11 τρόποι για να αποκτήσετε ψυχική ηρεμία

Συντάκτης: Flowmagazine

Η ψυχική ηρεμία είναι δύσκολο να κατακτηθεί από έναν άνθρωπο και να διατηρηθεί, ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσει κανείς. Τι πρέπει να κάνει κάποιος ούτως ώστε να επέλθει η ψυχική ηρεμία στη ζωή του;

Όλοι κάποτε έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με ένα χάος εσωτερικά η εξωτερικά. Το στρες, το άγχος, ο φόβος, οι αρνητικές σκέψεις και η υπερανάλυση είναι μερικά μόνο πράγματα που μας χαλάνε την ηρεμία και μας πανικοβάλλουν. Όλοι ξέρουμε κατά βάθος πόσο αγχωτική μπορεί να γίνει η ζωή καμιά φορά, όμως, ευτυχώς για εμάς, είναι πολλοί αυτοί που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, ώστε να μπορούμε να βοηθηθούμε και εμείς.

Τι είναι η ψυχική ηρεμία

Η ψυχική – συναισθηματική ηρεμία μοιάζει περισσότερο με το να βρεις ησυχία σε έναν θορυβώδη κόσμο, μην την μπερδεύετε όμως με την παθητικότητα και την ανιαρή ζωή. Για να περιγράψουμε καλύτερα την ηρεμία, είναι μια κατάσταση νοητικής και πνευματικής ειρήνης. Από την άλλη, είναι και η ικανότητα να μπορείς να διαχειρίζεσαι τις καταστάσεις αναλόγως και να μπορείς να παραμένεις ήρεμος σε δύσκολες και στρεσογόνες περιόδους..Ψυχική ηρεμία σημαίνει πλήρης αποδοχή του εαυτού μας, και έτσι δεν σπαταλάμε τον χρόνο και την ενέργειά μας σε ασήμαντα πράγματα, που δεν έχουν νόημα για εμάς. Η ηρεμία, με λίγα λόγια, είναι το αντίθετο του άγχους και της ανησυχίας.

Πώς επιτυγχάνεται η ψυχική ηρεμία πρακτικά

1. Θέστε όρια. Αν νιώθετε πως πιέζεστε και υπάρχει μια αναστάτωση στη ζωή σας, μάλλον χρειάζεται να θέσετε κάποια όρια. Κατηγοριοποιήστε τα πράγματα με βάση το τι είναι πιο σημαντικό και σταματήστε να ασχολείστε με αυτά που είναι επουσιώδη για εσάς, αλλά και με όλα όσα δεν σας κάνουν καλό .Επίσης, θέστε τα όριά σας σε όσους τείνουν να επεμβαίνουν στη ζωή σας και να σας επηρεάζουν συναισθηματικά.

2. Βρείτε πρακτικούς τρόπους να χαλαρώνετε. Αυτό μπορεί να είναι ο διαλογισμός, η γιόγκα, η γυμναστική, το περπάτημα, ακόμη και το να μείνετε μόνοι για λίγο. Βρείτε αυτό που σας ταιριάζει και δώστε το στον εαυτό σας. Παρεμπιπτόντως, οι γιατροί συνιστούν να κάνετε μια ειρηνική διαδικτυακή δραστηριότητα, όπως να παίζετε διαδικτυακά παιχνίδια. Το καλύτερο μέρος για να απολαύσετε το είναι – https://ice-casino.ca/. να το τσεκαρεις σιγουρα!

3. Μη μεγεθύνετε το πρόβλημα. Μην πνίγεστε σε μια κουταλιά νερό. Μην αφήνετε μια σκέψη ή μια κατάσταση να σας ρίξει ψυχολογικά, αλλά να θυμάστε πως και αυτό, όπως και όλα στη ζωή, θα περάσει. Το ερώτημα που μπορείτε να κάνετε εδώ είναι αν το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε είναι τόσο σημαντικό, ώστε να χαλάσει τη διάθεσή σας. Αναρωτηθείτε εάν σε 5 χρόνια θα συνεχίσει να έχει αξία και ίσως συνειδητοποιήσετε πως ούτε σε 5 μέρες δεν θα έχει αξία.

4. Κατεβάστε τους ρυθμούς σας. Μήπως είστε λίγο παραπάνω τσιτωμένοι από ό,τι χρειάζεται; Ίσως το πρώτο που πρέπει να χαλαρώσετε είναι το μυαλό σας και να σταματήσετε να σκέφτεστε τόσο πολύ και συνεχόμενα, πράγμα που ούτως ή άλλως συμβαίνει, όμως, προσπαθήστε, τουλάχιστον, να μην το μεγεθύνετε. Στη συνέχεια, ίσως μπορείτε να χαμηλώσετε λιγάκι τους ρυθμούς της ζωής σας, να μη βιάζεστε, να μη θέλετε όλα να γίνουν γρήγορα και να πάρετε λίγο χρόνο με τον εαυτό σας -όσο μπορείτε φυσικά.

5. Μάθετε να αποδέχεστε και να αφήνετε τα πράγματα να περνάνε. Μην αναβιώνετε το παρελθόν. Βέβαια, αυτό είναι μια κουβέντα, αλλά μπορείτε να προσπαθήσετε. Ό,τι έγινε στο παρελθόν δεν μπορεί να αλλάξει· μπορείτε μόνο να δείτε τα λάθη σας, ώστε να μην τα ξανακάνετε. Επίσης, με πράγματα που σας συμβαίνουν στο παρόν, προσπαθήστε να μην τα παίρνετε όλα προσωπικά και να μη μεγεθύνετε το πρόβλημα.

6. Κάντε ένα διάλειμμα. Ίσως να πρέπει να αποστασιοποιηθείτε για λίγο από την πραγματικότητά σας και να πάρετε λίγο χρόνο με τον εαυτό σας. Έτσι, μπορεί να συνειδητοποιήσετε τι είναι αυτό που σας στρέσαρε και δεν σας άφησε να ηρεμήσετε, και να γυρίσετε με πιο καθαρό μυαλό στην καθημερινότητά σας.

7. Αναβλητικότητα. “Γνωρίζοντας την πραγματική αξία του χρόνου, άρπαξε αυτήν την ευκαιρία και απόλαυσε κάθε στιγμή της ζωής σου. Χωρίς απραξία, τεμπελιά ή αναβλητικότητα: Ποτέ μην αφήνεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα” έχει πει ο Φίλιπ Στάνχοουπ, 4ος Κόμης του Τσέστερφιλντ. Η αναβλητικότητα, όπως πιθανόν να γνωρίζετε, δεν σας βοηθάει πουθενά. Ξεκινήστε να κάνετε όλα όσα έχετε αναβάλει για καιρό και θα δείτε πως το  άγχος θα εξαφανιστεί και θα νιώθετε πολύ καλύτερα, χωρίς να το περιμένετε. Όσο περισσότερο αναβάλλετε κάτι, τόσο χειρότερο γίνεται.

8. Εστιάστε σε αυτά που μπορείτε να ελέγξετε. Το να εστιάζετε την προσοχή σας σε πράγματα που δεν μπορείτε να ελέγξετε είναι, εκτός από ανούσιο, χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Εστιάστε σε αυτά που μπορείτε να αλλάξετε και κάντε το καλύτερο που μπορείτε, όμως, αφήστε τα υπόλοιπα στην τύχη τους, μια και το μόνο που μπορούν να σας προσφέρουν είναι περιττό άγχος και ανησυχία.

9. Να είστε ειλικρινής με τον εαυτό σας. Χωρίς εξαιρέσεις. Λίγα πράγματα είναι πιο ανησυχητικά από το να καταλήξετε να ζείτε μια ζωή που δεν διαλέξατε και που φυσικά δεν σας ικανοποιεί. Είναι αρκετά εύκολο, από την άλλη, να επηρεαστείτε από την κοινωνία και τους γύρω σας, σχετικά με το τι θέλετε να κάνετε. Γι’ αυτό θέστε τα όριά σας αρχικά και, στη συνέχεια, σκεφτείτε τι είναι σημαντικό για εσάς, αλλά και τι σας αρέσει. Δεν είναι σπάνιο να βλέπουμε ανθρώπους να έχουν φυλακιστεί σε ζωές που δεν διάλεξαν, απλώς επειδή αυτό ήταν “το σωστό”.

10. Φροντίστε τον εαυτό σας. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να προσαρμοστεί σε μια νέα κατάσταση, να αποδεχθεί έναν χωρισμό ή ακόμα και κάτι πιο συνηθισμένο, όπως μια συνεχόμενα εξαντλητική ρουτίνα. Κλέψτε λίγο χρόνο από τη ζωή σας και κάντε κάτι που σας κάνει να νιώθετε χαρούμενοι ή πλήρεις. Διαβάστε βιβλία, γυμναστείτε, διαλογιστείτε, φτιάξτε ένα υγιεινό πλάνο διατροφής, απομακρυνθείτε από τοξικές σχέσεις και κάντε ό,τι άλλο νιώθετε πως πρέπει, για να νιώσετε καλύτερα. Μη μένετε σε σχέσεις που δεν σας καλύπτουν. Πολύ βασικό είναι να μπορέσετε να βρείτε ανθρώπους που θα σας εκτιμούν και θα ενδιαφέρονται πραγματικά. Το αντίθετο είναι κάτι που δεν θέλουμε να συμβεί, αλλά δεν είναι εύκολο να βρούμε ανθρώπους με τους οποίους να ταιριάζουμε. Παρ’ όλα αυτά, είναι στο χέρι μας να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να δούμε αν μια σχέση έχει νόημα για εμάς ή απλώς περνάμε τον χρόνο μας, και να της δώσουμε τον χρόνο και τη βαρύτητα που πρέπει.

11. Βρείτε τι σας παθιάζει. Είναι κάτι εξίσου σημαντικό, αν όχι πιο σημαντικό από τα υπόλοιπα. Φυσικά, είναι δύσκολο να βρείτε τι σας παθιάζει και ακόμη δυσκολότερο ίσως να το κάνετε πράξη. Όμως, οφείλετε στον εαυτό σας τουλάχιστον να προσπαθήσετε, να βρείτε και να πραγματοποιήσετε τα όνειρά σας, και να μη συμβιβαστείτε στη μετριότητα. Δεν χρειάζεται να πιέσετε τον εαυτό σας· αρκεί να βρείτε τη σωστή ταχύτητα και ισορροπία.

3 κανόνες για θετική ενέργεια

1. Μην κουτσομπολεύετε. Η αλήθεια είναι πως είναι εύκολο κάποιος να πέσει στην παγίδα του κουτσομπολιού για διάφορος λόγους, όπως γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορεί να νιώσει καλύτερα με τον εαυτό του, γιατί μπορεί να φαίνεται πιο κοινωνικός ή γιατί μπορεί απλώς να μη συμπαθεί κάποιον και τόσο και να θέλει να τον μειώσει. Παρ’ όλα αυτά, το κουτσομπολιό είναι μια κακή συνήθεια, από την οποία πρέπει να απαλλαγείτε, μια και είναι, ουσιαστικά, έκφραση αρνητικής ενέργειας, που μπορεί να καταλήξει να σας δημιουργήσει τύψεις και ενοχές όταν συναντήσετε τα άτομα για τα οποίο μιλούσατε, και δεν θέλουμε κάτι τέτοιο με τίποτα.

2. Σκεφτείτε πριν μιλήσετε. Πολύ, πάρα πολύ βασικό και, δυστυχώς, οι περισσότεροι δεν το κάνουν ποτέ ή, τέλος πάντων, πολύ σπάνια. Πριν πείτε κάτι, αναρωτηθείτε εάν είναι χρήσιμο αυτό που θα πείτε, αν είναι αναγκαίο ή αν προσφέρει κάποια αξία σε κάποιον. Το να μιλάτε ακατάπαυστα ή τα λόγια σας να μην έχουν κανένα απολύτως νόημα το μόνο που κάνουν είναι να σπαταλάνε την ενέργεια σας, κάτι που επίσης δεν θέλουμε.

3. Επικεντρωθείτε στον εαυτό σας. Πράγμα που σημαίνει, ασχοληθείτε με τον εαυτό σας, όχι με το τι κάνουν οι άλλοι γύρω σας. Το να σπαταλάτε την ενέργεια σας στους άλλους δεν είναι καθόλου σοφό και ούτε προτείνεται. Ο λόγος είναι προφανής: Δεν υπάρχει λόγος και, συνήθως, γίνεται από αρνητική σκοπιά, με ζήλια ή φθόνο, και δεν θέλετε να γεμίσετε αρνητική ενέργεια, γιατί θα σας επιστραφεί.

Γιατί είναι σημαντική η ψυχική ηρεμία;

Δεν χρειάζεται να είστε μοναχός η βουδιστής για να ψάχνετε την ηρεμία στη ζωή σας. Καθημερινά χρειαζόμαστε ηρεμία αλλά πολύ περισσότερο σε δύσκολες ή αγχωτικές περιόδους. Όταν αγχωνόμαστε, φοβόμαστε, είμαστε αρνητικοί ἠ ακόμη και δυστυχισμένοι. Αυτό που μας λείπει, βασικά, είναι η ψυχική ηρεμία και ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί είναι να υπάρξει ισορροπία ανάμεσα στις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Κατά τον Chris Shea, “η αναζήτηση της ψυχικής μας ηρεμίας είναι πολύ πιο σημαντική από την αναζήτηση της ευτυχίας ή της επιτυχίας”.

Αν αναζητάμε τη χαρά, χρειάζεται πρώτα να έχουμε βρει την ηρεμία μέσα μας, αφού οι δυο αυτές έννοιες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, και το μόνο μέρος όπου θα μπορέσουμε να βρούμε την ηρεμία είναι μέσα μας και πουθενά αλλού.

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…