Τροφές που προάγουν την παραγωγή κολλαγόνου

Συντάκτης: Μαρίνα Σίσκου

Influence:

Το κολλαγόνο είναι μία απαραίτητη πρωτεΐνη του οργανισμού, η οποία τείνει να μειώνεται αισθητά με το πέρασμα του χρόνου, με τα αποτελέσματά της να φαίνονται στο δέρμα, τα μαλλιά, τα νύχια, την ποιότητα των οστών και των αρθρώσεων. Οι επιπτώσεις της μειωμένης παραγωγής του κολλαγόνου είναι πιο πρώιμες και αισθητές στις γυναίκες. Τα καλλυντικά προϊόντα είναι υποβοηθητικά, ωστόσο δεν ανταγωνίζονται την αξία της κατάλληλης διατροφής. Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές- σύμμαχοι στην παραγωγή του κολλαγόνου, που βοηθούν την επιβράδυνση της γήρανσης.

  1. Σκόρδο. Το σκόρδο είναι μία γενικά θεραπευτική τροφή. Το στοιχείο του θείου το οποίο περιέχει, είναι ένα μεταλλικό στοιχείο με αντιοξειδωτικές ιδιότητες που συμβάλλει στη σύνθεση του κολλαγόνου. Η κατανάλωση του σκόρδου προσφέρει λιποϊκό οξύ και ταυρίνη, δύο ουσίες που βοηθούν στην επανασύσταση του κολλαγόνου. Ωμό ή σε μορφή κάψουλας, το σκόρδο λειτουργεί ακόμη πιο αποτελεσματικά.

  1. Κρεμμύδι. Ανήκοντας στην ίδια οικογένεια με το σκόρδο, το κρεμμύδι προσφέρει τις πολύτιμες συστατικές ιδιότητες του θείου. Επιπλέον, με την ικανότητά του ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος, ωφελεί μέσω της καλής μεταφοράς του κολλαγόνου τα όργανα και τους ιστούς του σώματος.
  2. Λιπαρό Ψάρι. Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν ένα απαραίτητο στη σύνθεση του κολλαγόνου αμινοξύ, τη λυσίνη. Τα λιπαρά ω3 που βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο κολιός, ο σολομός, ο τόνος, βοηθούν στην προστασία της λιπαρής μεμβράνης γύρω από τα κύτταρα, καθιστώντας τα ελαστικά και προσδίδοντας νεανική και σφριγηλή όψη στο δέρμα. Οι τροφές αυτές είναι πολύτιμες, καθώς συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής και προσφέρουν τα αναγκαία αμινοξέα για τη διατήρηση της νεανικότητας της επιδερμίδας.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Μαρίνα Σίσκου,

Influence:

Σπούδασα Αγγλική Φιλολογία και εργάζομαι ως εκπαιδευτικός, μεταφράστρια και επιμελήτρια κειμένων…