10 Διαφορετικά tips για υγιεινή διατροφή το καλοκαίρι

Συντάκτης: Γεωργία Λεβεντάκη

Καλοκαίρι, καλοκαιράκι καλώς μας ήρθες! Μαζί σου έρχονται οι παραλίες, τα ξενύχτια, αλλά και το ουζάκι μετά το μπάνιο, τα δροσερά κοκτέιλ και τα παγωτά δίπλα στο κύμα. Όλα αυτά είναι οι λεγόμενες «θερμιδικές ατασθαλίες», που όλοι μας κάνουμε. Σ’ αυτό το άρθρο θα σας δώσουμε 10 tips για να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, υιοθετώντας την μεσογειακή διατροφή αλλά και να χάσετε βάρος.

Το καλοκαίρι είναι μία ιδιαίτερη εποχή που επηρεάζει τόσο τη λειτουργία του οργανισμού μας, όσο και τις διατροφικές μας συνήθειες. Οι υψηλές θερμοκρασίες, οι διαθέσιμες διατροφικές επιλογές, οι καλοκαιρινές δραστηριότητες καθώς και η ανεβασμένη διάθεση, καθιστούν την καλοκαιρινή περίοδο κατάλληλη για δίαιτα και για την απώλεια των κιλών του χειμώνα.

Είναι η ιδανική εποχή για να υιοθετήσουμε τα πρότυπα της διατροφής των προγόνων μας, της μεσογειακής διατροφής που σύμφωνα με μελέτες είναι η πλέον υγιεινή διατροφή καθώς περιέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός ενώ παράλληλα ενισχύει το ανοσοποιητικό και το προστατεύει από διάφορα νοσήματα. Έτσι θα μπορέσετε να απολαύσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές, ενώ παράλληλα θα αποκτήσετε το σώμα που επιθυμείτε ή θα διατηρήσετε το ίδιο βάρος παράλληλα θα θωρακίσετε τον οργανισμό σας για τους χειμερινούς μήνες.

Παρακάτω θα σας δώσουμε 10 tipsγια να τα υιοθετήσετε το καλοκαίρι και να επωφεληθείτε.

  • Πρωινό γεύμα.

Πολύ σημαντικός είναι ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος των 8 ωρών περίπου για να ξεκουράζεται πλήρως το σώμα και το μυαλό. Μετά τον ύπνο ο οργανισμός χρειάζεται ενέργεια προκείμενου να ξεκινήσει η μέρα. Μία συμβουλή για ένα πλήρες ισορροπημένο πρωινό περιλαμβάνει τρόφιμα από δύο διαφορετικές ομάδες, την ομάδα των δημητριακών για να μας δώσει ενέργεια (ψωμί φρυγανιές, βρώμη), την ομάδα των γαλακτοκομικών για να πάρουμε το απαιτούμενο ασβέστιο (γάλα, γιαούρτι, τυρί) και φυσικά δεν μπορούμε να παραλείψουμε την ομάδα των φρούτων και των λαχανικών.. Το ισορροπημένο πρωινό δίνει ενέργεια στον οργανισμό ενώ διατηρεί τον μεταβολισμό «ξύπνιο» και «δραστήριο».

Καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά.
Καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινα, βερίκοκα, σύκα, σταφύλια, βανίλιες, μούρα, πιπεριές, ντομάτες, αγγουράκια, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, παντζάρια, καρότα… Θέλετε κι άλλα ή μήπως είναι αρκετά; Έχετε πάρα πολλές νόστιμες επιλογές για να δημιουργήσετε φρουτοσαλάτες ή σαλάτες λαχανικών, που είναι πολύ υγιεινές και δροσερές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

  • Διατροφή στην παραλία.

Το καλοκαίρι χρειάζονται μικρά και συχνά γεύματα, τα οποία όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε την πείνα σας αλλά θα σας βοηθήσουν να αντισταθείτε στους πειρασμούς όπως τα παγωτά. Ιδανικά κάθε 2-3 ώρες προσπαθήστε να καταναλώνεται ένα ελαφρύ σνακ είτε φρούτα, είτε δημητριακά ολικής άλεσης, είτε σάντουιτς με λαχανικά και γιαούρτι ή ροφήματα από φρούτα και γάλα τύπου smoothies. Έτσι και υγιεινά θα τρώτε και θα σας κρατάει δροσερούς.

  • Νερό για ενυδάτωση.

Δεν χρειάζεται να διψάσετε για να πιείτε νερό και να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας. Έτσι κι αλλιώς η δίψα είναι καθυστερημένος δείκτης αφυδάτωσης. Οι ανάγκες μας το καλοκαίρι είναι πιο έντονες λόγω της εφίδρωσης αλλά και των υψηλών θερμοκρασιών. Οπότε σας συνιστούμε να έχετε πάντοτε μαζί σας ένα μπουκάλι με δροσερό νερό, και να πίνετε κάθε λίγο μια γουλιά για να μην φτάσετε στο σημείο να διψάτε.


Δείτε ακόμα: Καλοκαιρινή θλίψη; Δοκιμάστε αυτά τα τρόφιμα για να βελτιώσετε την διάθεση σας.


  • Μπύρα χωρίς αλκοόλ.

Η μπύρα το καλοκαίρι είναι απαραίτητη συντροφιά με την παρέα στην παραλία. Αν η παρέα θέλει να καταναλώσει αλκοόλ είτε μπύρα είτε κάποιο κοκτέιλ, μην αντιστέκεστε ζητήστε μία μπύρα χωρίς αλκοόλ και καταναλώστε την χωρίς τύψεις.

  • Πράσινο τσάι.

Το πράσινο τσάι έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό, ένα από τα βασικότερα ενισχύει τον οργανισμό, ενώ το καλοκαίρι το παγωμένο τσάι είναι άκρως δροσιστικό. Η συμβουλή μας είναι να δημιουργήσετε ένα κρύο ρόφημα τσαγιού με παγάκια και μέντα.

  • Θαλασσινά.

Το καλοκαίρι συνεπάγετε με ψητά ψάρια και οστρακοειδή, τα οποία εκτός από καλές πηγές Ω-3 και Ω-6 λιπαρών οξέων, είναι επίσης και χαμηλά σε θερμίδες ενώ διαθέτουν ψευδάργυρο που ενισχύει την ανάπλαση της επιδερμίδας. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι με την ηλιοθεραπεία. Μία πολύ καλής συμβουλή για λιγότερες θερμίδες είναι να συνοδεύσετε το ψάρι σας με μία κρύα δροσερή σαλάτα από ταμπουλέκαι λαχανικά αντί για πατάτες τηγανιτές.

  • Δραστηριότητα.

Το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή να ασχοληθείς με το σώμα σου. Το κολύμπι και τα θαλάσσια σπορ όπως το θαλάσσιο ποδήλατο, το beachvolley, οι ρακέτες στην άμμο αλλά και το περπάτημα δίπλα στο κύμα είναι μερικές μόνο από τις επιλογές που έχεις για να φροντίζεις το σώμα σου και την υγεία σου.

  • Ελαφριά γεύματα.

Προσπαθήστε να μαγειρεύετε όσο πιο απλά γεύματα μπορείτε. Τα βαριά φαγητά τώρα το καλοκαίρι δεν χρειάζονται γιατί είναι πιθανόν να δημιουργήσουν δυσπεψία και δυσφορία τα οποία χειροτερεύουν λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Προτιμήστε ψητά λαχανικά αντί για τηγανιτά, καλοκαιρινές σαλάτες με ελαιόλαδο ή βινεγκρέτ αντί για μαγιονέζα, παγωμένο γιαούρτι ή φρουτοσαλάτες αντί για παγωτό, αυτές είναι μερικές από τις ιδανικές λύσεις για γεύματα με λίγες θερμίδες. Εξισορροπήστε την κατανάλωση πρωτεϊνών και υδατανθράκων, λίπους, φρούτων και λαχανικών. Να έχετε στο μυαλό σας ότι ιδανικά το μισό σας πιάτο θα πρέπει να αποτελείται από φυτικές ίνες (φρούτα και λαχανικά) και το υπόλοιπο μισό θα πρέπει να είναι μια ποικιλία από πρωτεΐνες όπως το κρέας, το αυγό και τα όσπρια και υδατάνθρακες όπως το ψωμί, η πατάτα και το ρύζι.

Η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής έχει πολλά οφέλη στην υγεία μας, το καλοκαίρι αποτελεί την ιδανικότερη εποχή για να κάνετε μία στροφή. Το πόσο θα επωφεληθείτε θα το διαπιστώσετε όχι μόνο οργανικά και σωματικά, αλλά και στην διάθεση σας, την ενέργεια σας καθώς και στην επαγγελματική και προσωπικά σας ζωή. Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και επικεντρωθείτε στην διατροφή τώρα το καλοκαίρι αλλά όχι μόνο τότε, φροντίστε να γίνει τρόπος ζωής.

Πηγή

Συντάκτης: Γεωργία Λεβεντάκη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.