Τροφές για Νεανικό Δέρμα

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Ρυτίδες, πανάδες, θαμπή επιδερμίδα. Ο χρόνος περνάει αφήνοντας τα σημάδια του πάνω μας.

Θέλετε νεανικό δέρμα; Πιάστε το πιρούνι σας και αφήστε τη διατροφή να σας βοηθήσει να κερδίσετε την χαμένη σας νεότητα. Οι επιστήμονες προτείνουν τις πιο φυσικές λύσεις, με τα σωστά τρόφιμα να προσφέρουν στην επιδερμίδα όλα τα απαραίτητα συστατικά. 

Νερό

Είναι το πιο απλό τρόφιμο, αλλά φαίνεται ότι οι άνθρωποι ξεχνάνε τη σπουδαιότητά του. Πέρα από όλους τους αναντικατάστατους ρόλους που διαδραματίζει, ενυδατώνει τα κύτταρα του οργανισμού και επομένως της επιδερμίδας μας, δίνοντας υγιή, νεανική όψη στο δέρμα.

Ελαιόλαδο

Βοηθάει από μέσα προς τα έξω. Έχει άριστες αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, προστατεύοντας τα κύτταρα από φθορές και γήρανση. Η εξωτερική του χρήση βοηθάει στην απαλότητα του δέρματος και τη μείωση των ρυτίδων.

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός οι σαρδέλες, οι πέστροφες, το σκουμπρί, οι αντζούγιες και οι ρέγγες είναι πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που προστατεύουν από τη βλαβερή επίδραση του ήλιου και τον καρκίνο του δέρματος, ενισχύουν την κυτταρική μεμβράνη, διευκολύνουν την ροή των υγρών σε επίπεδο κυττάρου και μειώνουν τις φλεγμονές και την καταστροφή των επιδερμικών κυττάρων. Ιδιαίτερα και ξεχωριστά ο σολομός περιέχει ασταξανθίνη, ένα καροτινοειδές που βελτιώνει την ελαστικότητα του δέρματος.

Εσπεριδοειδή

Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου, τον σχηματισμό μυϊκού ιστού, αγγείων και οργάνων. Προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, την πρόωρη γήρανση και τις ρυτίδες, και επιταχύνει την επούλωση των πληγών και των ουλών.

Πράσινο τσάι

Περιέχει κατεχίνες, ένα από τα καλύτερα όπλα εναντίον διαφόρων μορφών καρκίνου του δέρματος. Βοηθάει στη θεραπεία μετά από ένα ηλιακό έγκαυμα, λειτουργεί στυπτικά, αναδομεί το DNA και εμποδίζει την κυτταρική συρρίκνωση μειώνοντας τα σημάδια των ρυτίδων.

Αμύγδαλα, Κάσιους και καρύδια Βραζιλίας

Έχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Ε, η οποία εμποδίζει την εμφάνιση καρκίνου στο δέρμα και αντιοξειδωτικά που καθυστερούν τα σημάδια του γήρατος.

Μπρόκολο και σπανάκι

Πλούσια πηγή βιταμινών Ε και C είναι ένα διπλό όπλο κατά των ελεύθερων ριζών και της γήρανσης.  Η χλωροφύλλη που περιέχουν βοηθάει στη λειτουργία του συκωτιού και την απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό.

Ντομάτες

Προσφέρουν λυκοπένιο, συστατικό κλειδί για την προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία και τους βλαβερούς περιβαλλοντικούς παράγοντες. Ο συνδυασμός τους με ελαιόλαδο απογειώνει την κυτταρική προστασία και αντιγήρανση.

Γλυκοπατάτες, καρότα, κολοκύθα
Περιέχουν το β-καροτένιο τον πρόδρομο της ρετινόλης, που εμποδίζει την αλλοίωση του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία και τις ατμοσφαιρικές συνθήκες. Πλούσια σε βιταμίνη C, ενισχύουν έντονα την παραγωγή κολλαγόνου.

Αβοκάντο

Ένα από τα πιο αλκαλικά τρόφιμα και άριστη πηγή βιοτίνης και  βιταμίνης E, εμποδίζει τον σχηματισμό ρυτίδων και δίνει λάμψη στην επιδερμίδα.  Χρησιμοποιήστε το και τοπικά για άμεση ενυδάτωση.

Ρόδια και μούρα

Πλούσια σε βιταμίνη C, βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, επιταχύνουν την επούλωση των πληγών και αυξάνουν την σύνθεση κολλαγόνου.

Τζίντζερ

Τονώνει το δέρμα και ενισχύει την ελαστικότητά του.

Λάχανο

Μειώνει την κορτιζόλη, ορμόνη που ευθύνεται για την εμφάνιση ρυτίδων στο πρόσωπο.

Τρόφιμα ολικής άλεσης

Σημαντικές πηγές Σελήνιου, μετάλλου που ενσωματώνεται σε έναν μεγάλο αριθμό ζωτικών πρωτεϊνών. Οι σελήνιο-πρωτεΐνες συμμετέχουν στη δημιουργία και επιδιόρθωση του DNA.

Ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα

Πλούσια πηγή βιταμίνης Α προσφέρουν αντιοξειδωτική προστασία σε όλα τα κύτταρα του οργανισμού

Αυγό

Άριστη πηγή πρωτεΐνης, δομικό συστατικό του δέρματος και όλων των οργάνων. Περιέχει επίσης και βιοτίνη, απαραίτητης για την προστασία της επιδερμίδας.

Μαύρη σοκολάτα

Προσφέρει υψηλά επίπεδα φλαβονοειδών, ισχυρών αντιοξειδωτικών, που προστατεύουν το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία. Βοηθάνε τη ροή του αίματος προς στους ιστούς, προσφέροντας στο δέρμα τροφή και λάμψη.

Πηγές

The American Society for Nutritional Sciences

The Journal of Nutritional Biochemistry

Plant Foods for Human Nutrition

The American Journal of Clinical Nutrition

Science Direct

 

Φανή Μπακαλιού, MSc Διατροφολόγος

Ατομικά Προγράμματα Διατροφής               

τηλ.2310 218989

κιν. 6932 881133  

https://nutriwise.blogspot.gr/

Facebook: Φανή Μπακαλιού Personal Nutrition Counseling

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…