Σταθείτε… σωστά!

Συντάκτης: Ιωάννα Καλεμίδου

Influence:

Γνωρίζατε ότι η σωστή στάση σώματος επηρεάζει την υγεία μας, τη διάθεση και την εμφάνισή μας σε απόλυτο βαθμό;

Διανύοντας μια εποχή όπου κυριαρχούν η καθιστική ζωή και οι πολλές ώρες εργασίας, η σωστή στάση σώματος είναι κάτι παραπάνω από σημαντική. Υιοθετώντας μια λάθος στάση σώματος, έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

  • Αρχικά δείχνουμε να μην έχουμε αυτοπεποίθηση. Ένας σκυφτός άνθρωπος δείχνει σαν να τον κυριεύουν μόνο αρνητικά συναισθήματα.
  • Αποκτούμε πόνους στη μέση, την πλάτη και τους ώμους.
  • Προκύπτουν προβλήματα στη σπονδυλική μας στήλη, όπως η κύφωση και η λόρδωση.
  • Κάτι ακόμα που έχει συσχετιστεί με μια κακή στάση σώματος, είναι η ψυχολογική μας διάθεση. Έχει διαπιστωθεί ότι η κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει στο να αποκτήσουμε λάθος στάση. Αυτό λειτουργεί και ανάποδα όμως. Το να καμπουριάζουμε παραδείγματος χάρη, μπορεί να μας προκαλέσει αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα.
  • Αδυναμία στο μυϊκό σύστημα και επιβάρυνση των νεύρων, όπως οσφυαλγία, ισχιαλγία, αυχενικό σύνδρομο, ημικρανίες.
  • Επηρεάζεται η αναπνευστική λειτουργία μας, καθώς περιορίζεται η κινητικότητα του θώρακα.
  • Επίσης παρατηρούμε προβλήματα και στο πεπτικό και κυκλοφορικό μας σύστημα.

Βλέπουμε λοιπόν ότι η στάση σώματος βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τη συνολική εικόνα και την κατάσταση της υγείας μας. Όσο κι αν το προσπαθούμε, η δύναμη της συνήθειας υπερβαίνει πολλές φορές τη θέλησή μας για αλλαγή. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες συμβουλές που θα μας διευκολύνουν στην υιοθέτηση μιας σωστής στάσης, η οποία θα έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στον οργανισμό μας. Ας τις δούμε μαζί.

  1. Κάντε ασκήσεις που βελτιώνουν την στάση σας αφιερώνοντας 10-20 λεπτά την ημέρα. Ακόμα κι αν η εργασία σας είναι καθιστική, φροντίστε να κινήστε με κάθε ευκαιρία.
  2. Οργανώστε τον χώρο εργασίας σας, ειδικά αν ξοδεύετε πολλές ώρες εργασίας μπροστά στον υπολογιστή. Ρυθμίστε το επίπεδο και το ύψος τόσο του γραφείου, όσο και της καρέκλας σας.
  3. Μη σκύβετε όταν χρησιμοποιείτε το κινητό σας. Προσπαθήστε να το κρατήσετε ακριβώς μπροστά σας και σε ορθή γωνία.
  4. Εγκαταστήστε εφαρμογές όπως το «Nekoze», οι οποίες θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε την πλάτη σας ίσια. Η συγκεκριμένη εφαρμογή παρακολουθεί την στάση σας μέσω κάμερας κι αν ξεκινήσετε να σκύβετε, λαμβάνετε ενημέρωση.
  5. Αναπνεύστε σωστά. Χρησιμοποιήστε το διάφραγμα καθώς πρέπει και η σωστή στάση θα έρθει από μόνη της.
  6. Να θυμάστε να κρατάτε ίσια την πλάτη σας ακόμα και κατά την οδήγηση ή τον ύπνο. Δώστε βάση στο να αποκτήσετε σωστά μαξιλάρια, κουβέρτες και στρώμα.
  7. Ασχοληθείτε με τη γιόγκα, το πιλάτες ή το αερόμπικ. Θα βελτιώσουν τόσο την πνευματική, όσο και τη σωματική ευεξία σας και ως εκ τούτου και τη στάση του σώματός σας.
  8. Προσπαθήστε να μη σκύβετε, έχοντας τα πόδια σας στο πλάτος των ώμων, ελαφρώς με εμπρόσθια κλίση και κρατώντας τους ώμους σας πίσω. Μη βάζετε τα χέρια στις τσέπες, καθώς μια τέτοια κίνηση σας ωθεί στο να σκύβετε.

Το να διορθώσουμε τη στάση του σώματός μας ίσως μας πάρει ένα χρονικό διάστημα, είναι όμως αποκλειστική μας ευθύνη. Το κλειδί βρίσκεται στην εκπαίδευση. Σύμμαχος σε όλο αυτό είναι ο φυσικοθεραπευτής σας. Αυτός θα εκτιμήσει το πού βρίσκεστε και θα σας προτείνει τεχνικές ώστε να επιτευχθεί άμεσα η διόρθωση της στάσης σας. Με το που παρατηρήσετε προβληματική στάση στο σώμα σας, κινηθείτε άμεσα. Όσο αργείτε, τόσο θα δυσκολευτείτε και στην αντιστροφή της.

Φροντίστε τον εαυτό σας. Είναι ο μόνος που θα έχετε μέχρι τα βαθιά σας γεράματα και θα είναι εκεί όπως κι αν έχουν τα πράγματα. Δεν αξίζει να έχει τη μεγαλύτερή μας φροντίδα;

Συντάκτης: Ιωάννα Καλεμίδου,

Influence:

Μαζί θα περιηγηθούμε στον απύθμενο κόσμο της ψυχολογίας κι όσων παραπλεύρως μας/με απασχολούν και θα προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε και να τα κατανοήσουμε…