Πώς να διακόψετε μια κακή συνήθεια

Συντάκτης: Κωστής Λεβέντης

Δυσκολεύεστε να απαλλαγείτε από μια κακή συνήθεια; Νιώθετε πως αυτό που κάνετε δεν σας ωφελεί καθόλου, αλλά τουναντίον σας βλάπτει; Σας προτείνουμε μια σειρά από βήματα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητά σας και θα απαλλαγείτε από την εμμονή μιας συνήθειας που σας καταδυναστεύει. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία είναι η έντονη επιθυμία σας και η πειθαρχία η οποία απαιτείται για την επίτευξη του στόχου σας.                                                                   

Παραδεχτείτε το πρόβλημα

Η αναγνώριση και κατανόηση της ύπαρξης μιας βλαβερής συνήθειας στη ζωή μας, αποτελεί το καθοριστικό βήμα προς τη διακοπή αυτής της συνήθειας. Αξιολογήστε το πώς επηρεάζει τη ποιότητα ζωή σας, και αποδεχθείτε πως θα θέλατε να το αλλάξετε αυτό. Ρωτήστε τον εαυτό σας: Γιατί αυτή η συνήθεια είναι κακή; Γιατί δε μπορώ να απαλλαγώ απ’ αυτή; 

Αλλάξτε περιβάλλον

Το περιβάλλον μπορεί να μας υποβάλλει πολλές φορές ορισμένες συμπεριφορές, ακόμη και αν είμαστε διατεθειμένοι να τις διακόψουμε. Βρείτε έναν τρόπο να αλλάξετε το χώρο σας, και παρατηρήστε αν η συγκεκριμένη συνήθεια που σας ταλαιπωρεί είναι το ίδιο ελκυστική. Για παράδειγμα, αλλάξτε τη διαρρύθμιση του σπιτιού, μετακινήστε έπιπλα, φυτά κτλ. Ανεπαίσθητες αλλαγές μπορεί να κάνουν μια συνήθεια λιγότερο επιτακτική και να σας αναγκάσει να επανεκτιμήσετε καταστάσεις.

Περιορίστε τις επαφές με ανθρώπους που ενθαρρύνουν τη συνήθειά σας

Αν η κακή σας συνήθεια λαμβάνει χώρα σε ένα περιβάλλον το οποίο δε μπορείτε να αλλάξετε π.χ στη δουλειά, τότε προσπαθήστε να αλλάξετε τις κοινωνικές επαφές. Για παράδειγμα, αν ξοδεύατε το διάλειμμα σας καπνίζοντας με τους συναδέλφους σας, τώρα θα χρειαστεί να τους αποχωριστείτε και να διαχειριστείτε διαφορετικά τον ελεύθερο χρόνο σας. Η κοινωνική σας ζωή μπορεί να διαφοροποιηθεί για κάποιο διάστημα, ωστόσο ο τελικός κερδισμένος θα είστε εσείς και η υγεία σας.

Δημιουργήστε εμπόδια στη συνήθεια

Συγχνωτιστείτε   με ανθρώπους που αποδοκιμάζουν τη συνήθειά σας. Πείστε τον εαυτό σας πως όταν βρίσκεστε με τους συγκεκριμένους ανθρώπους δε θα υποκύπτετε στην επιθυμία σας. Χρησιμοποιήστε αυτά τα άτομα ως άγκυρα και προσπαθήστε να είστε δίπλα τους όταν η επιθυμία για τη συνήθεια σας έχει καταβάλει. Επίσης θα μπορούσατε να κάνατε και κάτι άλλο για την καταπολέμηση της συνήθειας: Κάθε φορά που σας έρχεται η επιθυμία, είτε να καπνίστε, είτε οτιδήποτε άλλο, ορίστε ένα ποσό το οποίο θα το τοποθετείτε σε έναν κουμπαρά. Έτσι είναι σα να πληρώνετε κάποια είδους ποινή για την αδυναμία σας να αφεθείτε στην κακή συνήθεια. Στο τέλος ίσως εκπλαγείτε με το ποσό που θα έχει αποταμιευτεί!

Βρείτε νέα ενδιαφέροντα

Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τη συνήθεια με κάτι νέο και θετικό στη ζωή σας. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να εστιάσετε στο τι κάνετε, και όχι στο τι δε κάνετε. Για παράδειγμα αν θελήσετε να φάτε ένα ακόμη γλυκό, εκείνη τη στιγμή θα πρέπει να απασχοληθείτε με κάτι άλλο, όπως το να βγείτε έξω να περπατήσετε ένα τετράγωνο ή να μιλήσετε στο τηλέφωνο με κάποιο φίλο. Έτσι η επιθυμία σας θα υποχωρήσει. Η πλήρωση του κενού της παλιάς σας συνήθειας, θα σας βοηθήσει να μη κάνετε πισωγυρίσματα.

Συντάκτης: Κωστής Λεβέντης,

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.