Χρόνια έλλειψη νερού που δεν συνδέεται με την δίψα

Συντάκτης: Μαρία Βαγδούτη

Influence:

Όλοι γνωρίζουν την αναγκαιότητα της κατανάλωσης νερού για τον οργανισμό αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν την πραγματική του σημασία για τον οργανισμό. Δεν αποτελεί απλώς βασικό στοιχείο για τη διατήρηση της ζωής. Στη πραγματικότητα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην σωματική λειτουργία, την υγεία, ακόμη και την εμφάνιση.

Το νερό αποτελεί βασικό δομικό και λειτουργικό συστατικό του ανθρωπίνου  σώματος: των οργάνων, των κυττάρων, των ιστών κλπ. Η έλλειψή του επομένως προκαλεί υπολειτουργία και αλλαγές στη δομή τους.

Τι προκαλεί η χρόνια έλλειψη νερού:

  • Εμφάνιση αδιαθεσίας
  • Μειωμένη σωματική λειτουργία, ενέργεια και ευρύτερη απόδοση
  • Μείωση της συγκέντρωσης και της διεκπεραίωσης δραστηριοτήτων
  • Δυσκοιλιότητα
  • Πονοκέφαλοι και ημικρανίες
  • Δυσλειτουργία στα νεφρά αλλά και τη καρδιά
  • Μεταβολές στη λειτουργία του μεταβολισμού, ως εκ τούτου και δυσκολότερη διαχείριση βάρους
  • Αφυδάτωση του δέρματος

Χρόνια έλλειψη νερού που δεν συνδέεται με την δίψα

Οι συστάσεις σχετικά με την κατάλληλη ποσότητα κατανάλωσης νερού ημερησίως μεταβάλλονται, ανάλογα με την ηλικία, το κλίμα διαβίωση,  το φύλλο, το επάγγελμα και πληθώρα άλλων παραγόντων. Η συνήθης προτροπή είναι 8 ποτήρια ημερησίως, που σημαίνει γύρω στο ενάμιση λίτρο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλείας Τροφίμων μία γυναίκα πρέπει να καταναλώνει κατά μέσο όρο 2 λίτρα την ημέρα, ενώ ένας άντρας δυόμιση.

Ωστόσο πρέπει να επισημανθεί ότι η αναφορά σε 2-2,5 λίτρα γίνεται για υγρά και όχι απαραίτητα κατάποση νερού. Συγκεκριμένα περίπου το 20-30% της πρόσληψης νερού γίνεται έμμεσα, μέσω στέρεων τροφών. Σε ml το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε 400-500 ml. Φυσικά η κατανάλωση υγρών που περιέχουν αλκοόλ, λόγω των διουρητικών αποτελεσμάτων τους, επιβάλουν την επιπλέον κατανάλωση νερού.

Χρόνια έλλειψη νερού που δεν συνδέεται με την δίψα

Τρικ για την κατανάλωση της προβλεπόμενης ποσότητας υγρών.

  • Κατανάλωση όταν νιώθουμε αίσθημα πείνας
  • Νερό πριν, μετά αλλά και κατά τη διάρκεια της άσκησης, λόγω αποβολής μεγάλης ποσότητας υγρών.
  • Ένα ποτήρι νερό μετά το φαγητό, καθώς και στο ενδιάμεσο των γευμάτων
  • Συνιστάται η κατανάλωση ενός ποτηριού νερό με το ξύπνημα, που επάγεται την εκκίνηση της ημέρας με ενυδάτωση και διευκολύνει τα όργανα στην επανεκκίνηση από την «ακινησία» του ύπνου.

Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε προβλήματα με την κατάποση νερού λόγω της άγευστης φύσης του που δεν σας προϊδεάζει για κατανάλωση δοκιμάστε:

  • Παγάκια από διάφορους χυμούς φρούτων και τοποθέτησή τους μέσα σε ένα ποτήρι νερό, αλλάζοντας χρώμα και γεύση
  • Κομμένα φρέσκα φρούτα και λαχανικά μαζί με το νερό, που πιθανόν αποθηκεύετε στο ψυγείο (λεμόνι, δυόσμο, κανέλα, μήλο κλπ.

Το νερό διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και στην εξωτερική μας εμφάνιση. Η ενυδάτωση φτάνει στο δέρμα τελευταία, επομένως η απουσία της γίνεται περισσότερο διακριτή σε αυτό. Η κατανάλωση της προβλεπόμενης ποσότητας νερού δημιουργεί δέρμα λείο, απαλό και υγιές στο σύνολό του.

Ταυτόχρονα ενισχύει τα αποτελέσματα σε περίπτωση δίαιτας, βοηθώντας στην απώλεια βάρους. Το γεγονός αυτό στηρίζεται κυρίως στο ότι το σώμα μας συγχέει το αίσθημα της πείνας με αυτό της δίψας. Έτσι με την προβλεπόμενη ενυδάτωση πεινάμε σε αραιότερα χρονικά διαστήματα.

Το σημαντικότερο είναι να μην περιμένουμε να διψάσουμε μέσα στη μέρα για να καταναλώσουμε νερό. Η δίψα είναι ήδη σημάδι αφυδάτωσης. Η ποσότητα υγρών πρέπει να είναι τόση ώστε να μην νιώθουμε το αίσθημα της δίψας. Και φυσικά το νερό είναι ο καταλληλότερος και αμεσότερος τρόπος πρόσληψης υγρών και ο καλύτερος τρόπος ενυδάτωσης, που διατηρεί ολόκληρο τον οργανισμό σε σωστή λειτουργία.

Συντάκτης: Μαρία Βαγδούτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr