Το μικρό βιβλίο του καλού ύπνου

Συντάκτης: Εύη Ξυραφά, Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης

Ξέρατε ότι ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει περισσότερες μέρες χωρίς φαγητό από ότι χωρίς ύπνο;

Ο ύπνος είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Είναι απαραίτητος για την επιβίωσή μας και ο καλός ύπνος είναι βασικό συστατικό της ευημερίας μας.

Αν έχετε διαπιστώσει ότι πάσχτε από σοβαρές διαταραχές ύπνου, είτε προσωρινά, είτε μόνιμα, είναι απαραίτητο να αφιερώσετε χρόνο για να επιλύσετε το πρόβλημα. Μην το αμελήσετε. Αν παρουσιάζετε σοβαρές διαταραχές ύπνου για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό θα πλήξει ανεπανόρθωτα τη σωματική και ψυχική σας υγεία.

Στην επίλυση του προβλήματος καλούνται να σας βοηθήσουν οι συγγραφείς Dr. Jessam και Jo Usmar με το βιβλίο τους, «Το μικρό βιβλίο του καλού ύπνου» (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο). Αντλώντας γνώση από την επιστήμη τους, τη Γνωστική Συμπεριφοριστική Θεραπεία, προτείνουν τεχνικές που υπόσχονται να βελτιώσουν την ποσότητα και ποιότητα του ύπνου σας. Εφόσον τις εφαρμόσετε συστηματικά για τουλάχιστον 21 μέρες.

Μέσα από την καθημερινή συστηματική εφαρμογή των τεχνικών θα καταφέρουμε να σπάσουμε τις κακές μας συνήθειες που μας οδηγούν στην αϋπνία και να βελτιώσουμε μακροπρόθεσμα τη σχέση μας με τον ύπνο. Η ΓΣΘ είναι από τις πιο διαδεδομένες και επιτυχημένες θεραπείες για τις διαταραχές ύπνου.

Ενδεικτικά για να καταλάβετε πώς λειτουργεί η ΓΣΘ στη θεραπεία του ύπνου αρκεί να γνωρίζετε ότι το σώμα σας μπορεί να αποκτήσει τη συνήθεια όποτε είστε αγχωμένοι να μην κοιμάται και στη συνέχεια το μυαλό να παράγει μόνο του αρνητικές σκέψεις που προκαλούν αρνητικά συναισθήματα και συμπεριφορά, το οποίο επιτείνει κατόπιν το πρόβλημα. Η ΓΣΘ σας επιτρέπει να σπάσετε αυτό το φαύλο κύκλο που δημιουργείται επιδρώντας στη σκέψη σας, ώστε να παράγετε θετικές σκέψεις που σας ενδυναμώμουν και σας χαλαρώνουν.

Το να κοιμάστε καλά είναι και αυτό μια δεξιότητα που διδάσκεται και καλλιεργείται, όσο κι αν αυτό σας φαίνεται απίθανο. Για να το διαπιστώσετε, παρατηρήστε γύρω σας ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν το χάρισμα να κοιμούνται καλά. Κλείνουν τα μάτια, όποτε νιώσουν την ανάγκη και κοιμούνται βαθιά, ακόμα κι αν γύρω τους επικρατεί φασαρία. Αυτό δεν είναι απλώς μαγικό χάρισμα, αλλά είναι και δεξιότητα.

Η ΓΣΘ μπορεί να σας διδάξει τα μυστικά πίσω από αυτή τη δεξιότητα, ώστε να την κάνετε δική σας. Το βασικό για να μπορέσετε να κοιμάστε καλύτερα είναι να αλλάξετε αυτά που σκέφτεστε και νιώθετε για τον ύπνο.

Είναι σημαντικό να αποφασίσετε να καταπολεμήσετε την αϋπνία, γιατί αλλοιώνει δραματικά την ποιότητα ζωής σας, μέρα με τη μέρα. Η αϋπνία κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν απογοητευμένοι, αποθαρρυμένοι και αρκετά θυμωμένοι. Μπορεί επίσης να τους κάνει να νιώθουν ιδιαίτερα μόνοι, ειδικά αν ο σύντροφός τους ροχαλίζει μακάρια δίπλα τους. Εκτός από την επίδραση στα συναισθήματα, προκαλεί φυσικά και σωματικά συμπτώματα που είναι κούραση, κόπωση και έλλειψη ενέργειας. Μακροπρόθεσμα βλάπτει τη λειτουργία όλου του οργανισμού, καθώς η έλλειψη ύπνου δεν επιτρέπει στο σώμα να ανανεώνεται.

Στο 2018 βάλτε ως πρώτο στόχο να χαρίσετε στο σώμα σας τον ύπνο που δικαιούται και του αξίζει. Είναι το καλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας.

Συντάκτης: Εύη Ξυραφά, Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης

Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης και εκπαιδεύτρια Ανθρώπινου Δυναμικού σε θέματα HR και Επικοινωνίας…