Τα οφέλη της γιόγκα και του διαλογισμού

Συντάκτης: Ελευθερία Νικολακοπούλου

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο ακούμε ή έρχεται στις κουβέντες μας η γιόγκα. Πρόκειται για μία σωματική άσκηση ή οποία αποτελεί επιλογή πολλών ατόμων κυρίως την τελευταία δεκαετία. Η γιόγκα είναι μία πρακτική και πνευματική άσκηση η οποία αποσκοπεί στην χαλάρωση αλλά κα την εγκύμναση όλων των μυών του ανθρώπινου σώματος.

Προέρχεται από την Ινδία και η βάση της βρίσκεται στις Ινδικές παραδόσεις. Πολλοί εικάζουν ότι η πρώτη εμφάνιση της ήταν από τον 6ο αιώνα και ύστερα εισήχθη στον δυτικό πολιτισμό λόγο συγκυριών. Όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι η Ινδία κατεχόταν από την Αγγλία την περίοδο της αποικιοκρατίας. Επομένως σταδιακά άρχισε να εξαπλώνεται αυτή η διαδικασία και να γίνεται γνωστή και στον δυτικό κόσμο.

Στην δεκαετία του 1980 η γιόγκα έγινε γνωστή και κάποιοι μάλιστα έκαναν λόγο για σύστημα εναλλακτικής ιατρικής και άσκησης. Πέρα βέβαια από αυτά τα λεγόμενα μπορεί κανείς εάν δοκιμάσει να καταλάβει πολλά για αυτό το είδος άσκησης και γιατί όλο και περισσότερος κόσμος το προτιμάει.

Αρχικά οι δάσκαλοι οι οποίοι έχουν μελετήσει και έχουν πάρει πιστοποίηση στον συγκεκριμένο τομέα έχουν γνώσεις ανατομίας και αυτό μπορεί να μας κάνει πιο θετικούς στην διαδικασία εάν είχαμε παλαιότερους τραυματισμούς. Η συγκεκριμένη άσκηση επικεντρώνεται σε όλα τα σημεία του σώματος και μας βοηθά να χρησιμοποιούμε όλους τους μύες χαρίζοντας μας μία ισορροπία.

Άλλωστε με την άσκηση βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος και αυτό βοηθά και στο να οξυγονώνεται ο οργανισμός μας. Υπάρχουν βέβαια και ασκήσεις ισορροπίας και ασκήσεις που βελτιώνουν την στάση του σώματός μας, μικρά πράγματα που μπορεί να απομακρύνουν πόνους στην μέση και τον αυχένα. (Η κακή στάση σώματος ευθύνεται αρκετά συχνά για αυτά τα προβλήματα). Πολλές φορές η γυμναστική αυτή μπορεί να γίνει επίπονη αλλά κυρίως στιγμιαία γιατί ενδέχεται να πιέσει λίγο μύες που δεν έχουμε ασκήσει αρκετά. Με τον τρόπο αυτό στη συνέχεια και με τη διαδικασία των διατάσεων και θα χαλαρώσει το σώμα αλλά και θα αισθανθούμε πολύ πιο ήρεμοι.

Η γιόγκα συνίσταται και σε άτομα που έχουν ταλαιπωρήσει πολύ το σώμα τους είτε σε κάποιο γυμναστήριο, είτε σε άλλα αθλήματα που απαιτούν αντοχή όπως ποδόσφαιρο. Συνίσταται ως μορφή αποθεραπείας και διατάσεων για τα ταλαιπωρημένα σώματα που με τον τρόπο αυτό ξεκουράζονται και με φυσικό τρόπο κάνουν τα πιασίματα να υποχωρούν.

Κάτι που λειτουργεί συνδυαστικά με την άσκηση της γιόγκα είναι ο διαλογισμός. Κάποιοι χρησιμοποιούν μουσική και κάποιοι διαλέγουν την ηρεμία. Βέβαια επειδή είναι δύσκολο σε όσους ζουν σε πόλεις να καταφέρουν κάτι τέτοιο πολύ συχνότερα εντοπίζεται η χρήση μουσικής. Με την μέθοδο του διαλογισμού μπορούμε και μαθαίνουμε πώς να παίρνουμε τις σωστές αναπνοές και να ρυθμίζουμε την εσωτερική μας ένταση και κατορθώνουμε να χαρίσουμε στο μυαλό μας ένα διάλειμμα από τις υπερβολικές σκέψεις και τα προβλήματα.

Όπως φαίνεται είναι μία άσκηση που κρύβει πολλά οφέλη και μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί γνωρίζει τέτοια εξάπλωση.

Συντάκτης: Ελευθερία Νικολακοπούλου,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.