Χρήσιμες συμβουλές για έναν εκπαιδευτικό με μαθητή με ΔΕΠ-Υ μέσα στη τάξη

Συντάκτης: Μαρία Σερεμέτη

Influence:

Αρκετοί εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν έχουνε προηγούμενη εμπειρία και επαφή με κάποιο παιδί το οποίο χαρακτηρίζεται από ΔΕΠ-Υ, αγχώνονται και δεν γνωρίζουν τι μπορούν να κάνουν, ώστε να βοηθήσουν το παιδί να ενταχθεί ομαλά στα πλαίσια μιας σχολικής τάξης.

Σε προηγούμενο άρθρο αναφέρθηκαν τι είναι η ΔΕΠ-Υ, αλλά και κάποιες χρήσιμες συμβουλές προς γονείς. Το κεφάλαιο ΔΕΠ-Υ όμως προβληματίζει και τους εκπαιδευτικούς αρκετά. Συχνά απογοητεύονται, όταν βλέπουν πως δεν μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση μέσα στην αίθουσα και ρίχνουν το φταίξιμο στους ίδιους. Αρχικά όμως, δεν χρειάζεται να εγκαταλείπουν πολύ εύκολα και είναι καλό να αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις καταστάσεις και συνθήκες.

 Ήρθε λοιπόν η ώρα για κάποιες χρήσιμες συμβουλές, ορισμένες από τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν και γονείς ώστε να βοηθήσουν το παιδί τους κατά τη διάρκεια του διαβάσματος στο σπίτι.

Θέση παιδιού στη τάξη

Σημαντικό σημείο είναι η θέση του παιδιού μέσα στην τάξη. Τόσο η τοποθέτησή του δίπλα στο μαθητή υπόδειγμα, όσο και μακριά από αφίσες και σχολικές ανακοινώσεις και οποιαδήποτε οπτικά ερεθίσματα, τα οποία του αποσπούν την προσοχή, είναι απαραίτητη.

Ελευθερία κινήσεων

Βασικό κομμάτι είναι και η ελευθερία κινήσεων του παιδιού και η έγκαιρη παρέμβαση αποφόρτισης της έντασής του, όταν χρειαστεί να σηκωθεί από τη θέση του. Η παρέμβαση αυτή θα τον βοηθήσει να ξαναοργανώσει τη συμπεριφορά του. Τέτοιες παρεμβάσεις μπορεί να είναι είτε να πάει να πιει νερό για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, είτε να σβήσει τον πίνακα, είτε να μοιράσει φυλλάδια στους υπόλοιπους συμμαθητές. Με αυτό τον τρόπο, τον βοηθάμε να διοχετεύσει την υπερκινητικότητά του και να τον ενισχύσουμε θετικά δίνοντας του έναν ρόλο ως βοηθό του εκπαιδευτικού ορισμένες φορές. Ο αριθμός των διαλειμμάτων είναι προτιμότερο να είναι συχνός και ολιγόλεπτος, παρά ένας και μεγαλύτερος σε διάρκεια.

Κανόνες οργάνωσης και καθαριότητας

Οι κανόνες οργάνωσης αλλά και καθαριότητας  χρειάζεται να είναι ξεκάθαροι, αλλά και επίσης μπορούμε να φτιάξουμε πίνακες με τους νόμους της τάξης, τους οποίους θα τους ονομάσουμε Συμβόλαιο. Το Συμβόλαιο υπογράφεται από όλους τους μαθητές. Το παιδί νιώθει ότι έχει ρόλο στη διαδικασία και έτσι το αντιμετωπίζει με σεβασμό. Οι κανόνες θα είναι γραπτοί, ώστε να μπορεί να ανατρέξει όταν υπάρχει διαφωνία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρία Σερεμέτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr