Πώς να θεραπεύσεις τη θλίψη μέρα με τη μέρα

Συντάκτης: Γεωργία Κρικέλλη

Η θλίψη είναι ένα από τα πιο δύσκολα συναισθήματα. Είναι ικανή να αποδυναμώσει σωματικά και πνευματικά το άτομο, να του αλλάξει τον τρόπο σκέψης όταν χρειάζεται να κάνει επιλογές αλλά και να τον καθιστά ανίκανο να ανταποκρίνεται ακόμα και στις πιο απλές δραστηριότητες.

Η σύγχρονη εποχή, οι δυσκολίες, οι γρήγοροι ρυθμοί, η αποξένωση και η απογοήτευση είναι μερικές μόνο από τις αιτίες που την προκαλούν. Η θλίψη μπορεί να προέρχεται από οπουδήποτε, ανάλογα με το άτομο, το χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεσή του. Κάποιος μπορεί να είναι περισσότερο ανθεκτικός σε κάτι που κάποιος άλλος, ενδεχομένως, λυγίσει όταν του εμφανιστεί. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι συνθήκες που επικρατούν στην εκάστοτε περίπτωση. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι σχεδόν παρόμοιο για όλους- ο ψυχικός πόνος που νιώθει το άτομο είναι εμφανής και, δυστυχώς, δεν περνάει εύκολα.

Υπάρχουν κάποιες προτεινόμενες λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα που υποφέρουν από τέτοια αρνητικά συναισθήματα. Η πρώτη λύση είναι να στραφούν προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα, είτε αυτά είναι η οικογένειά τους, ο/η σύντροφός τους, οι φίλοι ή οι συγγενείς. Δεν είναι αναγκαίο να το κάνουν για να συζητήσουν αυτό που τους προκάλεσε τη θλίψη και να προσπαθήσουν μαζί να το καταπολεμήσουν. Μπορούν να το κάνουν, αλλά ο απώτερος σκοπός που θα στραφούν σε αυτά τα πρόσωπα είναι για να τους προσφέρουν την ηρεμία και την συντροφιά που χρειάζονται.

Μπορεί η κατάσταση να αντιμετωπίζεται δύσκολα ή καθόλου. Άρα, το άτομο που πονάει, ουσιαστικά ζητάει κάποιον για να νιώσει καλά και αν μπορέσει να ξεχαστεί. Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε πάντα τις λύσεις, γιατί μπορεί να είναι έτσι η κατάσταση ώστε να μην υπάρχουν και αυτό θα μας απογοητεύσει ακόμα περισσότερο.

Η δεύτερη λύση είναι να δοκιμάσετε να κάνετε νέα πράγματα, κυρίως για να ξεχαστείτε. Μπορείτε να ξεκινήσετε αναπτύσσοντας τα ενδιαφέροντά σας και αν αυτό δεν σας ιντριγκάρει, τότε δοκιμάστε να κάνετε κάτι που δεν έχετε σκεφτεί ποτέ. Κάτι που είναι έξω από τη ‘ζώνη άνεσης’ σας. Μπορεί να είναι το τελευταίο που θέλετε ή σκέφτεστε να κάνετε, όμως μπορεί αν το κάνετε να σας βοηθήσει και να σας φτιάξει τη διάθεση.

Ως τρίτη λύση προτείνεται η πλέον συνηθισμένη συμβουλή όλων, να προσπαθείτε να μην σκέφτεστε αυτό που σας προκαλεί πόνο. Αυτό μπορεί να είναι από δύσκολο έως και ανέφικτο. Αναμφίβολα όμως, είναι κάτι απόλυτα λογικό. Θέλει αρκετή δύναμη, θέληση και υπομονή. Επειδή, όμως έχει αυτό το βαθμό δυσκολίας, ας σκεφτούμε τουλάχιστον ότι εμείς ελέγχουμε τα συναισθήματά μας γιατί εμείς δημιουργήσαμε έτσι τον εαυτό μας. Άρα, μπορούμε αν θέλουμε να αλλάξουμε την κρίση μας πάνω σε αυτά που μας ενοχλούν, επιλέγοντας να είμαστε πιο ελαστικοί ή ανθεκτικοί. Αυτές οι ιδέες βρίσκονται στο μυαλό σας και όσο δύσκολο και αν φαντάζει μπορείτε να περιορίσετε κάποια πράγματα. Βέβαια, χρειάζεται αρκετό χρόνο και επιμονή για να τα καταφέρετε.

Οι παραπάνω λύσεις είναι αρκετά βοηθητικές, όμως μπορεί να μην είναι εύκολες ή προσιτές για όλους. Επίσης δεν αποτελούν μια σίγουρη λύση. Αν ο πόνος επιμένει, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε έναν ειδικό.

Συντάκτης: Γεωργία Κρικέλλη,

Η Γεωργία Κρικέλλη είναι απόφοιτη οικονομικής σχολής και τώρα ασχολείται με το μεταπτυχιακό της. Η αρθρογραφία αποτελούσε από μικρή ηλικία ένα από τα αγαπημένα της χόμπι…