10 λάθη που κάνουμε στην γυμναστική μας

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Σκέφτεστε ότι κάνετε λάθη πάνω στην προπόνηση σας; Φοβάστε μήπως η γυμναστική επιβαρύνει τους μύες και την υγεία σας. Δείτε ποιες είναι οι κυριότερες πρακτικές που πρέπει να αποφύγετε στην γυμναστική σας.

Η προπόνηση στο γυμναστήριο είναι σημαντική για να διατηρήσουμε το σώμα μας σε ένα αξιόλογο επίπεδο. Εντούτοις στο γυμναστήριο ενδέχεται να μην έχουμε επιτήρηση και επίβλεψη με αποτέλεσμα να κάνουμε λάθη στις ασκήσεις! Υπάρχουν πολλά συνηθισμένα λάθη στον κόσμο της γυμναστικής που μπορούν να εμποδίσουν την επίτευξη των στόχων σου και να προκαλέσουν τραυματισμούς. Ας εξετάσουμε τα 10 πιο συχνά λάθη σε ασκήσεις γυμναστικής:

Κακή τεχνική: Η ανεπαρκής κατανόηση ή μη εφαρμογή σωστής τεχνικής σε ασκήσεις όπως dead lift, πρέσα για τους ώμους ή πιέσεις μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς. Η πρακτική αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μη σωστά διαμοιρασμένο βάρος στους μύες ή να προκαλέσει υπερφόρτωση στις αρθρώσεις σας. Αυτό μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς όπως διάστρεμμα, τραυματισμός στην πλάτη ή την καταπόνηση των μυών.

10_lathi_pou_kanoume_sthn_gymnastikh_mas

Ανεπαρκής χρόνος ξεκούρασης: Η έλλειψη ημερών ανάπαυσης ή αποκατάστασης μεταξύ προπονήσεων μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την πρόοδο και να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού. Μπορεί να προκαλέσει αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού και αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης δημιουργεί το αίσθημα της κόπωσης και την σωματικής καταπόνησης κάνοντας τις προπονήσεις σας λιγότερο αποδοτικές.

Υπερβολικό βάρος: Το να αυξήσεις υπερβολικά το βάρος σε μια άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε περιττή φόρτωση των μυών σας, σε τραυματισμούς και να επηρεάσει αρνητικά την τεχνική. Η υπερβολική χρήση βαρών μπορεί να οδηγήσει σε ανισορροπία μυών, τραυματισμούς σε αρθρώσεις ακόμα και καταστροφή μυϊκών ομάδων.

Λίγη ποικιλία: Η επιμονή σε λίγες ασκήσεις μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκή αδυναμία ή ανισορροπία στην μυϊκή ανάπτυξη. Οι μυς έχουν την τάση να συνηθίζουν τις ασκήσεις που τους κάνετε. Συνίσταται να αλλάζετε ασκήσεις περίπου ανά 2 με 3 μήνες.

 Η έλλειψη ποικιλίας στην προπόνηση μπορεί να οδηγήσει σε αδυναμία ανάπτυξης ορισμένων μυών ή αρθρώσεων, δημιουργώντας ανισορροπία και ασυμμετρίες στο σώμα.

Μη σωστή αναπνοή: Η αναπνοή είναι σημαντική κατά τη διάρκεια της άσκησης. Η λάθος αναπνοή μπορεί να επηρεάσει την επίδοση σου μια και οι μύες σας δεν παίρνουν το απαραίτητο οξυγόνο επηρεάζοντας και την ενεργειακή σας απόδοση.

10_lathi_pou_kanoume_sthn_gymnastikh_mas

Ελλιπές ζέσταμα: Η έλλειψη ενδυνάμωσης και ζεστάματος πριν από την άσκηση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού. Οι μύες είναι λιγότερο εύκαμπτοι πριν από μια έντονη άσκηση ενώ με μια ικανοποιητική προθέρμανση γίνονται ευλύγιστοι και πιο ανθεκτικοί.

Μπορείτε να κάνετε λίγο τρέξιμο, περπάτημα, ποδήλατο ή ακόμα και σκοινάκι, αν και το τελευταίο καλό είναι να αποφεύγεται μια και οι κραδασμοί επηρεάζουν αρνητικά τις αρθρώσεις ιδίως όταν είστε στην αρχή της προπόνησης.

Υπερβολική άσκηση: Η υπερβολική προπόνηση χωρίς κατάλληλη ανάπαυση μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση και τραυματισμούς. Ορίστε έναν συγκεκριμένο χρόνο προπόνησης και προσπαθήστε να τον τηρείτε.

Από ένα σημείο και μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και μετά στην προπόνησή σας απλώς καίτε μύες και αφετέρου εξαντλείτε το σώμα σας. Μπορείτε κάλλιστα να επανέρθετε σε μερικές ώρες αν το κρίνετε απαραίτητο ή να επιστρέψετε την επόμενη μέρα αφού ξεκουραστείτε, κοιμηθείτε και φάτε ικανοποιητικά.

Απουσία εποπτείας: Η άσκηση χωρίς τη σωστή εποπτεία ή οδηγίες ενός εκπαιδευτή μπορεί να οδηγήσει σε λάθη στην τεχνική ή στον χρόνο που ασκείστε. Σε μερικές ασκήσεις, για παράδειγμα στο  dead lift,  το να κάνετε εκτελεστικά λάθη μπορεί να σας κοστίσει την μέση σας.

Αν αισθάνεστε ότι δεν γνωρίζετε κάποια άσκηση καλό είναι να μην την κάνετε.

Λάθος διατροφή: Η μη ισορροπημένη διατροφή μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή σου και την ικανότητα ανάρρωσης μετά από προπόνηση.

Η ελλιπής διατροφή μπορεί να προκαλέσει έλλειψη ενέργειας, κακή απόδοση και καθυστερημένη ανάκαμψη.

Από την άλλη πλευρά η υπερβολική πρόσληψη τροφής θα σε κάνει να χάσεις τα οφέλη της άσκησης που μόλις έκανες.

Εγωισμός και σύγκριση: Η σύγκριση με άλλους και ο εγωισμός μπορεί να οδηγήσουν σε υπερβολικές προσπάθειες ή σε αμέλεια της σωστής τεχνικής της άσκησης. Σε ένα γυμναστήριο σπάνια είσαι μόνος. Δεν υπάρχει κανένα νόημα να συγκρίνεις το σώμα σου με εκείνο των άλλων.

Με μεθοδικότητα και σωστή και στοχευμένη άσκηση κάποια στιγμή θα το πετύχεις και εσύ αν το επιδιώξεις. Το να προσπαθήσεις όμως να αποδείξεις εκείνη την στιγμή ότι είσαι πιο δυνατός από κάποιον άλλον θα διαπιστώσεις σύντομα ότι δεν έχει κάποιο νόημα και μπορεί εύκολα να γυρίσει μπούμερανγκ με κάποιον τραυματισμό.

Η αποφυγή αυτών των λαθών και η διατήρηση μιας ισορροπημένης προσέγγισης στη γυμναστική μπορεί να βοηθήσει να βελτιωθεί η απόδοσή σου και να μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμών.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.