικές συσκευές, τον ύπνο και την χρήση της τεχνολογίας για να διατηρήσετε έναν υγιή τρόπο ζωής.

Προσπαθήστε να πείσετε το παιδί σας να τους τηρεί και όχι να τους επιβάλετε. Εξηγήστε του γιατί είναι χρήσιμοι κανόνες και γιατί είναι ωφέλιμο να τους εφαρμόσει.

Εκπαίδευση για τη διατροφή: Διδάξτε το παιδί να διαβάζει τις ετικέτες των τροφίμων και να κατανοεί τη σημασία των διατροφικών επιλογών του.

Αγορές με συνείδηση: Πηγαίνετε μαζί στο κατάστημα και εμπλέξτε ακαι το παιδί στην επιλογή υγιεινών τροφίμων και σνακ. Μάθετε το πώς να μην

Διαμόρφωση υγιούς εικόνας: Βοηθήστε το παιδί να συνειδητοποιήσει  ότι η ομορφιά δεν έχει να κάνει μόνον με την εξωτερική εμφάνιση, αλλά με την υγιή σχέση με το σώμα του.

Σημαντικό είναι να μην επικεντρωθείτε μόνο στο βάρος, αλλά στην υγεία και την ευεξία του παιδιού. Ενθαρρύνετε θετικές συνήθειες και στηρίξτε το παιδί σας να αγαπά το σώμα του και να επιλέγει υγιεινές συνήθειες για μια ζωή γεμάτη υγεία και ευεξία.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.