10 τρόποι ανακούφισης από τους πόνους περιόδου

Συντάκτης: Γεωργία Μυστριώτη

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τους πόνους της περιόδου, κυρίως οργανικοί. Πολλές φορές οι πόνοι οφείλονται στα προϊόντα που χρησιμοποιείς κατά τη διάρκεια της περιόδου σου.

Οι πόνοι της περιόδου και τρόποι αντιμετώπισης

Οι πόνοι της περιόδου είναι συνηθισμένοι· πολλές φορές, όμως, το πρόβλημα επεκτείνεται πέρα από τους πόνους, και προκύπτουν ερεθισμοί ή οσμές που αποτελούν συμπτώματα μολύνσεων. Υπάρχουν τρόποι ώστε να αποφύγεις επιπλέον δυσάρεστες καταστάσεις, καθώς αρκετές από αυτές οφείλονται στα προϊόντα που προορίζονται για την περίοδό σου.

  1. Απόφυγε τα προϊόντα που σου προκαλούν αλλεργία

Πολλά προϊόντα που αφορούν την περίοδό σου, όπως οι σερβιέτες, προέρχονται από υλικά όπως το πλαστικό ή το βαμβάκι, το οποίο συχνά ψεκάζεται με παρασιτοκτόνα. Αυτό σημαίνει ότι επηρεάζεται αρνητικά η χλωρίδα του κόλπου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αλλεργίες, οι οποίες οξύνονται από τον ιδρώτα και τα συσσωρευμένα βακτήρια. Η γλυφοσάτη, η οποία εντοπίζεται σε πολλά προϊόντα, αποτελεί παράγοντα κινδύνου για ενδομητρίωση και στειρότητα.

  1. Προτίμησε προϊόντα από βιολογικό βαμβάκι

Πολλές από εμάς δεν γνωρίζουμε τα υλικά από τα οποία προέρχονται οι σερβιέτες ή τα ταμπόν που χρησιμοποιούμε. Αυτό σημαίνει ότι δεν γνωρίζουμε εκ των προτέρων ποια προϊόντα είναι επικίνδυνα για την υγεία του κόλπου. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι βλαβερά για το περιβάλλον, ενώ στη συντριπτική τους πλειονότητα περιέχουν γλυφοσάτη, η οποία προκαλεί προβλήματα στο αναπαραγωγικό σύστημα.

  1. Απόφυγε τα χημικά

Στα προϊόντα υγιεινής του κόλπου πολλές φορές εντοπίζονται τουλάχιστον πέντε συστατικά που θεωρούνται τοξικά. Το πλαστικό βλάπτει το περιβάλλον και προκαλεί εφίδρωση, η οποία ωθεί σε ερεθισμούς, ασθένειες και οσμές. Οι διοξίνες προκύπτουν από τη λεύκανση του βαμβακιού με χλωρίνη και επηρεάζουν τις ορμόνες του αναπαραγωγικού συστήματος, οδηγώντας ακόμα και σε στειρότητα, σύμφωνα με λεπτομερή αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Τα πολυμερή πετρελαίου προκαλούν οσμές και ερεθισμούς, τα εντομοκτόνα που χρησιμοποιούνται για τις σοδειές του βαμβακιού είναι βλαβερά για την υγεία, ενώ οι βαφές μπορούν να συμβάλουν σε μολύνσεις. Χρειάζεται, λοιπόν, αυστηρή επιλογή των προϊόντων που χρησιμοποιείς για την περίοδό σου.

  1. Βελτίωσε τη διατροφή σου

Μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά και χαμηλή σε λιπαρά βοηθάει στην ανακούφιση των πόνων τόσο πριν από την περίοδο, όσο και κατά τη διάρκειά της.

  1. Η ζέστη σώζει

Αντί να πάρεις ό,τι αντιφλεγμονώδες βρίσκεις μπροστά σου, καλύτερα δοκίμασε μια θερμοφόρα. Είναι εξίσου αποτελεσματική.

  1. Πάρε φυσικά αντιφλεγμονώδη

Τα φυσικά αντιφλεγμονώδη, όπως το χαμομήλι, η πιπερόριζα, η κανέλα ή η μέντα, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε μορφή τσαγιού.

  1. Βάλε την άσκηση στο πρόγραμμά σου

Η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες, με αποτέλεσμα να ανακουφιστείς από τους πόνους της περιόδου και να σου φτιάξει τη διάθεση. 20 λεπτά άσκησης είναι αρκετά.

  1. Χρησιμοποίησε τεχνικές χαλάρωσης

Είτε πρόκειται για τη γιόγκα, είτε για κάποια άλλη άσκηση, οι ασκήσεις χαλάρωσης βοηθούν ώστε να χαλαρώσουν οι συσπάσεις και να ενισχυθεί η καλή διάθεση.

  1. Μην παίρνεις φάρμακα χωρίς ιατρική συμβουλή

Αν και είναι συνηθισμένο να παίρνουμε φάρμακα για τους πόνους της περιόδου χωρίς τη συμβουλή γιατρού, είναι φανερό ότι μια τέτοια αγωγή δεν είναι πανάκεια. Καλό είναι να έχεις συμβουλευτεί γιατρό ή φαρμακοποιό για τις κατάλληλες δόσεις.

  1. Συμβουλέψου τον γιατρό σου

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να είναι επώδυνη η περίοδος. Ωστόσο, κάποιες συσπάσεις, ερεθισμοί ή οσμές, μπορεί να επιμένουν, με αποτέλεσμα να απαιτούν εξειδικευμένη αγωγή.

Μετάφραση- επιμέλεια από πρωτότυπο άρθρο: steptohealth.com

Συντάκτης: Γεωργία Μυστριώτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.