Υγεία των ποδιών με μασάζ και γιόγκα

Συντάκτης: Έλλη Βασιλείου

Τα γυναικεία πόδια έχουν την τιμητική τους το καλοκαίρι. Τα αναδεικνύουμε με μίνι, με παρεό, φροντίζουμε το πεντικιούρ μας, το μαύρισμά μας. Όμως ξεχνάμε μια σημαντική λεπτομέρεια που είναι η ξεκούρασή τους και η φροντίδα τους από τη ζέστη. Τα ποδαράκια μας, η αλήθεια είναι ότι, μισούν τη ζέστη – κουράζονται, πρήζονται, ερεθίζονται. Οι γυναίκες που πάσχουν από ευρυαγγείες και φλεβίτιδα σίγουρα το θυμούνται πιο εύκολα. Είναι σημαντικό λοιπόν, πέρα από την καλαισθησία των ποδιών μας να φροντίζουμε και την υγεία τους.

Ξεκούραση και ενυδάτωση καθημερινά

Οι καλύτερες λύσεις για την φροντίδα των ποδιών σας είναι

  • Να τα ξεκουράσετε με ένα ποδόλουτρο προσθέτοντας στο νερό δύο κουταλιές της σούπας χοντρό αλάτι και μερικές σταγόνες λεβάντας ή φασκόμηλου
  • Να τα ενυδατώνετε καθημερινά με μια κατάλληλη κρέμα περιποίησης ποδιών, όπως την Hydrarepair Foot Cream της Tecnoskin. Είναι ιδανική για σκασμένο δέρμα, αφυδατωμένο, άγριο ή ξηρό.

Μασάζ και τα πόδια σας θα σας ευγνωμονούν

Το μασάζ είναι το διαχρονικό μυστικό που χαρίζει χαλάρωση και αναζωογόνηση στο σώμα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τα πόδια. Αυτά το χρειάζονται ακόμα περισσότερο, καθώς κουβαλάνε «τα βάρη σας» όλη την ημέρα. Ξεκουράστε τα μετά από μια δύσκολη μέρα με ένα χαλαρωτικό μασάζ. Αν δεν υπάρχει κάποιος άλλος να σας το κάνει, μάθετε να το κάνετε μόνες σας. Ακόμα και 5 λεπτά την ημέρα αρκούν για να τονώσουν την κυκλοφορία και να ανακουφίσουν τα κουρασμένα πόδια.

Πώς θα το κάνετε

  • Καθίστε με τα πόδια ακουμπισμένα μπροστά σας σε ένα σκαμνί, τρίψτε τις γάμπες σας με φορά από τους αστραγάλους προς τα γόνατα, για να τονώσετε την κυκλοφορία.
  • Ακουμπώντας τον αστράγαλο του ενός ποδιού στο γόνατο του άλλου, μαλάξτε το πέλμα με αργές κινήσεις.
  • Τρίψτε τώρα τον αστράγαλο και επανέλθετε στο πέλμα.
  • Για καλύτερο αποτέλεσμα χρησιμοποιήστε καθαρό οινόπνευμα ή μια τονωτική κρέμα για κουρασμένα πόδια όπως την Mustela Instant Comfort Legs.

Η γιόγκα τονώνει και δυναμώνει τα πόδια σας

Οι απλές ασκήσεις που θα σας προτείνουμε τεντώνουν τα πόδια και εκτός από ξεκούραση χαρίζουν και ενδυνάμωση. Αν τις κάνετε συστηματικά θα αποκτήσετε δυνατότερα πέλματα, πιο μακριές γάμπες και λεπτούς αστραγάλους.

1η άσκηση-Τράβηγμα των δαχτύλων

Καθιστή με τα πόδια ελαφρώς λυγισμένα, πιάστε με τα χέρια, ένα προς ένα, τα δάχτυλα των ποδιών και τραβήξτε τα προς τα πάνω, προς τα εμπρός και προς τα πίσω εναλλάξ.

2η άσκηση- Καθίστε πάνω στα πόδια σας

Γονατιστή με τα πόδια ενωμένα, λυγίστε τα δάχτυλα των ποδιών έτσι ώστε να ακουμπούν καλά πάνω στο πάτωμα και καθίστε πάνω στις φτέρνες σας για δύο λεπτά.

3η άσκηση- Τραβήξτε τα πέλματά σας

Γονατιστή με τα πόδια ενωμένα, τοποθετήστε το άνω μέρος του ενός ποδιού πάνω στο πέλμα του άλλου και καθίστε πάνω τους. Μείνετε έτσι για λίγα λεπτά και αλλάξτε πόδι.

4η άσκηση- Τράβηγμα της γάμπας

Σταθείτε όρθια μπροστά σε έναν τοίχο και ακουμπήστε τα χέρια σας σε αυτόν. Στη συνέχεια τοποθετήστε τα δάχτυλα του αριστερού ποδιού λυγισμένα κόντρα στον τοίχο  και το δεξί πόδι σε απόσταση εξήντα έως ενενήντα εκατοστά από αυτόν. Σηκώστε τη φτέρνα του αριστερού ποδιού μέχρι να νιώσετε ένα τράβηγμα στη γάμπα. Αλλάξτε πόδι και επαναλάβετε.

5η άσκηση- Τράβηγμα με σκύψιμο

Ως συνέχεια της προηγούμενης άσκησης τοποθετήστε στο πάτωμα και κοντά στον τοίχο ένα χοντρό βιβλίο. Βάλτε επάνω το αριστερό σας πόδι και απομακρύνετε λίγο το δεξί. Σκύψτε προς τον τοίχο και κατεβάστε τη φτέρνα του αριστερού ποδιού προς το δάπεδο. Μείνετε έτσι για μερικά δευτερόλεπτα. Αλλάξτε πόδι και επαναλάβετε.

Συντάκτης: Έλλη Βασιλείου,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.